Toon posts:

Verbindings probleem linksys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste zal ik me even voorstellen, ik ben Ingrid ben 29 en kom uit zwolle.
Dit is de eerste keer dat ik de forum bezoek, heb een probleem en op aanraden van een collega hier maar geregistreerd in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Probleem:

Ik heb sinds kort een wireless internet verbinding ( Router: LinkSys WRT54G ).

Nu had ik op mijn laptop al het probleem dat ik niet met msn kon werken via het wireless routertje, daar had ik mee leren leven.

Maar nu heb ik sins kort een pda Ipaq 4150 via mijn werk, deze beschikt over wifi dus zou ik moeten kunnen connecten met msn, echter hier geeft hij dezelfde fout melding.

Dus mijn conclussie is dat het aan de router moet liggen,

oke, poorten veranderen of zoiets (zegt collega) Ik heb op het net opgezocht wat die poorten moeten zijn voor msn, maar dit werkt niet of ik doe het niet goed.

Wie o Wie kan mij helpen :'(

Alvast bedankt, en ik zal jullie erg dankbaar zijn.

X Inky

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te zeggen, ik heb er ook een gewone pc op aan gesloten (niet draadloos) en die heeft wel gewoon msn.

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04 14:56

glennerbee

F*uck The System!!

zo te zien lijkt het niet aan je router config te liggen. heb je al geprobeerd om msn opnieuw te installeren?

http://messenger.msn.nl

suc6 :)

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

Verwijderd

Topicstarter
Nou als ik de kabel in de laptop steek en die in de router doe dan doet hij het wel.
Dus die msn in wel in orde, het rare is dat hij het dus niet via het draadloos netwerk doet,

Ook nog vergeten te zeggen, mijn collega heeft de firm geupgrade maar dat heeft ook niet mogen helpen.

• glennerbee

glennerbee

F*uck The System!!

tja... dan weet ik het ook niet
sorry 8)7

Verwijderd

Topicstarter
glennerbee schreef op 30 juni 2004 @ 19:11:
tja... dan weet ik het ook niet
sorry 8)7
:'( Geeft niet, mischien dat ik er iemand van een computer winkel naar moet laten kijken, als jullie het hiet niet weten dan weet niemand het als ik die technische taal hier zo lees :7

• glennerbee

glennerbee

F*uck The System!!

er zullen vast wel slimme got'ers zijn die het weten, maar die zitten nu vast lekker te eten of i.d.

Verwijderd

De versie van de messenger voor de PDA is essentieel, een tijd terug heeft Microsoft een nieuwe versie voor de PocketPC uitgebracht en toen werkte de eerdere versies niet meer.

Probeer de laatste versie eens. Mocht deze niet werken, dan is het messenger verkeer blijkbaar geblokkeerd in de router (in het configuratiescherm van de Linksys WTG54 kan dit aangezet worden als de systeembeheerder dit zou willen).

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben zelf de beheerder om het zo maar te zeggen, haha een beheerder die niet kan beheeren.

Zie iets van uphp of zoiets die heb ik aan gezet, en remote managment 8080 heb ik ik ook aan gezet, verder kan ik niks veranderen, ja poorten maar daar snap ik niks van :'(

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Dan moet je een TCP poort openzetten, ik weet zo niet welke poorten MSN gebruikt, (ik gebruik immers geen MSN). Maar wat ik wel weet is dat de nieuwste versie van MSN een ingebouwde nat en wrap functie heeft over poort 80 en dan hoef je niks raars in te stellen op je router. Maar dat weet ik niet zeker.

Groeten

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik ben zelf ook in het bezit van de wrt54g router met wifi acces point.

Allereerst is het een pijn in the ass om dat ding aan de praat te krijgen met wat oudere moederboarden. Laten we het zo stellen 50% werkt dan gewoon niet.

Maar als je niks veranderd aan de poort mappingen staat alles open en dus moet msn het ook doen.

Remote manegement zou ik uitzetten zit een bug in en is niet van toepassing voor dit probleem.

Upnp heb je ook niet nodig kan ook uit. Wat je wel zou kunnen doen is de firewall op de router uitzetten als deze aanstaat. Evtentueel zou je ook nog van channel kunnen wisselen kijke of dat wat uit maakt.

Maar je zegt hij werkt wel met de kabel erin alleen niet via wifi?
Misschien eens proberen zonder web en mac adres beveliging erop werkte loste bij mij wel een aantal problemen op draai nu zonder encryptie maar met ipsec werkt perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door whocarez op 01-07-2004 10:42 ]

Pagina: 1