Toon posts:

vraag: frame voor de rest.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

is het mogelijk om na een bepaalde tijd een frame te laten verschijnen met een breedte 100% en hoogte 100% (zodat hij de hele site bedekt).
en als je op een tekst in het frame klikt dat hij dan het frame verwijdert.

ik wil niet dat hij naar een andere pagina gaat.

als iemand dit weet. welke programmeertaal moet ik dan gebruiken? en welke dingen in die programmeertaal moet ik dan gebruiken?

alvast bedankt

neetje

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Het spijt me, maar ik heb eigenlijk geen idee wat je nu precies wilt.. :{

Een website/pagina na een x aantal seconden door sturen is geen probleem.
Een Frameset met 1 frame van 100% en een verborgen frame is ook geen probleem.

Misschien als je wat duidelijker uitlegd wat je hier mee wil bereiken, dat we je beter kunnen helpen. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een soort wachtkamer maken als je een tijdje niet actief bent op een site.

daarom wil ik na x aantal seconden een frame laten verschijnen (dus niet laten doorsturen).

ik het frame komt dan een tekst te staan.

en ook een tekst als klik hier om terug te gaan naar waar je was gebleven.

als je daarop klikt zou het frame dat na x seconden is verschenen verwijdert moeten worden zodat je weer komt waar je gebleven was

neetje

p.s. sorry voor onduidelijkheid hoop dat het nu duidelijker is

• OkkE

OkkE

Oke, ja dit is al wel iets duidelijker.. Je wilt dus eigenlijk een soort HTML screensaver maken. :) Ik vraag me nog steeds een beetje af waarom je zoiets zou willen, maar goed.

Wat je kunt doen:
Maak een teller met JavaScript, die na een x aantal seconden de CSS van een DIV aanpast en de DIV op display:block; zet ofzo, en daarbij een z-index van 1000. Waar je een link in zet "Ga terug" die de CSS van de DIV weer op display:none; zet.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:33
Waarom kies je voor een frame en niet voor een layer die je tijdens je laadtijd op 'visible' zet en laat verdwijnen nadat de hele zut is ingeladen...?

offtopic:
Okke was me voor... |:( ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Folkert op 30-06-2004 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik wil dus geen screensaver die het laden aangeeft. maar als iemand aan het browsen is en dan naar een andere site gaat. dan na x aantal seconden gaat hij naar een wachtkamer (het frame) waarna hij kan terugkeren door het frame te verwijderen

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 16:15 ]

• Folkert
Ik begrijp nog niet helemaal wat je bedoeling is van je 'wachtkamer'. Ik begrijp dat er een bepaalde hoeveelheid data moet worden ingeladen. Dit kan lang duren en dus wil je de bezoeker iets laten zien, je hebt het over een stukje text dus is het vrij logisch dat je dat met een layer oplost en niet met een frame.

Aangezien je het over een frame hebt wil je een apparte pagina openen en tonen aan de wachtende bezoekers?

• OkkE

OkkE

Dat is toch ongeveer wat ik zei?

Men surft door je site, komt op een bepaalde pagina, daar staat in de code dat na x aantal seconden er een "frame" getoond moet worden. Wanneer dit "frame" afgesloten wordt, kom je weer op de pagina terug waarbij de teller opnieuw begint en deze na x aantal seconden weer het "frame" laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Okke bedankt voor uitleg en folkert je snapt het niet helemaal wat ik bedoel maar dat maakt niet uit want ik heb de oplossing al

• Folkert
nee, maar als het opgelost is, is het prima ;)

• OkkE

OkkE

En nog even voor alle andere mensen die hier later komen, en nog misschien het antwoord niet kunnen vinden, hier een stukje werkende (in IE) voorbeeld-code. Het is erg rommelig en niet netjes, maar het werkt en het maakt het idee duidelijk. :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
<script language="JavaScript">
<!-- Hide this script from incompatible browsers.
function startTimer() {
    nsec = 0
    int = setInterval('count()',967)
    return
}

function count() {
    if (stopIt == 1) { 
        clearInterval(int)
        stopIt = 0
    }
    else {
        nsec = nsec+1
        if (nsec == 10){
            document.getElementById('blaat').style.display='block';
            stopTimer();
        }
    }
    return
}

function stopTimer() {
    stopIt = 1
    nsec = 0;
    return
}

// This sets the global variables that are needed to be shared by
// the subroutines.

var int
var nsec = 0
var stopIt = 0

<!-- -->
</script>
<style>
#blaat {
width:100%;
z-index:1000;
position:absolute;
top:0;
left:0;
height:100%;
display:none;
background-color:black;
}
</style>
</head>
<body onload="startTimer();">
<h1>Deze pagina wordt na 10 seconden zwart.</h1>

<div id="blaat" onclick="document.getElementById('blaat').style.display='none';startTimer();">
<h1 style="color:white;">Klik om terug te gaan</h1>
</div>

</body>
</html>

Pagina: 1