Toon posts:

[WXP] MSN Explorer omzeilen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een PC van iemand anders, hij stond vol met virussen en spyware. Die heb ik allemaal weggekregen, en patches geïnstalleerd.
Ik weet niet waar het vandaan is gekomen, maar alle snelkoppelingen van services met internet verwijzen door naar één of ander budprogramma, MSN Explorer. De man van wie de PC is wist er geen raad mee, hij wil gewoon Internet Explorer gebruiken en Outlook.
Ik kan nu wel stomweg alle snelkoppelingen gaan vervangen, maar is er geen fatsoenlijke manier om dat MSN Explorer weg te halen?
Dus de snelkoppelingen naar Internet Explorer, Outlook Express, Outlook 2002, etc. verwijzen allemaal naar MSN Explorer :(
edit:
het is Windows XP Professional

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 17:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 17:52:
Ik heb hier een PC van iemand anders, hij stond vol met virussen en spyware. Die heb ik allemaal weggekregen, en patches geïnstalleerd.
Ik weet niet waar het vandaan is gekomen, maar alle snelkoppelingen van services met internet verwijzen door naar één of ander budprogramma, MSN Explorer. De man van wie de PC is wist er geen raad mee, hij wil gewoon Internet Explorer gebruiken en Outlook.
Ik kan nu wel stomweg alle snelkoppelingen gaan vervangen, maar is er geen fatsoenlijke manier om dat MSN Explorer weg te halen?
Dus de snelkoppelingen naar Internet Explorer, Outlook Express, Outlook 2002, etc. verwijzen allemaal naar MSN Explorer :(
edit:
het is Windows XP Professional
het ligt een beetje voor de hand heh? ga naar config scherm> software > geinstalleerde windows onderdelen en uninstalleer dan MSN explorer. open IE en er wordt automagisch gevraagd of je hem als standaard webbrowser wilt gebruiken. wordt dat niet gevraagd dan ga je in IE naar extra >> internetopties>programmas en dan onderaan aanvinken "controleren of IE de standaardbrowser is"

mocht er toch nog ergens een snelkoppelinkje naar msne verwijzen dan werkt dat doodsimpelweg niet omdat msne verwijderd is door jou

nog ff via windows update de bestanden bijwerken ( waarschijnlijk updates voor IE )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik had wel bij de software gezocht, maar niet bij de windows-onderdelen :(
Volgende keer beter.