Webbased besturen

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Wiel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik zou graag via een proggie lampen aan en uit sturen.
Dus webbased INschakel en UITschakeltijden ingeven zodat de lamp op een bepaalde tijd AAN resp. UIT gaat.
Er moet dan een proggie draaien om de hardware (C++ ?) met relais via de par.of ser. poort aan te sturen. Dat proggie moet 'luisteren' naar de HTML.
Kan iemand mij daar aan helpen? Ik wil dus via Internet en via het LAN lampen etc. aan en uit doen. Wie heeft daar ervaring mee en wie tips? Ik heb nauwelijks programeer ervaring.

Dank alvast voor de service.
Theo (wieleman@wxs.nl)

Wiel

Verwijderd

hmm.... er komt iets meer bij kijken dan je denkt.
als je aansturing hebt (buffers en relais aan je paralelle poort bijvoorbeeld) kan je gewoon via een PHP interface de lampen sturen in principe, maar ik denk niet dat we je zo veel verder kunnen helpen. Zoek eerst eens op google naar bijvoorbeeld netspanning met de computer schakelen.

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06-2025
hier staat heel wat op :
http://tutorials.woutermei.nl/kerst.html

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20

Korakal

Up up up!

Wiel, crossposten (je vraag op meerdere plaatsen op het forum tegelijk stellen) is niet toegestaan. Zie mijn sluitmessage van je andere bericht:
Korakal schreef op 30 juni 2004 @ 22:04:
Google is je vriend: [google=lampen via Internet]

Hiermee vind ik bijvoorbeeld dit: http://tutorials.woutermei.nl/kerst.html

Zelf zoeken zou de start moeten zijn vóórdat je een topic opent, dat is wat we van de users hier op het forum verwachten. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Overigens is het niet de bedoeling je e-mailadres hier te vermelden in de verwachting dat men daarop gaat replyen, een forum is juist bedoeld om reacties te geven en zo kennis te delen. Op deze manier gaat het hele idee daarachter verloren.

Dit topic is gesloten.