Toon posts:

[VB6] Selectievakje in een DBGrid

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ontwerp een programma met een database in Access 2000. Daar kun je een tekstvak als kenmerk geven ja/nee. En kun je er ook voor zorgen dat de ingave kan gebeuren met een selectievak ==> aangeklikt = ja en niet aangeklikt = nee.
Zoals iedereen weet.
Maar wanneer ik de database overplaats krijg ik geen selectievakje maar een nul. Dus om het ja te maken zou men de nul moeten vervangen door een 1. Kan dit dan ook niet gebeuren met een selectievakje in VB6 net zoals in Access 2000

Groeten

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp maak je een selectievakje, met daarnaast een tekstvak waarin je de waarde van het selectievakje wilt plaatsen?

En bedoel je misschien dat je het bewuste veld van het selectievakje (ook wel checkbox) weergegeven wordt als selectievakje? en dus dat het logisch is dat wanneer de waarde in dat veld False/Nee/Whatever is dat een nul (0) wordt gepresenteerd?

Leg me dus even uit wat je precies bedoelt....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gedacht aan volgende code:

code:
1
Load (Data1.Recordset.Fields(1) As CheckBox)

Maar dan heeft hij volgend foutmelding:

expected list seperator or )

Verwijderd

Ik denk aan het volgende:

Is Load niet bedoeld om bijvoorbeeld Form instanties te laten maar nog niet te tonen...

Heb VB nu niet bij me, dus kan het ook niet voor je testen....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 16:14:
Dus als ik het goed begrijp maak je een selectievakje, met daarnaast een tekstvak waarin je de waarde van het selectievakje wilt plaatsen?

En bedoel je misschien dat je het bewuste veld van het selectievakje (ook wel checkbox) weergegeven wordt als selectievakje? en dus dat het logisch is dat wanneer de waarde in dat veld False/Nee/Whatever is dat een nul (0) wordt gepresenteerd?

Leg me dus even uit wat je precies bedoelt....
Nee eigenlijk niet.
Dus ik wil in de DBGrid een checkbox hebben. In Access heb ik deze gedeclareerd als boolean: true or false. en graag zou ik hebben dat de gebruiker de mogelijkheid heeft om een checkbox aan te klikken in die DBGrid.

Verwijderd

Topicstarter
Nuja, dan kijk ik er eens morgen voor.
Maar ik heb nog een vraag eigenlijk:
Stel je maakt een database in access met bepaalde kolommen maar wanneer je het overzet naar VB6 zou je graag hebben dat er maar 3 van de 5 kolommen getoond wordt. Weet iemand hoe je dit kan doen?
Ik dacht aan
code:
1
Data1.Recordset.Field(1) ' en dan met een bepaalde eigenschap dit kunnen uitzetten

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 16:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 16:53:
Nuja, dan kijk ik er eens morgen voor.
Maar ik heb nog een vraag eigenlijk:
Stel je maakt een database in access met bepaalde kolommen maar wanneer je het overzet naar VB6 zou je graag hebben dat er maar 3 van de 5 kolommen getoond wordt. Weet iemand hoe je dit kan doen?
Ik dacht aan
code:
1
Data1.Recordset.Field(1) ' en dan met een bepaalde eigenschap dit kunnen uitzetten
Niet de gehele tabel openen, maar met een SQL-statement alleen de velden opvragen die je wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
Data1.RecordSource = "SELECT Kode matenbalk FROM Matenbalk UNION ALL SELECT Omschrijving matenbalk FROM Matenbalk UNION ALL SELECT maat FROM Matenbalk_Maten"
Data1.Refresh

Ik heb volgende code toegepast om kolommen te selecteren van verschillende tabellen maar dan heeft hij volgende fout:
Syntax error (missing operator) in query expression 'Kode matenbalk'
Weet er iemand raad????

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

[ ] om je kolomnamen zetten; er zitten spaties in, wat je SQL statement niet leuk vindt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 01 juli 2004 @ 10:29:
[ ] om je kolomnamen zetten; er zitten spaties in, wat je SQL statement niet leuk vindt.
Ok dit heb ik aangepast, bedankt maar nu met volgende code krijg ik nog een foutmelding
code:
1
2
Data1.RecordSource = "SELECT [Kode matenbalk] FROM Matenbalk UNION ALL SELECT [Omschrijving matenbalk] FROM Matenbalk UNION ALL SELECT [maat] FROM [Matenbalk_Maten]"
Data1.Refresh

foutmelding: Too few parameters. Expected 2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een code gevonden door het gebruik van access.
Nu heb ik nog een vraag. Voor visual basic 6 moet ik mijn database eerst converteren naar een vroegere databaseversie van access. Anders heeft hij een foutmelding dat de database een unregonized database is.
Wanneer je dit dan converteert zullen er relaties wegvallen. Wie kent dit probleem en wie heeft er daar een oplossing voor????

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Mja, nu je een nieuw topic geopend hebt, kan dit alleen maar verwarrend werken en gaat deze dicht.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.