Toon posts:

[OC] XP2400+ vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een heel topic doorgelezen wat ging over het wel/niet unlocked zijn van 2400+'s. Daarin werd duidelijk gesteld dat de 2400+ altijd unlocked is, en dat je op een KT400 de plier gewoon kan veranderen. Nu heb ik een A7V8X-X, met dus een KT400 chipset.

Na wat spelen met mijn bios kwam ik er achter dat hij niet heel erg unlocked is. Ik kan in de bios wél de plier verzetten, en de bios blijft daarna ook aangeven dat hij op iets anders staat, maar als ik WCPUID run zie ik dat ie gewoon 15 is gebleven.

- Zijn er intussen 2400+'s die niet meer standaard unlocked zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~smalls_kk/wcpuid.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~smalls_kk/sandra.jpg

Omdat het een niet lukte ben ik maar aan de fsb gaat sleutelen. 133Mhz is standaard. Ik heb hem nu dus op 140 staan, maar het vreemde komt nu:
141 mhz is niet stabiel, want dan kapt mijn CPU to AGP bridge ermee, maar als ik hem flink omhoog doe, naar 150, werkt alles eventjes goed, om vervolgens na een tiental minuten een bsod te krijgen.

Ervan uitgaande dat als er staat 150/30 het betekent dat mijn pcislots 30 mhz krijgen leek het mij goed te doen. Ook omdat de cpu met een fsb van 150 netjes 45 graden blijft vind ik het erg vreemd dat het niet werkt.

- Weet iemand hoe dit zit?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:08

DaWaN

'r you wicked ??

XP2400+ kan wel degelijk gelock zijn :) Als ie van na week 40 is, is ie gelockt. En van die BSOD, dat komt omdat je CPU te weinig spanning heeft, niet alleen temps is belangrijk, lees daarvoor de FAQ maar eens!

[ Voor 46% gewijzigd door DaWaN op 30-06-2004 19:10 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
Right :D

Unlock: Klopt, hij is van dit jaar.

Bsod: Mjah, vergeten :), komt omdat ik meestal mijn fsb niet zo gruwelijk omhoog gooi dat ik meer stroom nodig heb. Ik probeer het even uit en post mijn ondervindingen wel.

Cheers iig!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Ik heb net een heel topic doorgelezen wat ging over het wel/niet unlocked zijn van 2400+'s. Daarin werd duidelijk gesteld dat de 2400+ altijd unlocked is, en dat je op een KT400 de plier gewoon kan veranderen.
Lijkt me sterk, maar heb je deze al gelezen: [rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]
Na wat spelen met mijn bios kwam ik er achter dat hij niet heel erg unlocked is. Ik kan in de bios wél de plier verzetten, en de bios blijft daarna ook aangeven dat hij op iets anders staat, maar als ik WCPUID run zie ik dat ie gewoon 15 is gebleven.
Niet heel erg unlocked :? , maar goed... het feit dat je je multiplier verandert en hij blijft hetzelfde betekend juist dat ie gelocked is. Je moederbord probeert namelijk de multiplier te veranderen, maar je cpu werkt niet mee.
Zijn er intussen 2400+'s die niet meer standaard unlocked zijn?
Ja, zie hier: [rml][ OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 2[/rml]
Omdat het een niet lukte ben ik maar aan de fsb gaat sleutelen. 133Mhz is standaard. Ik heb hem nu dus op 140 staan, maar het vreemde komt nu:
141 mhz is niet stabiel, want dan kapt mijn CPU to AGP bridge ermee, maar als ik hem flink omhoog doe, naar 150, werkt alles eventjes goed, om vervolgens na een tiental minuten een bsod te krijgen.

Ervan uitgaande dat als er staat 150/30 het betekent dat mijn pcislots 30 mhz krijgen leek het mij goed te doen. Ook omdat de cpu met een fsb van 150 netjes 45 graden blijft vind ik het erg vreemd dat het niet werkt.

Weet iemand hoe dit zit?
Ja, je moederbord heeft geen pci/agp lock waardoor de snelheid van je pci en agp sloten mee veranderen als je je fsb verandert.

Verwijderd

Topicstarter
pyro83 schreef op 30 juni 2004 @ 19:42:
Niet heel erg unlocked :? , maar goed... het feit dat je je multiplier verandert en hij blijft hetzelfde betekend juist dat ie gelocked is. Je moederbord probeert namelijk de multiplier te veranderen, maar je cpu werkt niet mee.
Dat snap ik, daarom vond ik het ook vreemd dat ze standaard unlocked zouden zijn.

Dawan, Vcore op 1,750 ipv 1,650 zetten hielp erg goed, hij loopt nu al een uur of 6, waarvan 2 uur lang 3Dmark benchmarks. Bedankt!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit valt onder basiskennis van oc'en, wat je uit de DOC faq en het doorlezen van verschillende oc'topics hier in DOC kan halen. Maar nog belangrijker: zelf proberen :) zoals pyro83 al zegt: er zijn al verschillende topics geweest over wel/niet gelockte XP's en hoe daar achter te komen, en het lijkt me dat je er nu wel achter bent. Voortaan dus eerst meer onderzoek / eigen inzet doen voordat je een topic opent :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.