Toon posts:

Poorten openzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier sinds een aantal dagen een netwerkje liggen tussen een pc en een laptop en internet is gedeeld. Nu is het gekke dat op de normale pc wel beveiligde pagina's geopend kunnen worden maar op de laptop niet. Ook Hotmail en MSN zijn niet aan de praat te krijgen op de laptop. Nu heb ik hier op GOT al even zitten zoeken en waarschijnlijk zitten een paar poorten dicht. Poort 443 ofzo, kan dat? Maar goed, nu is mijn vraag, hoe zet ik deze poorten open? Heb het antwoord nog niet kunnen vinden hier, dus vandaar maar een nieuw topic.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Welk OS gebruik je?

Draait er toevallig een firewall op één van beide PC's (of allebei)?

Verwijderd

Ik neem aan dat het inet van de pc naar de laptop gaat.

dan moet je op de pc ICS doen en dan daar ff zoeken :*)

k heb t :9

Ga naar Start; Configuratiescherm; Netwerkverbindingen; dan klik je op de verbinding laten we zeggen LAN1; klik met je rechter-muis knop op LAN1 en dan op Eigenschappen; Dan Geavanceerd; dan klik je inet delen aan en de 2de ook; dan klik je op de knop Instellingen en daar moet je volgens mij wat kunnen we anderen waar jij iets aan hebt :)

[nog 1 laatste edit]
klik op toevoegen :+ wask ff vergeten

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op beide pc's draai ik XP en de laptop maakt via de normale pc verbinding met internet. Internetten op de laptop gaat gewoon goed, nu zit ik ook op de laptop, alleen Hotmail en MSN en de https sites doen het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee hoe ik bepaalde poorten open kan zetten??

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:51
heb je je instellingen van internet explorer al nagekeken. Bij geavanceerde instellingen en dan bij beveiliging moet het gebruik van ssl 2.0 en ssl 3.0 wel aangevinkt staan.

Is het internet gedeeld via een router? of via ICS?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Als je een router hebt moet je hier maar eens kijken:

Het Grote Poortmappingsverhaal

In het geva van ics/server denk ik dat je hier het beste terecht kunt.

(Static) routing tutorial

Dit is alleen om je poorten open te zetten. Werkt dit niet zul je toch echt meer info over OS en dergelijke te geven :)

[ Voor 54% gewijzigd door Raku op 01-07-2004 23:26 ]

Raku

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Mijn advies: koop een ethernet modem
(verder zie gegeven comments)
Pagina: 1