Toon posts:

DV Video conference Mac<->PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het geval: ik heb zelf een Windows XP PC en heb daar middels FireWire een JVC DV-camera aan hangen. Internet connectie via ADSL 2240/416.
Nu wil ik met iemand een video conference opzetten die beschikt over een iMac 700 MHz met 256 MB RAM, deze heeft tevens een DV-camera aan zijn Mac middels FireWire hangen. Deze persoon heeft een DSL connectie (waarschijnlijk 512/256 kbps).
Zelf heb ik MSN Messenger geinstalleerd maar ik vraag me af of hij met een MSN Messenger voor de Mac lukt om te video-chatten.
Enige andere app die ik heb kunnen vinden voor zowel Mac als PC is Yahoo Messenger.
Het maakt dus niet welke app we gebruiken als het maar lukt :) .

Verwijderd

Je vraagt dus eigenlijk of het lukt met een messenger voor de mac. Ik zou zeggen give it a try

Verwijderd

met MSN messenger kan het niet!

voor de mac kan het met iChat en dan zou jij met je wintelbak AOL moeten nemen.
dan werkt het :) of allebei AOL messenger :P

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:58

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

toch is dat ook geen heilige oplossing Qorne. Ik heb het geprobeerd, alleen had ik geen cam, en mijn vriendin wel. Het werkte niet. Misschien komt het omdat ik geen cam had, maar op de wintel bak werd aangegeven dat mijn client niet klaar was over het ontvangen van video :?

Launching containers into space

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Je moet wel de nieuwste iChat AV hebben natuurlijk. Het was zo dat het met de beta zo ging iig. Ik weet niet of het nog steeds een beta is die je vrij kan downloaden.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus even MSN Messenger for Windows geinstalleerd en ik kreeg wel beeld van mijn DV cam. Overal lees ik dat de mogelijkheid van een DV cam niet op MSN Messenger for Mac aanwezig is.
Dan maar voor iChat AV i.c.m. AOL Messenger (moet ik die shitload aan adware/spyware) maar voor lief nemen. Zou Yahoo Messenger ook nog een mogelijkheid zijn of kan deze geen DV Cams aan; want dat vond ik juist zo mooi aan MSN Messenger, beeld en geluid kwamen direct perfect door van m'n DV cam.

Het probleem is dat ik niet zo heel makkelijk kan proberen omdat de andere gebruiker in de VS zit en ik daardoor alleen als ik 's avonds thuis ben kan proberen; zij zijn daar dan aan het werk en blijft dus alleen het weekend over. Daarom wil ik het liever in een keer goed voor elkaar krijgen zodat we niet op het moment van proberen moeten zoeken naar een werkende oplossing.

Iemand nog suggesties?

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 09:33:
Heb dus even MSN Messenger for Windows geinstalleerd en ik kreeg wel beeld van mijn DV cam. Overal lees ik dat de mogelijkheid van een DV cam niet op MSN Messenger for Mac aanwezig is.
Dan maar voor iChat AV i.c.m. AOL Messenger (moet ik die shitload aan adware/spyware) maar voor lief nemen. Zou Yahoo Messenger ook nog een mogelijkheid zijn of kan deze geen DV Cams aan; want dat vond ik juist zo mooi aan MSN Messenger, beeld en geluid kwamen direct perfect door van m'n DV cam.

Het probleem is dat ik niet zo heel makkelijk kan proberen omdat de andere gebruiker in de VS zit en ik daardoor alleen als ik 's avonds thuis ben kan proberen; zij zijn daar dan aan het werk en blijft dus alleen het weekend over. Daarom wil ik het liever in een keer goed voor elkaar krijgen zodat we niet op het moment van proberen moeten zoeken naar een werkende oplossing.

Iemand nog suggesties?
AOl Messenger kan je zo installeren dat er geen shit tussenzit.
Pagina: 1