excel documenten openen in openoffice

Pagina: 1
Acties:

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:31
hallo,

ik heb open office op me pc geinstalleerd staan. als ik dan word of powerpoint documenten heb dan krijg ik het openoffice figuurtje te zien en kan ze door erop te dubbelklikken openen. echter bij excel documenten krijg ik niet het open office document openen en krijg ik een java foutmelding. weet iemand hoe dit kan?

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon met de rechter muisknop op het icoontje van een excel document moet gaan staan en dan open with, choose program (nederlands weet ik niet maar zal erg voor de hand liggen). Dan kan je daar kiezen type file altijd met programma openen...
Waar die java fout vandaan komt weet ik niet, ik weet wel dat open office bij het instaleren zegt dat het functionaliteit kan missen wanneer je geen java runtime environment laat integreren in open office... ik weet niet of je dat later nog kan toevoegen, denk van wel, weet niet hoe.
Succes.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Dit hangt af van:
  • Welke distributie + versie gebruik je?
  • Welke desktop omgeving (KDE? Gnome?)
  • In welk programma klik je op een excel document?
  • Wat is de foutmelding die je krijgt? Leuk dat je een foutmelding krijgt op zich, maar als we niet weten welke kan niemand verder iets zinvols er over zeggen.
En heb je al even gezocht hoe je bestands-associaties zou kunnen instellen?

Verwijderd

Dit heb ik ook weleens gehad in Fedora Core (1). Daar waren de bestandskoppelingen voor Word-documenten en Powerpoint-presentaties wel automatisch gemaakt, die voor Exel-bladen moest ik toen zelf maken. Was gewoon een kwestie van even een keer het programma selecteren (oocalc) in het 'openen met' dialoog en dan vinkje zetten dat ie de koppeling moet onthouden.

• Elve1984
Ik draai windows NT en daar heb openoffice versie 1.1.1-1 en ik kan niet met de rechtermuisknop klikken op openen met. en dus daar ook niet open office kiezen. Het klopt dat je tijdens de installatie java geinstalleerd moet hebben. anders kun je open office zo ie zo niet installeren. heb dit uiteraard ook gedaan dus. en ik probeer een excel sheet te openen op me bureau blad. door erop te dubbelklikken. krijg dan een melding van java runtime is loading en daarna krijg ik een foutmelding can not be loaded.

het vreemde is dat ik het op nog 5 pc's geinstalleerd heb. en dat het daar wel gewoon goed werkt.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32
Leondendungen schreef op 01 juli 2004 @ 09:17:
Ik draai windows NT en daar heb openoffice versie 1.1.1-1
dit is NOS

• Elve1984
hoe bedoel je NOS?

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Hij bedoelt dat je Windows NT gebruikt, en je een vraag post over OpenOffice.org in een forum over Non-windows Operating Systems (NOS).

Waarschijnlijk zit er ergens een fout in de configuratie van Java en/of OpenOffice.org, ik denk dat je daar ergens moet zoeken, maar een oplossing kan ik je zo 1-2-3 niet geven.

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 14:43

samo

yo/wassup

In windows NT/2k moet je trouwens <shift>rechtermuisknop of <ctrl>rechtermuisknop kiezen en dan kan je hetzelfde doen (openen met .... keuze onthouden)
En anders Verkenner openen, extra, opties, bestandsformaten ofzo

[ Voor 23% gewijzigd door samo op 01-07-2004 11:11 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1