Toon posts:

DHCP met Sitecom, Internet werkt, inloggen op schijven niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd:

Ik heb sinds eergisteren een Sitecom Broadband Router. Heel simpel: kabelmodem met draad nr de router, USB stickies in 2 pc's en klaar is kees.

Ik heb de werkgroepen aangepast, en internet werkte in 1 keer!

Nu heb ik in de settings van de pc's (software die bij de USB sticks kwamen) dat het met DHCP werkt en obtain ip automatic.

Alleen zien ze elkaar in de netwerkomgeving niet. Schijven zijn gedeeld enz enz. Ik begrijp niet wat ik fout doe. Voorheen met de ip-adressen aangegeven (192.168.0.*) werkte dit nl wel.

Beide pc's werken met Win XP.

Iemand enig idee hoe ik gewoon met deze simpele instellingen dit wel voor elkaar krijg? Ik heb de faq nagelopen, maar zie geen soortgelijk probleem.

hoop dat jullie het weten!!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Posts eens wat info over de IP adressen en subnetten die je nu gebruikt. Als je op de een namelijk 192.168.1.1/24 hebt en op de andere 192.168.2.1/24 gaan ze elkaar afaik niet zien. Dus even in cmd je ip settings uitlezen.

Raku

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Waarom gebruik je voor je pc's geen vaste ipadressen dan kan je mappings maken door //ip/sharemap te gebruiken, dit in een scriptje of standaard in je verkenner en je bent klaar.

Overigens als ze in dezelfde werkgroep hangen dan moet je het ook kunnen mappen door //pcnaam/sharemap voor elkaar kunnen krijgen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 13:29

4POX

Everybody is wired

Als je ipconfig /all doet in de commandmode, wat staat er achter de " Connection-specific DNS Suffix . :" ?

Als deze leeg is moet je even in de router kijken of je het domain vakje nog leeg hebt staan, zoja. Zat daar dan even blaat in ;)

Misschien helpt dit..

AKA Rinkel weblog

• Pittemans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:26
Probeer eerst een map te delen en dan als dat niet werkt even je gast account in te schakelen misschien dat dat wat opschiet. Als je niets deel ziet die ook niets.
Sorry niet goed gelezen. met de mappen delen wat wil je na zo'n verloren avond. Maar zet het gastaccount even aan. bij mij werkt het nu wel.

[ Voor 31% gewijzigd door Pittemans op 01-07-2004 00:17 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Pittemans schreef op 01 juli 2004 @ 00:15:
Probeer eerst een map te delen en dan als dat niet werkt even je gast account in te schakelen misschien dat dat wat opschiet. Als je niets deel ziet die ook niets.
Sorry niet goed gelezen. met de mappen delen wat wil je na zo'n verloren avond. Maar zet het gastaccount even aan. bij mij werkt het nu wel.
Dat gast account is zo'n onzin. Echt iedereen zegt dat altijd , maar als hij de pc nieteens ziet gaat het best lastig worden te connecten met die pc he. Je kunt altijd met een admin account op een andere pc komen mits sharing enabled is en er geen firewalls e.d. draaien. Mocht dat zo zijn kom je er ook niet met een gast account op.

@ TS

Je bent toch niet ineens een firewall gaan draaien toch? Heb je de standaard firewall voor die usb dingen wel uitstaan? (als die optie er dan wel of niet moge zijn)

[ Voor 12% gewijzigd door Raku op 01-07-2004 00:20 ]

Raku

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Simulated Zero schreef op 01 juli 2004 @ 00:19:

Je bent toch niet ineens een firewall gaan draaien toch? Heb je de standaard firewall voor die usb dingen wel uitstaan? (als die optie er dan wel of niet moge zijn)
Die USB dingen worden vast als netwerkadapter met tcp/ip capaciteit herkent door XP en daardoor zal XP zeker de mogelijkheid bieden om de standaard XP firewall te draaien.

Deze dient dus uit te staan om mappen te kunnen sharen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1