[DVD+R] Ervaring met Budget DVD+R Mediacode:ISO1001

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:51
Heeft iemand ervaring met de volgende DVD+R's ?

Media code: ISO1001

Merk o.a. Budget 4.7GB DVD+R 4X

Gezien de prijs zijn deze schijven zeer interessant (0,42 per disc) maar als 1 op de 2 schijven nou een onderzetter wordt zijn ze nog te duur :)

Wil deze bestellen op cdrwinkel.be maar ik ben benieuwd naar ervaringen van mede tweakers.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:28
Mijn ervaring met deze prijzen is dat je er vrijwel zeker vanuit kan gaan dat je ze alleen als onderzetters kunt gebruiken...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
C4l1m3r0 schreef op 30 juni 2004 @ 15:45:
Mijn ervaring met deze prijzen is dat je er vrijwel zeker vanuit kan gaan dat je ze alleen als onderzetters kunt gebruiken...
Dan heb jij de verkeerde DVD's gekocht ;)

Deze ken ik persoonlijk niet, maar wel een andere van cdrwinkel.com: Philips unbranded DVD+R 2.4X. Dat zijn namelijk Ritek R01 schijven. En dat zijn gewoon kwaliteitdiscs :)

Ik heb er een aantal spindels van besteld iig, die komen morgen als't goed is. Maar de R01's die ik tot nu toe getest heb, zijn echt prima :)

[edit]

En die zijn maar 40 cent of minder per schijf :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 30-06-2004 15:50 ]

• Polyphemus
Xandrios schreef op 30 juni 2004 @ 15:50:
[...]

Dan heb jij de verkeerde DVD's gekocht ;)

*knip*
Dus Princo's zijn altijd goed? B)

• Crash_Override007
C4l1m3r0 schreef op 30 juni 2004 @ 15:45:
Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, er zijn vaak ook gewoon goedkope merken met een philips of ricoh dye, dan kun je er van uitgaan dat ze toch best goed zijn.

Heb ook gegoogled op die mediacode maar kan niets vinden, het kan toch niet zo zijn dat er niets van deze mediacode te vinden is ???

• Crash_Override007
Deze ken ik persoonlijk niet, maar wel een andere van cdrwinkel.com: Philips unbranded DVD+R 2.4X. Dat zijn namelijk Ritek R01 schijven. En dat zijn gewoon kwaliteitdiscs :)

Ik heb er een aantal spindels van besteld iig, die komen morgen als't goed is. Maar de R01's die ik tot nu toe getest heb, zijn echt prima :)

[edit]

En die zijn maar 40 cent of minder per schijf :)
Ja deze wilde ik dus ook bestellen, dan kunnen de schijven wel van goede kwaliteit zijn, alleen als er geen label op zit dan beschadigen ze te vaak te snel van de bovenkant.

Als dan een lompe herder een keer perongeluk met z'n nagel over de bovenkant gaat is de data-laag al beschadigd...

• Xandrios
Crash_Override007 schreef op 30 juni 2004 @ 15:56:
[...]

Ja deze wilde ik dus ook bestellen, dan kunnen de schijven wel van goede kwaliteit zijn, alleen als er geen label op zit dan beschadigen ze te vaak te snel van de bovenkant.

Als dan een lompe herder een keer perongeluk met z'n nagel over de bovenkant gaat is de data-laag al beschadigd...
Dat klopt. Maar ik gebruik 't voornamelijk voor eigen gebruik / backup, en dan wordt het wel goed opgeborgen & voorzichtig gebruikt :)

Mischien is 't een idee om eens te kijken hoevele die stickers kostten die je op je DVD kunt plakken met opdruk. Kun je direct je dvd beetje netter maken...en dus beschermen :)

Tenminste, als die stickers niet al te duur zijn dus ;)

• Xandrios
http://www.bigpockets.co....product=DVR7042-100&main=

Daar zeggen ze dat 't een Azo schijf is btw :)

• Polyphemus
Xandrios schreef op 30 juni 2004 @ 16:06:
[...]

Dat klopt. Maar ik gebruik 't voornamelijk voor eigen gebruik / backup, en dan wordt het wel goed opgeborgen & voorzichtig gebruikt :)

Mischien is 't een idee om eens te kijken hoevele die stickers kostten die je op je DVD kunt plakken met opdruk. Kun je direct je dvd beetje netter maken...en dus beschermen :)

Tenminste, als die stickers niet al te duur zijn dus ;)
In de C'T van deze maand wordt het plakken van labels ten zeerste afgeraden, omdat dit onbalans en kromme schijfjes geeft... :)

• Xandrios
Zojuist heb ik iig wel die Philips dingen binnengekregen. Zal er straks eentje voor je testen + Kprobe scan maken.

Maargoed, 't blijven idd "blanko" schijfjes helaas...

• Crash_Override007
Xandrios schreef op 01 juli 2004 @ 12:09:
Zojuist heb ik iig wel die Philips dingen binnengekregen. Zal er straks eentje voor je testen + Kprobe scan maken.

Maargoed, 't blijven idd "blanko" schijfjes helaas...
En wat is het resultaat ? meld ook even erbij welke brander je hebt. Zijn de schijfjes te branden op 4x?

