Al een tweetal weken heb ik een probleem met een videokaart in een nieuw systeem.
Ik heb een ASRock K7S8X aangeschaft met XP2400+ en 256MB DDR400
In deze configuratie heb ik vervolgens mij Leadtek Winfast Geforce 2 GTS 64MB DDR geplaatst. Nu krijg ik hiermee na verloop van tijd het volgende probleem:
Pixels die vreemde kleuren krijgen. Ook wordt soms de balk helemaal zwart en vallen letters weg (reboot is vaak noodzakelijk):

In mijn eigen systeem werkt de kaart zonder problemen (nForce 2, ASUS A7V8X-E Deluxe, 2600+, 256DDR400)!!
Wat heb ik allemaal geprobeerd in het K7S8X systeem:
DirectX 9.0
Nieuwste drivers Leadtek Winfast
Nieuwste Nvidia drivers (zelfde als in het werkende systeem)
AGP Fast Writes UIT
AGP 1x, 2x en 4x geprobeerd
Verschillende resoluties (allemaal problemen)
Andere monitor geprobeerd (zelfde effect)
Op Internet gezocht naar compatabiliteitsproblemen tussen SiS746FX en Geforce(2)... niets concreets kunnen vinden.
Heeft er iemand suggesties wat ik kan proberen?? Er lijkt iets niet goed te werken in deze combinatie. Ik heb veel uitgelsoten middels het tweede systeem.
Ik heb een ASRock K7S8X aangeschaft met XP2400+ en 256MB DDR400
In deze configuratie heb ik vervolgens mij Leadtek Winfast Geforce 2 GTS 64MB DDR geplaatst. Nu krijg ik hiermee na verloop van tijd het volgende probleem:
Pixels die vreemde kleuren krijgen. Ook wordt soms de balk helemaal zwart en vallen letters weg (reboot is vaak noodzakelijk):
In mijn eigen systeem werkt de kaart zonder problemen (nForce 2, ASUS A7V8X-E Deluxe, 2600+, 256DDR400)!!
Wat heb ik allemaal geprobeerd in het K7S8X systeem:
DirectX 9.0
Nieuwste drivers Leadtek Winfast
Nieuwste Nvidia drivers (zelfde als in het werkende systeem)
AGP Fast Writes UIT
AGP 1x, 2x en 4x geprobeerd
Verschillende resoluties (allemaal problemen)
Andere monitor geprobeerd (zelfde effect)
Op Internet gezocht naar compatabiliteitsproblemen tussen SiS746FX en Geforce(2)... niets concreets kunnen vinden.
Heeft er iemand suggesties wat ik kan proberen?? Er lijkt iets niet goed te werken in deze combinatie. Ik heb veel uitgelsoten middels het tweede systeem.