Toon posts:

MSI K7T PRO-2 met of zonder voice?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist dit mobo'tje gekocht. :)
Nu staat er bij Funprice bij dat dit bord ook een "voice bios" (zegt het als er iets mis is) heeft... Als ik echter in het manual leest staat er dat dit optioneel is.
En de jumper die wordt beschreven in de hanleiding staat er ook niet bij.
Weet iemand hoe ik kan controleren of ik zo'n voice-bios heb? Moet ik gewoon ff de videokaart eruit trekken, of kan het ook anders?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Dat vraag ik me ook af:? Ik heb er vanmiddag ook maar een gekocht en in de handleiding staat dat er dus een voice-over is op dit mobo...
Alleen ik hoor nooit iets, niet dat het erg is:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Ik heb de 2a versie maar geen voice. Als ik andere posts doorlees hoef ik daar niet rouwig om te zijn. Het schijnt snel te vervelen.

Verwijderd

Wees blij!!! Dat stemmetje is fokking irritand! "zyssfpem aheblble" (system available) :(

Als je die jumper niet hebt, heb je ook geen stemmetje. Wees blij... (ruilen???)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik hoor het al, dat stemmetje is dus niet echt een meerwaarde...
Het intresseerde me verder ook niet echt (hij werkt al lang) maar ik vroeg het me gewoon af, omdat Funprice het erbij zet.

Die ledjes zijn wel weer leuk trouwens, misschien maak ik m'n kast wel doorzichtig, met een neonlampie er in! >:)
En 2 extra fans om de warmte af te voeren ;)

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tot zo ver mij bekend is "het stemmetje" er bij de meeste nieuwe mobo's uit/af. De jumper zit niet meer op het mobo en er is geen stemmetje meer....

Je moet het dus (gelukkig) alleen doen met de 4 ledjes....

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Nog veel leuker was dat de mijne standaard op JAPANS was ingesteld..

schrik je helemaal de pleuris alsie dat ding aanzet de 1ex!

Dat stemmetje is echt het toppunt van zinloosheid |:(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
waardoor hoor je dat stemmetje dan? Door de PC speaker :? of moet je eerst een geluidskaart inbouwen?

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Het moederbord heeft een klein speakertje (zwart rechtopstaand buisje) onboard. Daar komt dus die stem uit.

Ik vind het wel makkelijk als in aan het overclocken ben. krijg ik makkelijk te horen als er een probleem is en wat het probleem dan is zonder dat ik allerlei codes in de manual moet gaan opzoeken.

ALLEEN.... dat stemmetje zegt standaard dus wel bij het opstarten dat het system availible is, en dat hoeft van mij niet echt. Dat is wel irritant.

Persoonlijk vind ik dat dat stemmetje ideaal zou zijn geweest indien je de mogelijkheid zou hebben hem via de bios uit te zetten -> aan bij het tweaken en na het tweaken uit dat ding!

Verwijderd

Weet iemand trouwens hoe je die ledjes kunt verplaatsen. Zo aan de achterkant zie je der ook niet veel van 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Voor dat ledje is een simpele oplossing:
glasvezel. (dat van die UFO lampies)

Je plakt vier stukies glasvezel aan de 4 led's en leidt die naar waar je ze wilt hebben! 8-)

>:) >:) >:) >:)

HAPPY HOLY DAYS !

Verwijderd

Noemt ie simpel. Ga der ff van uit dat ik 2 linkerhanden heb, jampotten als brilleglazen, niet weet waar ik dat spul vandaan moet halen, laat staan hoe ik dat er op moet plakken. Maar ik heb wel vaak een goed humeur. Toch bedankt voor de tip
:)

Verwijderd

Topicstarter
Dat spul haal je gewoon bij de gamma.
Je weet wel die lampies met een paar honderd draden die er uitsteken.

Hoe je ze er op krijgt weet ik ook niet, maar misschien is er een fanatieke tweaker die je wil helpen?

Het lijkt mij in elk geval een erg grappig gezicht: 4 van die stukkies draad die voor door het ventilatieroostertje van je computer komen, en dan ook nog eens licht geven! :)

Als je toch besluit om er eentje te maken is een foto erg welkom!!! (als ik weer geld heb probeer ik het zelf, heeft iemand nog 4 stukkies glasvezel :? ).

Verwijderd

OK, zal het nog wel eens proberen. Vraag me wel af welke lijm je moet gebruiken?
Ik zal eens kijken of ik niet bij iemand 4 van die draadjes weg kan pikken. hahahahahahaha, missen ze toch niet.

Verwijderd

Topicstarter
Niet lijmen! Tenminste niet met lijm dat je hem er nooit weer af krijgt...
Ik probeer het gewoon ff met plakband, als ze er maar recht voor zitten.

Verwijderd

ok. wordt wel wat lastiger maar ik ga dat toch eens proberen. He, waarom loopt je Duron nog maar zo langzaam? Wel streepjes gezet?

Verwijderd

Topicstarter
M'n duron loopt zo langzaam omdat ik nog geen streepjes heb gezet inderdaad...
Dit haalt 'ie door het verhogen van de FSB.
Ik wist namelijk niet zeker wat ik nu precies allemaal moest verbinden, eerst even een artikeltje gelezen.

Ik ben trouwens nog op zoek naar wat voltage/multiplier/etc. instellingen voor m'n duron, enig idee?

Verwijderd

Ik ga met mijn voltage niet hoger dan 1,80 volt. Ik lees hier te vaak dat er iets fout gaat. Maximale tot nu toe is 9*105 geweest.
Maar niet echt stabiel. Burn-it en koetje tegelijk moet aardig beeld geven! Dat draaide lekker totdat ik koetje ging sluiten: vastloper dus.
Normaal draai ik 8*100. Is mij genoeg en standaard voltage. Deed ie in het begin niet. Dus een tijdje op 1.7 gedraaid. Daarna terug op default, en ja, het werkte. Toch leuk dat océn. Is voor mij eerste keer :)
Ik raak al aardig in de ban . Ben nu ook andere zaken aan het doen zoals fannetjes erin, draden rounden en later mijn kassie onderhanden nemen. K'vind het wel leuk zo!!

Edit: ik zie trouwens dat je op 750 draait nu. Mooi zo, begin is goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem ook al op 800 gehad, ook stabiel.
Maar dan word hij me te heet; 65 graden...
Dat komt omdat ik de koeler van m'n k6 er in heb, de grotere ( >:) ) koeler die ik had gekocht past niet. ;(

Hij is nu 49 graden na 1,5 uur quaken :)

Inderdaad leuk werk dat tweaken, ik ben ook al bezig met een fannetje hier en daar (moet ook nog een op m'n Voodoo).
Pagina: 1