Excelblad bijwerken in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• LAG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09-2004
Ik hoop dat iemand een andwoord weet op de volgende vraag:
Gesteld: ik heb een excel blad met daarop een lijst met deelnemers. Deze lijst moet dagelijks worden bijgewerkt door verschillende gebruikers op verschillende computers in een netwerk. Het "centrale blad" blad op de "centrale computer" moet dus na iedere wijziging steeds volledig up-to-date zijn. Hoe doe ik dit?
Kan dit gewoon in excel zonder andere plug-ins? Moet ik het zoeken in een synchroniserings utility? Alle ideeen/tips van harte welkom. (Indien andere software noodzakelijk graag freeware. :) )

Verwijderd

zet je bestand op een netwerk-share, deel de map waarin het bestand staat als een share met een driveletter, en open vanaf elke client het bestand.
je kunt zelfs aangeven in het bestand of meerdere gebruikers tegelijk aan het bestand mogen werken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of ook goed; zet alles op een share, wees de enige die het hoofddoc kan lezen & schrijven en laat alle anderen een iegen doc hebben: bijv. in dezelfde share. Link nu vanuit het hoofddoc naar de kleintjes met ='D:\temp\\[foo.xls]BladN'!$A$1

Beter is "natuurlijk" om bijv. een centrale DB te gebruiken waar iedereen naar connect vanuit Excel. Of gebruik hier helemaal geen Excel voor, een kleine GUI voor een DB (PHP+MySQL, Access, etc etc) is snel gebouwd en je leert er ook nog eens veel van :Y)

Maar dit is / lijkt me basic Office werk cq snel te vinden onder F1? <-- ik neem aan dat je al had uitgezocht hoe te koppelen tussen Excel bestanden; wat lukte niet en waarom niet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit zal nooit werken. Je kan in Excel maar met 1 gebruiker tegelijk wijzigen. Anderen kunnen alleen een read-only kopie maken en deze lezen. Wijzigingen zullen dus nooit live te zien zijn.
De enige oplossing die ik zie is wat F_J_K ook al aangeeft: gebruik een MS Access database, en maak hier een eenvoudig front-end voor. Gebruik record locking, zodat een gebruiker een record kan wijzigen zonder dag anderen daar last van hebben.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 11:17

glashio

C64 > AMIGA > PC

• Ga naar :
  • Menu >> Tools
  • Share Workbook
  • Aanvinken Checkbox Allow Changes......
  • Tabblad Advanced zie hieronder
    Afbeeldingslocatie: http://enorm-jok.nl/kire/excel.jpg
    Let op!, 5 Minuten is het minimum
Het idee over een gecentraliseerde ADO-DB over het netwerk klinkt een stuk beter :)
* glashio weet ook dat nood af en toe de wet breekt binen een organisatie ;)
edit:
Graag gedaan LAG

[ Voor 6% gewijzigd door glashio op 04-07-2004 17:15 . Reden: :) ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• LAG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09-2004
Allemaal vriendelijk bedankt voor de suggesties. Veel meer en sneller dan verwacht! Ik denk dat ik het bij de laatste houd, niet omdat de anderen minder goed zijn maar omdat het, voor mij, de eenvoudigste oplossing is.
Pagina: 1