Toon posts:

[win2k3] Profiel inloggen werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleem en ik kwam er met de search neit echt uit.

Ik heb hier een windows 2003 pdc pentium 4 met emmer geheugen 100mbit netwerk. Nu heb ik ook een laptop hier, en met alle profielen aanloggen op de pdc werkt prima. Maar als ik op een andere pc wil aanloggen met 'een' profiel dan werkt dit niet.

Ik heb daarvoor eerst die pc aangmeld bij het domein dat hier is opgezet en dat werkt ook. Alleen alsik dan met het profiel wil aanloggen dan krijg ik de melding dat het zwervende profiel niet op te halen is vanaf de server en dat hij dan een lokaal profiel gaat gebruiken.

Kent iemand dit probleem?

De clients zijn alle windows xp en snelle machine's. DNS, AD, enb DHCp wordt afgehandeld door de server. Ook de dns instellingen zijn goed.

vanzelfsprekend is dat de profielen zwervend zijn. Zo staan ze ook aangegeven in de opties en je ziet ook dat ze zervend zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 17:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even iets meer - welke foutmelding krijg je exact, kan je als je manueel naar de profile path van de server gaat vanaf de client wel aan de directory, en meer van dat soort gein :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Is die andere PC dan ook lid van het domein?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Die pc's is inderdaad gewoon lid van het domein. En de precieze error kan ik helaas niet geven ik krijg als ik wil inloggen alleen het mss bekende bericht dat hij het profile van de server niet kan op halen omdat de netwerkverbinding te langzaam is. Maar dit kan niet omdat het 100mbit is waar niets over heen gaat.

ik dacht dat aan de dns server kon liggen maar dit is ook niet het geval.

Dus de enig error die ik krijg is als je je username hebt ingevuld en pass dant je na het op enter drukken die melding krijgt. Op 1 pc werkt het allemaal prima en de server was ook door de lokale gebruikers van de andere 'non-domain' pc's goed te benaderen qua ping en bestandsoverdracht ( shares). Ik heb een aparte profiles map en die is goed te benaderen. Firewall en al die shit staat uiteraard uit.

De logboeken van de windows 2003 server die geven geen echte output voor zover ik het kan zien.

Elke user heeft ook een voornaam en die is gedefineerd in het profiel. Die naam die wordt wel gebruikt in de aanlog van xp. Dus als ik met user X aan log die Jan Janssen heet. Dan krijg ik de melding dat zijn profiel niet op te halen is en dan het lokale profiel wordt gebruikt maar als ik dan op start klik, dan staat boven aan het startmenu de naam van de gebruiker X, Jan Janssen (oid ;) ).

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 08:55
Probeer je COMPUTERS ook eens naar je OU te moven in de AD. Bekijk ook eens de rechten op het pad waar de profielen worden opgeslagen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik ff niet wat OU betekent maar ik kan die pc's evt toevoegen. Maar waarom werkt die ene laptop die daar is wel met alle pdc users?

Hoe moet ik die computers dan in OU met AD samenvoegen?

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 08:55
OU = Organizational utit
Als je daar je workstations in doet weet je zeker dat per workstation je policy's worden meegenomen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Allereerst weer even de opheldering windows kent vanaf versie 2000 de woorden PDC en BDC niet meer. Je hebt Root domain controllers en domain controllers.

Je kunt volgende policy proberen.

Computer Configuration\Administrative Templates\System\User Profiles\
Do not detect slow network connections
Prompt user when slow link is detected

Let wel ondanks dat je 100mbit verbinding hebt het soms traag kan gaan. Dit ligt ook aan de groote van een profiel als dit 300mb is bv moet dat wel over zo'n lijntje gepompt worden.

handige policies om nog te zetten.
Computer Configuration\Administrative Templates\System\User Profiles\
add the administrative security group to roaming user profiles
delete cached copies of roaming profiles

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die policy's precies instellen? Ik zie verschillende opties van beveiligsinstellingen in het start menu - > systeembeheer maar daar kom ik nieut wijs uit.

Ik gebruik de nederlandse win2k3. Dus ik kan niet alles zo 1 2 3 terugvinden

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 09:28 ]

Verwijderd

De policies kun je instellen via computer management. Maar nog even een andere tip: lees eerst eens een goed boek over w2k, voordat je met profielen en policies gaat stoeien. Dan weet je tenminste waar je mee bezig bent.

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar een MKB hier, en ik was gevraagd om eens te kijken naar de mogelijkheden. Dus vandaar
Pagina: 1