Vette pic trouwens :7

• Xandrios
Burner: Lite-on 411S geflashed op 811S

Ze zijn 2.4X, maar door een firmware hack zijn alle snelheden mogelijk. En op 8X is hij dan zelfs nog te lezen op de PC. Maar m'n standalone slikt hem al niet meer bij een hogtere snelheid dan 2.4X.

anyway, testje op 2.4X:

Afbeeldingslocatie: http://www.xandrios.net/upload/philips_R01_kprobe.PNG

Voor meer testen van deze media (Nouja, dat waren Traxdata's..maar met dezelfde mediacode), zie:
[rml][ Lite-on] OmniPatcher: Speed-hacking en meer ![/rml]

Verwijderd

Crash_Override007 schreef op 30 juni 2004 @ 15:56:
[...]

Dude, dat is alleen bij CD's zo, bij een DVD zit de datalaag tussen 2 kunststof lagen in (waar zou anders de 2e laag bij dl DVD's moeten zitten, ergens zwevend boven de disc?) 8)7

• Crash_Override007
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 23:48:
[...]

Dude, dat is alleen bij CD's zo, bij een DVD zit de datalaag tussen 2 kunststof lagen in (waar zou anders de 2e laag bij dl DVD's moeten zitten, ergens zwevend boven de disc?)
Dus je beweert dat een label bij een dvd geen nut heeft omdat je hem toch niet van de bovenkant kan beschadigen ?

Waarom heeft 99% van de dvd's dan een label ?

[ Voor 6% gewijzigd door Crash_Override007 op 02-07-2004 16:14 ]

Verwijderd

Ik neem aan om het sticker label plakken tegen te gaan want dit verneukt schijf en speler.
Maar kijk eens goed naar een DVD-tje dan zie je het ook gewoon.
Ik kan op i-net zo ff snel niet een betere uitleg vinden maar kijk anders eens naar deze link
http://entertainment.howstuffworks.com/dvd3.htm
Google anders even.
Denk na! Je bakt nu op singel sided singel layer.
Als de data op de bovenlaag ligt, waar moeten dan de 2e layer en de andere kant zitten? (en een double layer double sided is echtniet dikker dan je standaard dvd-r).

• Xandrios
Het is wel degelijk zo dat een disc zonder label eerder stukgaat. De datalaag kan namelijk best aan de onderkant ergens zitten, ergens tussen, of iets anders...maar de reflectielaag zit bovenop. En die is onbeschermd bij een blanco dvd/cd.

In ieder geval beschadigen ze wel degelijk sneller, heb ik zelf ook in de practijk mogen meemaken.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Xandrios schreef op 03 juli 2004 @ 14:06:
Het is wel degelijk zo dat een disc zonder label eerder stukgaat. De datalaag kan namelijk best aan de onderkant ergens zitten, ergens tussen, of iets anders...maar de reflectielaag zit bovenop. En die is onbeschermd bij een blanco dvd/cd.

In ieder geval beschadigen ze wel degelijk sneller, heb ik zelf ook in de practijk mogen meemaken.
Voor cd's gaat dat op, maar voor DVD's ZEKER NIET! Bij DVD+/-R's zit de zilvere reflectielaag net als de datalaag in het midden, tussen 2 stukken plastic!

Bekijk een beschrijfbare DVD maar eens van de zijkant. Je zult dan zien dat deze uit 2 aparte gedeeltes bestaat! In het midden zit zowel de datalaag als de reflectielaag :) Je kan krassen wat je wil aan de bovenkant, er zal niets gebeuren!

Bij CD-R's is het inderdaad zo dat de reflectielaag bovenop zit!

webOS all the way!

• Xandrios
:o

Ok, ik neem alles terug ;)

Maar als het tussen twee lagen plastic zit...dan zouden ze in theorie ook stukken minder krasgevoelig moeten zijn, lijkt me? (Op de non-label kant dus). En als ze dan toch bekrast zouden zijn, zouden ze in theorie gewoon weer te polijsten moeten zijn, en weer prima leesbaar?

Toch?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Xandrios schreef op 03 juli 2004 @ 22:26:
:o

Ok, ik neem alles terug ;)

Maar als het tussen twee lagen plastic zit...dan zouden ze in theorie ook stukken minder krasgevoelig moeten zijn, lijkt me? (Op de non-label kant dus). En als ze dan toch bekrast zouden zijn, zouden ze in theorie gewoon weer te polijsten moeten zijn, en weer prima leesbaar?

Toch?
Yup, ik heb het even op een mislukte DVD-R geprobeerd, zowel op de bovenkant als de datakant, geen probleem. Je komt er gewoon niet makkelijk doorheen. Beschadigingen aan de bovenkant zouden geen probleem moeten zijn, maar aan de onderkant wordt lastiger natuurlijk ;)

webOS all the way!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Ik zit net te kijken bij cdrwinkel en zie deze DVD's staan voor €30 per 100. Ik heb net 50 DVD's van de DVD-R4x-variant van Budget er doorheen met films die niet belangrijk genoeg zijn voor een echt hoesje en kwaliteitsDVD. DVD's waren niet altijd goed gecentreerd wat een hoop herrie tijdens branden op 4x kon veroorzaken. Ik heb na een paar op 4x ze maar op 2x gebrand allemaal. Ik kan alles verder doen op de PC dus dat is niet zo'n probleem in mijn geval. Een aantal DVD's hadden wel krassen zo uit de spindel. Die test ik meestal wel even vantevoren voordat ik de data van de HD verwijder. Ik heb 2 'coasters' gehad en de rest doet het goed in stand-alone lezer.

De Philips waar Xandrios het over heeft zijn me ook opgevallen. Die kosten wel een whopping 33% meer, maar die 10ct per DVD valt wel mee voor DVD's die ik iets meer vertrouw :P Denk dat ik die bestel en geen Budget

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1