Toon posts:

Avi file niet openbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het uitwisselen van films (mijn hd in zijn pc) met een kameraad, kwam ik terug thuis en merkte dat de films, op één film na, onleesbaar waren. Ook de films die ik van mijn hd overgezet heb naar zijn hd waren praktisch ook allemaal onleesbaar.
Met onleesbaar bedoel ik:
- Can't open file (Bsplayer)
- Kan het bestand niet afspelen. De indeling wordt niet ondersteund (WMP)
- Het lijkt me geen codec probleem want alle andere films die ik zelf nog had werken nog perfect. Ik heb zelf ook al andere codecs geprobeert
- GSpot:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/gspot.JPG
- eigenschappen van het bestand:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/eig.JPG
- Divfix lukt ook niet omdat hij aangeeft dat het geen geldig AVI bestand is

Op mijn pc werken de films wel nog die bij hem niet werken en andersom

Wat is er misgegaan? Is het nog te herstellen?

mss heeft dit er mee te maken:
tijdens het kopieren van films, verdween opeens de inhoud van alle partities op de 200gb Maxtor hd van de kameraad
Na rebooten waren de partities helemaal weg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 18:04 ]

Verwijderd

klinkt als een corrupte bestanden uitwisseling.... denk niet dat het op welk manier dan ook op te lossen is omdat die partities na afloop verdwenen waren in je kameraad zijn pc.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmmm.. waarom zouden deze bestanden niet gewoon corrupt zijn? Heb je checksums getrokken van het originele, en het gekopieerde bestand? Anders is er namelijk weinig aan te doen, als GSpot ze zelfs niet meer herkend...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je dat zo checksums natrekken?
En wat zou er dan mis gegaan zijn?
EDIT: is md5sum goed?

Over die partities die opeens verdwenen, is er nog een manier om de data ervan te recupereren? Zelfs als de partities weg zijn? IK kan me wel inbeelden dat de data te recupereren is maar hoe dan?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 19:03 ]

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 18:17:
Hoe doe je dat zo checksums natrekken?
En wat zou er dan mis gegaan zijn?
EDIT: is md5sum goed?

Over die partities die opeens verdwenen, is er nog een manier om de data ervan te recupereren? Zelfs als de partities weg zijn? IK kan me wel inbeelden dat de data te recupereren is maar hoe dan?
Ja waarschijnlijk is de table curropt, er bestaan recovery programma's voor die hem zo terug kunnen zetten. Ook is het niet moelijk dat zelf te doen. Heb het ook eens gehad, maar ben vergeten met welk programma ik het toen heb gedaan (volgens mij met CHKDSK). Ik stuite laatst wel op dit programma wat het ook lijkt te kunnen:
http://www.acronis.com/products/recoveryexpert/

Hier staat ook wel wat nuttig tussen, succes!
BalusC in "OM FAQ / Beleid"#hdddata
NTFS partitie kan zich ook als leeg voordoen of ontoegankelijk zijn met een beschadigde MFT (Master File Table). Deze kun je herstellen met CHKDSK X: /F (waarbij X: voor de schijfletter staat).

...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de checksums nagetrokken, en ze zijn verschillend. Ze zijn dus tijdens het kopieren corrupt geraakt :?
Oh ja ik zie net ook dat een zestal andere films corrupt zijn geraakt, deze zijn geen kopies of zo nee gewoon opeens. Net een viruseffect maar ipv te infecteren maakt hij gewoon m'n films corrupt. :'( alleen is het geen virus. Kan iemand me zeggen wat de oorzaak is? Is het nu Windows of wat?
Pagina: 1