Nou ik heb na veel gedoe eindelijk mijn lcd'tje aan de praat gekregen. Het is een 16x2 schermpje, van de plaatselijke elektronicaboer. Maar...nu doen alleen (van de 1e en 2e regel) de 1e 8 tekens van het schermpje het.
Ik heb gezocht, alleen daarbij ging het vaak om 16x1 schermpjes en was de oplossing 16x2 instellen. Ook andere topics hielpen niks.
Wat ik heb gedaan:
*16x2/20x2/16x4 etc etc (alle modes die bijvb Smartie ondersteund) geprobeerd.... Geen resultaat
*andere software: Smartie, LCDInF, CFAH_WinTest.exe,Jallcd (allemaal incl de [b]DLPORTIO.dll[/b[)
*bios settings zoals IRQ 7/DMA 3 EPP veranderd, ook onder windows .... maakte allemaal niks uit...
*andere pc.... ook niks
*kabels zijn kort zat (30 cm oid)
*delaytijd van 3 naar 10 en naar 0, geen effect
*poort 378 verandert naar 278(uit mijn hoofd, wel de goede iig) geprobeert.... weer niks
Op beide pc's staat windows xp prof..
Ik heb het schermpje gecontroleerd en kon geen fout ontdekken
Weet iemand welke draden de rechterhelft regelen? Kan ik die NOG eens nakijken oid.... Contrast heeft geen zin.....de andere potmeter veranderen ook niet...
Ik heb hem gebouwt aan de hand van die schema:

& volgens mij hoort deze daar ook bij:

Soms zie ik wel de rechter 3 vlakjes zwart worden (zowel boven als onder), nadat ik CFAH_WinTest.exe heb gebruikt... Volgens mij bleef bij dit progje ook de tekst op het lcd scherm staan, zelfs toen ik de pc opnieuw opstarte (en dus uit XP was
) Zeker weten doe ik dit niet, omdat ik zolangzamerhand al zoveel programma's heb geprobeert
Wie o wie heeft de oplossing

Ik heb gezocht, alleen daarbij ging het vaak om 16x1 schermpjes en was de oplossing 16x2 instellen. Ook andere topics hielpen niks.
Wat ik heb gedaan:
*16x2/20x2/16x4 etc etc (alle modes die bijvb Smartie ondersteund) geprobeerd.... Geen resultaat
*andere software: Smartie, LCDInF, CFAH_WinTest.exe,Jallcd (allemaal incl de [b]DLPORTIO.dll[/b[)
*bios settings zoals IRQ 7/DMA 3 EPP veranderd, ook onder windows .... maakte allemaal niks uit...
*andere pc.... ook niks
*kabels zijn kort zat (30 cm oid)
*delaytijd van 3 naar 10 en naar 0, geen effect
*poort 378 verandert naar 278(uit mijn hoofd, wel de goede iig) geprobeert.... weer niks
Op beide pc's staat windows xp prof..
Ik heb het schermpje gecontroleerd en kon geen fout ontdekken
Ik heb hem gebouwt aan de hand van die schema:

& volgens mij hoort deze daar ook bij:

Soms zie ik wel de rechter 3 vlakjes zwart worden (zowel boven als onder), nadat ik CFAH_WinTest.exe heb gebruikt... Volgens mij bleef bij dit progje ook de tekst op het lcd scherm staan, zelfs toen ik de pc opnieuw opstarte (en dus uit XP was
Wie o wie heeft de oplossing
edit:
Weet niet of het er toe doet, maar als ik de pc opstart, dan zie je de 1e 8 tekens (van alleen de 1e regel) duidelijk afgebeeld, maar de 2e 8 regels (nog steeds van de 1e regel) zijn allemaal een stuk lichter gekleurt. Hoort dat?
Weet niet of het er toe doet, maar als ik de pc opstart, dan zie je de 1e 8 tekens (van alleen de 1e regel) duidelijk afgebeeld, maar de 2e 8 regels (nog steeds van de 1e regel) zijn allemaal een stuk lichter gekleurt. Hoort dat?
[ Voor 12% gewijzigd door Waypoint op 30-06-2004 18:07 ]