Geen beeld, mobo of cpu kapot?

Pagina: 1
Acties:

• ViPeR098
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb hier een pc staan die wanneer je 'm aanzet geen beeld geeft. De fans & harde schijf draaien wel, leds branden ook. Toen ik 'm kreeg stond de cpu fan stil. Zit nu een nieuwe fan in.

Ik heb naar de cpu gekeken maar die zag er niet echt doorgebrand uit. Wel zat er een condensator op het moederbord die er een beetje bruiner dan normaal uitzag.

Voordat ik een nieuwe cpu of mobo ga halen wil ik vragen wat jullie ervan denken.
Foto's:
CPU --> http://members.chello.nl/g.vandenbrink/1.jpg
MOBO --> http://members.chello.nl/g.vandenbrink/2.jpg

Specs:
Mobo: Gigabyte GA-7VTX
CPU: Athlon 1200 mhz
Videokaart: Asus V7700

Andere videokaart had geen zin. Dus wat zou er kapot zijn. Het mobo of de cpu? Of nog andere ideeën?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:07
Ik denk dat je mobo kapot is. :)

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 12:49
De condensator op de foto is in iedergeval defect.
Als je handig bent soldeer hem er uit en koop voor een euro een nieuwe je hebt niet zo veel te verliezen.
Of de cpu nog goed is valt zo niet te zeggen je zult hem op een ander mobo moeten testen.
Je kunt als het niet lukt met de condensator vragen in de winkel waar je je mobo koopt of ze eerst je cpu testen.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Hoeveelheid koelprut op je cpu is ook zeker aan de ruime kant geweest 8)7

Overigens die condensator is 100% zeker lek, dus je mobo zal zeker niet lekker meer werken. Kwestie van lossolderen en een nieuwe inzetten ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mobo dood, zie elco.

FF gigabyte mailen voor garantie :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Mag je met zo'n vies stoffig bordje nog wel rekenen op garantie?

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:56
dat mobotjuh is voor bijna 99.999% dood.
En die proc ziet er ook niet zo gezond uit :( ik denk dat er door die kapotte condensator je proc naar de maan is maar dat kan ik niet zeker zeggen

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

idd dit refereert weer naar het hoofdstuk slechte condensatoren voor zon condensator kan je het nog wel proberen maar wat voor proc is het lijkt vanaf hier een thunderbird? klopt dat?

draait btw je andere fan die je erop gezet het wel?

eerst leren lezen :X

[ Voor 5% gewijzigd door Edwin van Cleef op 30-06-2004 22:34 ]

computer voor alle werkzaamheden

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 13:56
Probeer eens of je systeem wel opstart als je de condensator gewoon eraf haalt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 22:28:
Mag je met zo'n vies stoffig bordje nog wel rekenen op garantie?
Dan veeg je het wat af he :)
Hij is toch kapot wat kan er misgaan?
Ik denk niet dat ze garantie mogen weigeren omdat het bord stoffig is :?

• ViPeR098
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 12:39:
[...]

Dan veeg je het wat af he :)
Hij is toch kapot wat kan er misgaan?
Ik denk niet dat ze garantie mogen weigeren omdat het bord stoffig is :?
Nee maar de garantie op het ding was al lang verlopen. Ik heb maar een nieuwe cpu & mobo gekocht want ze waren allebei naar de knoppen.

Verwijderd

ViPeR098 schreef op 10 juli 2004 @ 00:41:
[...]

Nee maar de garantie op het ding was al lang verlopen. Ik heb maar een nieuwe cpu & mobo gekocht want ze waren allebei naar de knoppen.
mmmmmm >:) ik zie hier foto's van wat mij ook is overkomen met een Gigabyte bord, een VAXP, en dat zag er net zo uit.
T'was een klap onder het gamen en alles stond stil, reboot en no way, over en uit.
Bord had nog 1 week garantie maar bord wat ik terug kreeg gaf ook alleen maar problemen toen maar een MSI genomen en sindsdien zeer tevreden.

Oh ja, doordat me mobo doorfikte had ie ook me proc meegenomen, zwarte pit zat erin :'( dus die werkte niet zo lekker meer, leuk als je zoiets overkomt |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ViPeR098 schreef op 10 juli 2004 @ 00:41:
[...]

Ik zou als ik jou was gewoon eens kijken of die elco(s) niet te vervangen zijn. in veel gevallen resulteerd het namelijk weer in een gewoon werkend bord.

En anders kun je het ding altijd nog tegne een muur hangen:)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 10 juli 2004 @ 01:06:
[...]

Ik zou als ik jou was gewoon eens kijken of die elco(s) niet te vervangen zijn. in veel gevallen resulteerd het namelijk weer in een gewoon werkend bord.

En anders kun je het ding altijd nog tegne een muur hangen:)
Het RMA bord wat ik terug kreeg had 2 gerepareerde elco's en dat bord heeft mij 3 maanden kopzorgen bezorgd. Dus wil niet altijd zeggen dat ie dan goed is. Je moet er denk ik ook een beetje geluk bij hebben ;)
Pagina: 1