Raid-0 schijven niet in verkenner

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02 09:28
Mijn gegevens:
een wat oudere 5400 rpm 80GB MAxtor schijf (met alle data erop)
2 WD 80GB 7200 rpm schijven.
Mobo: MSI KT3 Ultra Aru met raid controller onboard dus met 2 extra ide aansluitingen. Promise raid controller (100-lite oid)

Ik heb de schijven aangeloten in mn kast en ze beginnen te draaien als ik de PC aanzet
Na de bios krijg ik de raid melding dat ie aan het zoeken is naar een raid configuratie. Deze heb ik ingesteld (met ctrl F) en daar ziet mn comp ook beide schijven (de 2 WD) die in raid (0) moeten komen staan.

Als de computer opstart en in Windows kom dan zie ik de raid-drive niet in de verkenner. Ga ik naar Device manager en ik klik daar op Disk drives dan zie ik daar mn oude maxtor en:
Promise 2+0 Stripe/RAID0 scsi Disk device.

Kies ik daar voor Properties en dan volumes dan zie ik wel bij capacity 152633mb staan maar er staat ook:
Status: Not Initialised
Partition style: Not applicable

Wat doe ik fout / wat vergeet ik?
Waarom staat er: ...ID0 scsi Disk d..... SCSI????

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Windows ziet raid controllers als SCSI devices als deze geïnitialiseerd zijn kan je ze als het goed is formatteren en er een drive letter aan toekennen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Jups , voor verschillende partities aanmaken moet je in schijfbeheer zijn , dus in systeembeheer -> computer beheer -> schijfbeheer. Daar kun je er zo een partitie van maken en formatteren enzo :)

Raku

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02 09:28
dank dank

Heb nu mn raid 0 werkend!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is erg basic. Je weet als Tweaker zijnde toch wel dat elke harddisk gepartitioneerd/geformatteerd dient te worden eer je er überhaupt gebruik van kan maken? 8)7 Zie ook het gedeelte Basiscursussen in de FAQ van dit subforum. En wat betreft het zien als een SCSI disk, hier is de FAQ van dit subforum ook duidelijk over: kijk aldaar onder de RAID FAQ.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 01-07-2004 07:11 ]

Dit topic is gesloten.