Win98SE installeert niet op KT7

Pagina: 1
Acties:

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 11:38

_nethack

We're all MAD here

Topicstarter
Vanmiddag nieuw mammaplankje en cpu gekocht. Abit KT7 (geen raid) en AMD Duron 800. Coolermaster DP5-6H51 erop.
voor de rest alle hardware die al in m'n pc zat overgezet (dat was in elk geval de bedoeling)
C partitie van m'n HD had ik al gebackupd en leeggemaakt.
Alleen videokaart, hdd (maxtor 30gb) dvd (aopen) en ls-120 drive aangesloten.
Opgestart met win98 bootdisk.
Format c: ..... doet ie prima, c schijf daarna leeg.
ga naar cdrom drive, cd\win98, setup.
scandisk wordt uitgevoerd, vind niks, bezig scannen register... 'setup is onverwacht afgebroken' en weer in dos. Nu staan op de C schijf in de root ineens de directories '.' en '..' die daar toch niet thuis horen.
Installatiebestanden vanaf cd naar hd gekopieerd, opnieuw opgestart (helemaal kaal) en opnieuw setup gedraait.
Nu komt ie iets verder, grafische scherm, volgende klikken, licentienummer intikken, upgrade controle. Geen cd drivers geladen dus win3.11 floppy in de drive. gaat even zoeken, "Application Error: SUWIN caused Segment Load Failure in module USER.EXE at 0001:3AB0" einde verhaal.

Heeft iemand dit soort problemen vaker gezien bij deze combinatie en weet de oplossing???

Ik heb nog niks gedaan mbt overclocken, geen l1 brugjes ingekleurd, gewoon standaard FSB speed en voltage. Ook eens geprobeert linux op te starten, die draait gewoon stabiel. Het ligt dus waarschijnlijk aan windows, maar ik heb geen idee waar.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• smvs
  • Niet online
probeer gewoon eens een win 98 opstartdisk ipv een 3.11 want dit kan versieconflicten geven natuurlijk

Verwijderd

Kan best, ik had het ineens ook toen ik mijn mobo verandert had in een KT7

Verwijderd

oww, ja de oplossing ME installeren

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Lijkt bijna wel een geheugen probleem of een disk probleem.

Hoe groot is die partitie die aanmaakt? Als je een DOS 6.x bootdisk gebruikt (er bestaat niet zoiets als een Win3.11 bootdisk!) dan moet je je wel aan de FAT16 spec's houden. Een partitie van 20 gig aanmaken/formateren gaat niet werken.

Probeer anders es een partitie aan te maken van 1 GB. Formateer deze, win98 setup dir van win98 cd naar HD kopieeren en dan setup opstarten met setup /is , skipped in iedergeval die irri Scandisk (setup /? voor alle opties).

Kijk of hij het dan wel doet... (kan je meteen ff Win98SE bootdisk maken voor FAT32 support).

Anders.. haal ff je geheugen uit je DIMM bank en probeer het es in een andere DIMM bank. Hoewel ik er geen last van heb (ik heb ook een KT7) schijnt dat sommige DIMMs niet in alle banken willen werken. Zojuist las ik hier dat iemand met 2 128mb reepjes Dane-Elec (o.i.d) problemen had als hij deze in Bank 0 + 1 deed. Maar Bank 0 + 2 werkte wel prima. Probeer dat es.. Kan ook gewoon zijn dat je DIMM er net niet helemaal goed in zit.. wel contact maakt maar niet goed genoeg, heb ik wel es gehad (bouwde vroeger PC's voor Dynabyte etc, kwam nog wel es voor.. niet goed zittende DIMMetjes, EDO RAM etc).

Laad anders ook ff de BIOS default settings. Misschien staat een DIMM timing of Interleave setting per ongeluk verkeerd.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Overigens ik gebruik hier Win98SE en dat werkt prima met een KT7.. Dus ME installeren is dus GEEN oplossing maar weg lopen van het probleem (en ME is echt POEPZOOI!).

Misschien gaat er tijdens het lezen/kopieeren van de CD iets niet helemaal goed. Kijk of je IDE kabel wel echt goed in je CD-ROM zit en op je mobo? Maar Linux installeren gaat wel dus dat is het waarschijnlijk niet.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Topicstarter
Ik heb de machine opgestart vanaf een Win98SE bootdisk, aangemaakt op een andere PC. Die win3.11 diskette was alleen voor de upgrade controle van Win98.
De c partitie is 4GB. een kleinere, of een fat16 partitie lost ook niks op, inmiddels al geprobeerd.

Ik kan nog eens proberen de dimms in andere banken te stoppen. BIOS default settings laden helpt niet, BIOS upgrade naar laatste versie ook niet :(

Ben nu aan het proberen om Win2K erop te zetten, eens kijken of dat gaat....

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Misschien is die Win98(SE) cd van je wel niet goed?

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Topicstarter
Op zaterdag 23 december 2000 23:14 schreef tazzman het volgende:
Misschien is die Win98(SE) cd van je wel niet goed?
Dat vermoeden begin ik ook zo langzamerhand te krijgen, de installatie van Win2K/AS loopt tot nog toe zonder problemen.

Pagina: 1