Toon posts:

LAN gaming via internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was laatst met een kennis aan het onderzoeken of je een LAN via het internet kunt opzetten. Ik kwam toen uit op BattleLan en Gamers Internet Tunnel (GIT) voor de client side.
Echter hiermee lukte het me niet om op de server van een kennis die de game ging hosten in te loggen.

In GIT kun je ook nog je interne en externe IP opgegeven voor NAT. Zou dit helpen? En hoe achterhaal ik mijn interne IP. Ik draai namelijk een DHCP-server (automatische IP's) op mijn 'tweaked Speedtouch Home -> Pro.

Zijn er verder nog dingen waar je op moet letten?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Uhh een lan via internet....je bedoelt een dedicated server opzetten en daar dan op gamen oid? :?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

LAN via Internet kan simpel weg niet, dat kun je vergeten. Je bedoelt denk ik gewoon het gamen tegen anderen via een server die jij opzet of zo? Wees iets duidelijker, je verhaal is niet helemaal juist volgens mij.

Profile

Verwijderd

The Pirate: je kan ook een VPN opzetten.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

1 woord dat alles omvat wat je zoekt:
VPN

Success met gamen :)

Verwijderd

Je kan het proberen met BattleLan 0.5

Deze gebruiken wij nu voor bijvoorbeeld Joint Operations

Duh, te snel gelezen.

Je moet wel bepaalde poorten opengooien voor battlelan, welke weet ik ff niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 16:08 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
zet een VPN op
met normale windhoos is het makkelijk, maar kan er maar 1 iemand connecten
met windows server edition kun meerdere mensen laten connecten
met linux kun je meerdere mensen laten connecten, en het is gratis. als je er achter komt hoe het werkt :P

TheS4ndm4n#1919

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
je kan toch gewoon een dedicated server opzetten en dan de serverfirewall alleen openzetten voor jouw ip, lijkt me wat makkelijker dan een VPN opzetten.

Met Quake 3 doe ik dat vaak zat met vrienden, maar dan gebruiken we een password protected server :)

Mijn rig

• SithWarrior
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Je hebt toch ook zooi van die progjes waar dat mee kan kali en co bv :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Kramers
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik heb met mijn router (Draytek Vigor 2200E) een vpn gemaakt met een paar vrienden. Voor sommige spellen werkt het prima en voor sommige juist niet, maar via een vpn werken is idd de oplossing.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Zijn er ook 'bridge' oplossingen? dat ieder netwerksignaal wordt doorgegeven? Nadeel van VPN is, wat je net zei, inderdaad dat het bij sommige games niet werkt. Verder heb je ook geen IPX/SPX support, wat vooral bij oudere games wordt gebruikt.

TweakBlog

Verwijderd

VPN is inderdaad het beste, en zo kan je dus wel degelijk "lannen" over internet

Je kan dan bijv. gewoon dit IP intikken als je wil inloggen op de server :

192.168.0.2 (als voorbeeld)

Verwijderd

Topicstarter
Godjira schreef op 01 juli 2004 @ 13:45:
LAN via Internet kan simpel weg niet, dat kun je vergeten. Je bedoelt denk ik gewoon het gamen tegen anderen via een server die jij opzet of zo? Wees iets duidelijker, je verhaal is niet helemaal juist volgens mij.
Ja hij heeft een server opgezet. Probleem is nu dat ik daar niet op kan inloggen. Het gaat om games waar je een LAN functionaliteit hebt. En dat je via dat scherm dan op die server komt. Bijvoorbeeld Operation Flashpoint. Of C&C, Red Alert, etc.

Verwijderd

Indien je je VPN werkend krijgt, neem dan ff contact met me op...
MSN: tox@hsc.be

Of als je een oplossing vind...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 16:06:
Je kan het proberen met BattleLan 0.5

Deze gebruiken wij nu voor bijvoorbeeld Joint Operations

Duh, te snel gelezen.

Je moet wel bepaalde poorten opengooien voor battlelan, welke weet ik ff niet.
Hmm heb net een review gelezen van dat spel. Klonk positief. Dus als je de poorten weet die je open moet zetten hou ik me aanbevolen :)

Edit: Gebruikt jij ook DHCP? Of heb je een IP toegewezen aan je PC?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK ik begrijp dat een dedicated server met password of VPN makkelijk is aan te leggen. Kun je een dedicated server draaien op je game pc? Of kun je beter een aparte PC hier voor inrichten?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Dedicated server en gamen op dezelfde pc is mogelijk, maar jijzelf, en de mensen die joinen gaan het niet leuk vinden, het is immers dedicated.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 18:37:
[...]

Hmm heb net een review gelezen van dat spel. Klonk positief. Dus als je de poorten weet die je open moet zetten hou ik me aanbevolen :)

Edit: Gebruikt jij ook DHCP? Of heb je een IP toegewezen aan je PC?
De range van poorten die je open moet gooien zit in de 32xxx range. De preciese range staat in de FAQ van Novalogic.com.

De server side van het spel draait bij een vriend op een w2k3 bak, die als firewall dient.
Ikzelf zit ook achter een firewall (w2k3), deze heeft DHCP aanstaan (192.168 range). Loopt als een tierelier. Bij battlelan heb ik het ip-adres van die vriend ingevuld. verder niks.
Pagina: 1