[tv] Panasonic TX-28PS10 VS Sony KV-28FQ86

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:14
Met al die aanbiedingen van het ek wou ik nog ff een tv kopen. Ik ben al verschillende winkels langsgegaan en tv bekeken en om advies gevraagd. Nu is mijn oog gevallen op 2 tv's namelijk:
Panasonic TX-28PS10
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/5282D58F200EC811C1256D5D0045986A/$file/TX_32PS10.jpg

en de Sony KV-28FQ86
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/0366D49D8EE46E16C1256E7500321A20/$file/KV28FQ86.jpg

Wat zijn jullie ervaringen met deze tv's? En heeft de 1 een groot voordeel tegenover de andere de tv?

Verder hoorde ik ook dat de tv's tegenwoordig heel scherp afgesteld worden dus een stuk minder lang meegaan :( Weet iemand hoe dat zit bij deze tv's?

Martin

[ Voor 24% gewijzigd door KeeP IT ReaL op 01-07-2004 00:32 ]

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:40

Ino Dekker

Mr. Guide

Ik ken alleen de Panasonic, want deze heb ik zelf. Ik vind het een super tv.
Wat plus en min punten m.i.:
+ Super strak beeld
+ Veel aansluitmogelijkheden
+ Goed geluid
+ Zeer overzichtelijke afstandbediening en menubesturing.
- Beetje last van 'clamping' (bewegen van beeld bij grote contrast verschillen; heeft volgens mij iedere grote tv last van), is echter niet zo storend.
- Zware toetsen op afstandbediening. (went wel)
- Niet de snelste zapper. (niet uitzonderlijk voor 100hz tv's)

Mijn ervaring met Sony tv's is niet zo groot, maar wat ik wel gemerkt heb is dat het veelal slome zappers zijn en vaak standaard behoorlijk rood zijn afgesteld, maar daar is natuurlijk wel wat aan te doen.

Dat laatste heb ik ook wel eens gehoord, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb niet het idee dat mijn tv tot op het randje is afgesteld. Je kan via een trucje in het service menu (van de Panasonic) komen, dus als je durft kun je daar ook van alles afstemmen.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:14
idekker schreef op 01 juli 2004 @ 08:54:
Ik ken alleen de Panasonic, want deze heb ik zelf. Ik vind het een super tv.
Wat plus en min punten m.i.:
+ Super strak beeld
+ Veel aansluitmogelijkheden
+ Goed geluid
+ Zeer overzichtelijke afstandbediening en menubesturing.
- Beetje last van 'clamping' (bewegen van beeld bij grote contrast verschillen; heeft volgens mij iedere grote tv last van), is echter niet zo storend.
- Zware toetsen op afstandbediening. (went wel)
- Niet de snelste zapper. (niet uitzonderlijk voor 100hz tv's)

Mijn ervaring met Sony tv's is niet zo groot, maar wat ik wel gemerkt heb is dat het veelal slome zappers zijn en vaak standaard behoorlijk rood zijn afgesteld, maar daar is natuurlijk wel wat aan te doen.

Dat laatste heb ik ook wel eens gehoord, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb niet het idee dat mijn tv tot op het randje is afgesteld. Je kan via een trucje in het service menu (van de Panasonic) komen, dus als je durft kun je daar ook van alles afstemmen.
Dat had ik idd ook al gehoord sommige tv's heel traag zijn bij het zappen, vooral die sony. Ik heb beide tv's ook al bekeken alleen heb ik ze niet in dezelfde winkel zien staan dus ik kan ze niet echt vergelijken :(

Verwijderd

Wij hebben die Panasonic ook, en het is idd een erg goed apparaat.
Het beeld is echt super helder, en (niet onbelangrijk) het geluid is ook helemaal niet mis. ;)

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:59

janklp

FortyTwo Capital

Panasonic staat wel bekend om scherp goed beeld.

Verwijderd

Kiezen doe je zelf, je hebt je keus al beperkt naar 2 modellen. Welke je nou moet nemen kunnen wij je niet vertellen. Iedereen heeft zijn voorkeur.

Je kunt nog wel een kijkje nemen in het breedbeeld topic: Breedbeeld TV's, advies? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.