Toon posts:

Aansluitpinnetjes op mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb dus net een moederbord ontvangen, dat ik via Marktplaats had gekocht. Ziet er leuk uit, maar ik heb geen idee welk merk het is (volgens Google is een Fujitsu-Siemens het meest waarschijnlijk, maar op hun site heb ik tot nogtoe geen handleiding gevonden). Het betreft een Slot 1 Pentium II Moederbord met Micro-ATX Form Factor. Wat nou eigenlijk m'n vraag is: hoe weet ik in godsnaam op welke pinnetjes ik de power-button moet aansluiten? Er staat namelijk geen aanduiding bij de pinnetjes, en zonder handleiding is het niet zomaar te doen. Kan het zijn dat er sprake is van een "vaste volgorde" wat betreft de pinnetjes op moederborden? En ik neem aan dat mijn mobo niet kapot gaat als ik de power-button verkeerd aansluit (of wel)? De volgorde van de pinnetjes vanaf de buitenkant gezien is als volgt (een "o" staat voor een pinnetje):

o ooo o oooo
oo ooooo oooooo

Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!

Verwijderd

Power switch zijn er meestal twee die naast elkaar zitten.. Maar elk mobo heeft een andere indeling.. Vooral die oudere (Pentium 2!! :O).. Wat ik altijd doe als ik er niet uitkom is een platte schroevendraaier (pas op, wel plastic kop) en dan tussen twee pinnetjes houden tot dat ie aangaat.. Dan weet ik welke pinnetjes ervoor dienen.. Succès!!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

De glazen bollen zijn wederom uitverkocht...

Niet om lullig te doen, maar met deze info kunnen we hier ook niets!

Wat is het modelnummer van het moederbord?

Zoek anders op "manual <modelnummer mobo>" via google of mamma...

We have just one world, but we live in different ones...

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Ik denk dat jij de pinnetjes bedoelt voor je ledjes (power led bijv) en de ingebouwde speaker etc, die zitten bij mij ook op zo'n soort manier, van elkaar onderscheiden door kleurtjes op het bord op de plaats van die pinnetjes

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Topicstarter
Aha oké, ik zal het denk ik eens proberen. Weet je zeker dat het geen kwaad kan met een schroevendraaier? Bovendien heb ik nog een kleine vraag: kan ik het mobo testen met een Micro ATX voeding van (slechts) 145 watt, of liever gewoon een 250 watt voeding? Ik heb namelijk geen "gewone" voeding bij de hand...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 23:03

DaRoot

Some say...

Hier kun je eigenlijk niets mee natuurlijk.
Hoezo is volgens Google Fujitsu-Siemens het meest waarschijnlijk? Ofwel, op welke termen zoek je?
Staat er een reeks cijfers en letters op het moederbord?
Beetje meer info.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
the_RJ schreef op 30 juni 2004 @ 15:49:
Ik denk dat jij de pinnetjes bedoelt voor je ledjes (power led bijv) en de ingebouwde speaker etc, die zitten bij mij ook op zo'n soort manier, van elkaar onderscheiden door kleurtjes op het bord op de plaats van die pinnetjes
Ja, dat heeft mijn nieuwe mobo van m'n andere pc ook, maar dit oude mobo heeft die handige kleurtjes nog niet :/

Verwijderd

Volgens mij kan het geen kwaad hoor.. Altijd succès mee gehad.. Je moet natuurlijk niet een al te grote schroevendraaier pakken en het er tussen te rammen.. Je hoeft het eigenlijk maar heel lichtelijk aan te raken..

Verwijderd

Op je bios staat bruikbare info welke aan je moederbord gekoppeld is.
Met deze site kom je er waarschijnlijk wel uit.
http://www.wimsbios.com/

Het heeft mij in ieder geval wel een keer geholpen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 16:04 ]

Pagina: 1