Ik ben bezig met het intranet van mn werk en ben dit helemaal aan het omgooien
ik heb ook net een beamer reserverings systeempje af in php/mysql
en nu ga ik een tip sectie maken voor gebruikers die hier hun tip in kunnen zetten voor weet ik veel wat....
ik ga dus met mysql verschillende databases hebben....
zowiezo al:
1 voor beamer reservering
1 voor de tips
en later misschien nog 1 voor het nieuws
voor de beamer en de tips wil ik een pulldown hebben van de gebruikers zodat ze dat niet zelf in hoeven te voeren (lees: NIET KUNNEN), zodat er geen verschillende namen van 1 persoon in de database komen, dit voor latere statistieken.....
voor bijde databases heb ik dus gebruikers nodig...
op dit moment heb ik een tabel gebruikers in de beamer database zitten.... omdat ik een reserveringen koppel aan hun userid
maar voor de tips moet dit ook gebeuren....
MAAR... ik heb geen zin om in 2 databases 2 tabellen bij te houden met gebruikers, dus bedacht ik dat dat dus een aparte database moet worden, waar ik dus ook wat meer informatie in ga opslaan dan nu het geval is in mn beamer tabel voor gebruikers....
is dit een logische/goede/slechte opzet ?
wat zouden jullie doen?
mocht ik gaan voor deze opzet kan ik met nested select de user id koppellen?
Op dit moment zie ik even niet hoe dat gaat lukken omdat ik dan 2 databases open moet hebben....
mijn id was iets van:
of moet ik eerst het userid ophalen uit de database en dan met de andere query de rest doen?
http: iis 5
mysql: 4.0.20c windows
php: 4.3.7
ps: weet niet zeker of dit de goede locatie is voor dit "probleem", verplaats het aub als het verkeerd staat
ik heb ook net een beamer reserverings systeempje af in php/mysql
en nu ga ik een tip sectie maken voor gebruikers die hier hun tip in kunnen zetten voor weet ik veel wat....
ik ga dus met mysql verschillende databases hebben....
zowiezo al:
1 voor beamer reservering
1 voor de tips
en later misschien nog 1 voor het nieuws
voor de beamer en de tips wil ik een pulldown hebben van de gebruikers zodat ze dat niet zelf in hoeven te voeren (lees: NIET KUNNEN), zodat er geen verschillende namen van 1 persoon in de database komen, dit voor latere statistieken.....
voor bijde databases heb ik dus gebruikers nodig...
op dit moment heb ik een tabel gebruikers in de beamer database zitten.... omdat ik een reserveringen koppel aan hun userid
maar voor de tips moet dit ook gebeuren....
MAAR... ik heb geen zin om in 2 databases 2 tabellen bij te houden met gebruikers, dus bedacht ik dat dat dus een aparte database moet worden, waar ik dus ook wat meer informatie in ga opslaan dan nu het geval is in mn beamer tabel voor gebruikers....
is dit een logische/goede/slechte opzet ?
wat zouden jullie doen?
mocht ik gaan voor deze opzet kan ik met nested select de user id koppellen?
Op dit moment zie ik even niet hoe dat gaat lukken omdat ik dan 2 databases open moet hebben....
mijn id was iets van:
code:
1
2
| SELECT blaat,blaat, (select userid from gebruikers), blaat, blaat from beamer |
of moet ik eerst het userid ophalen uit de database en dan met de andere query de rest doen?
http: iis 5
mysql: 4.0.20c windows
php: 4.3.7
ps: weet niet zeker of dit de goede locatie is voor dit "probleem", verplaats het aub als het verkeerd staat
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum