Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keuze Window ontwerp

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:39
Beste mede Forrumers,

Ik wil een window in me case gaan zagen, alleen nu kom ik er niet uit welk ontwerp ik wil gaan gebruiken,
Welke lijkt jullie het meest geschikt

Ontwerp 1:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timcooijmans/window.JPG
Ontwerp 2:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timcooijmans/window2.JPG
Ontwerp 3:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timcooijmans/window3.JPG

Poll: Welk ontwerp
1
2
3
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=11612&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 48% gewijzigd door 0fbe op 30-06-2004 17:05 ]

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 09:30
ik zou zeggen 1, maar rond dan wel de hoeken mooi af...

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, een window heeft imho ook veel met de binnenkant van de kast te maken, mijn window is zo gemaakt dat je de lelijke cdrom bracket niet ziet (vind ik niet mooi..
nu heb ik er alleen een raid array ingehangen en zie je de bracket daaronder wel (was er eerst uit).
dus dat ding vervangen door een plexi bracket en nu ziet het er best aardig uit.

Ik zou een window zo indelen dat je alleen ziet wat je moet zien (mobo met kaarten e.d.).

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

M14

Je kunt beter kijken naar wat je door de window ziet. Als je voor een groot deel de voeding ziet, dan kun je die hoek er uit laten.

Maar als je er een hoek uit laat waardoor je je videokaart ed niet meer ziet is jammer.

Verder moet je geen beslissing nemen aan de hand van zo'n poll. Het is jou kast. Jij moet er van maken wat jij leuk vindt.

Overgens denk ik dat dit topique zo op slot zit, want dit is niet echt de bedoeling van dit forum :)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
ik mis: 4) geen van bovenstaande :)
of hoef je dan niet te stemmen ;)

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
1 vind ik de mooiste, maar ik als mod-n00b zou 3 gedaan hebben omdat dat het makkelijkst zou wezen 8)7
Maar als je er genoeg verstand, tijd en zin in hebt zou ik 1 doen :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

het is idd in dit geval niet zo dat er een antwoord goed is. Zijn je ontwerpen gewoon met de losse vingers gekozen of heb je ze zo getekend omdat er een reden is, als een HDD bracket die daar zit?

• 0fbe
Dat hoekje boven in was omdat een voeding over algemeen nu niet zo prachtig is, Het open stuk rechts was om de hd's te showen

Verwijderd

van die 3 hierboven vind ik de "classic" windows (gewoon vierkant) nog het meest mooi...

misschien een idee om de hoeken rond te maken?

• 0fbe
dat was ik al van plan, ik weet alleen nog niet goed hoe? Ik kan het gewoon zagen maar dan zit ik aan een radius van ongeveer 12 cm vast

[ Voor 41% gewijzigd door 0fbe op 30-06-2004 18:10 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou voor ontwerp 4 gaan :) dat is ontwerp 3 maar dan met afgeronde hoeken, zelf heb ik het ook zo gedaan en ik vind het een stuk mooier dan onafgerond

• 0fbe
Hoe ronden jullie die hoeken af? Gewoon rond zagen?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
kvind ze geen van alle mooi

Maak n zelfde foto maar dan zonder zijpaneel.. dus van de binnenkant van je kast.
Dan ist veel beter te zien hoe je je window wilt hebben, want dan zie je ook wat je door je window te zien zult krijgen.

Ikzelf vind meerdere kleine raampies mooier dan zown groot ding...

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 11:35

Jack

MHz Matters

frickY schreef op 30 juni 2004 @ 19:04:
Maak n zelfde foto maar dan zonder zijpaneel.. dus van de binnenkant van je kast.
Dan ist veel beter te zien hoe je je window wilt hebben, want dan zie je ook wat je door je window te zien zult krijgen.
inderdaad...
als je ook een foto kan maken van de binnenkant van de kast,
dan kunnen we beter bepalen wat mooi zal staan

ronden hoeken maak je door het af te tekenen,
grof uit te zagen en dan bij te vijlen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jack op 30-06-2004 19:12 ]

[Specs]

• 0fbe
Bij deze:
De binnenkant
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timcooijmans/binnenkant1s.jpg

By the way de kast word nog zwart gespoten maar het leek me beter om eerst window's te maken en dan te spuiten

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat ik heb gedaan voor ronde hoeken is het eerst vierkant aftekenen en dan er een groot glas of een rol tape er tegen aan houden en dan afteken

op die manier krijg je perfect ronde hoeken, je moet alleen ff iets zoeken wat rond is en de juiste afmeting heeft meer niet :)

edit : nu ik zo die kast zie zou ik er toch een ander window in maken

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8CB6FZ0UM549

maar dan met afgeronde hoeken, en deze manier zie je namelijk alleen het mobo enzo en niet de lelijke voeding en drives

ik heb ook zo'n soort window in mijn kast, kijk maar eens in me sig bij system pics en dan de op 1 na laatste foto, als ik jou was zou ik er erg goed over na denken welk window je maakt je kan het namelijk maar 1x doen (ik 2x maar omdat ik nog een zelfde kast kon regelen :) )

[ Voor 54% gewijzigd door PilatuS op 30-06-2004 20:07 ]

• 0fbe
Kijk het is zo de drive bays worden afgeschermt met een stukje aluminium
Mijn "doel" (kwa binnenkant kast is dit;)
Afbeeldingslocatie: http://www.anink.nl/Casemod/decase3.jpg

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
als dat je doel is.. dan maak je dat soort window toch :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Ik persoonlijk zou meer voor iets gaan in de richting van;
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eprui/Untitled-1.jpg

Dan een gekleurd/UV stukkie pleki erachter.. en je hebt n leuk lichteffect.
Vind ik zelf leuker als zo n enorm gapend gat waardoor je je mobo kan zien.. want zo mooi zijn mobos nou ook weer niet...

en stel je vind het wat...
Teken wat rondjes in Photoshop (zoals ik), print ze op gewenst formaat uit. Plak het papier op je kast, en trek met je dremel met slijptol de lijntjes over. Daarna bijvijlen.. en je hebt rondjes...
Aangezien de schoolvakanties er toch aankomen; tijd zat :P

[ Voor 32% gewijzigd door frickY op 30-06-2004 23:23 ]

Verwijderd

Tsja, smaken verschillen. Wij kunnen voor jou geen keuze maken of een knoop doorhakken. Bedenk zelf wat je allemaal wilt laten zien en ook vooral wat je niet wilt laten zien. Combineer dat met de vorm die je ingedachte hebt (een rechthoek, afgeronde vormen of een complete afbeelding) en je hebt jouw specifieke window-design.

Je kunt ook nog die dingen die er nu niet zo 'showbaar' uitzien ook gaan modificeren zodat er wél wat te zien valt. Denk daarbij bijvoorbeeld aan je voeding, door die een UV-plexiglas opening te geven met verlichting, dat maakt het allemaal net even iets 'spannender' qua looks.

Verder zit CME vol met ideeen die je op weg kunnen helpen, denk daarbij bijvoorbeeld aan de vele modtopics maar ook vooral het kleine mods-topic ([rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 7[/rml])
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.