www.heinemanss.nl
Bij een laptop heb je altijd nog de andere helft van de case, die zorgt voor tegenwicht/stabiliteit.
En TFT scherm dat een net zo diepe voet heeft als dat het panel zelf diep is, valt gewoon snel voor-/achterover wegens de slechte kantelhoek.
Misschien kan je anders beter zoeken naar een mooie arm voor je scherm. (hangt van de werkplek af natuurlijk of het moegelijk is en ook van je eigen smaak...)
En TFT scherm dat een net zo diepe voet heeft als dat het panel zelf diep is, valt gewoon snel voor-/achterover wegens de slechte kantelhoek.
Misschien kan je anders beter zoeken naar een mooie arm voor je scherm. (hangt van de werkplek af natuurlijk of het moegelijk is en ook van je eigen smaak...)
[ Voor 26% gewijzigd door Voutloos op 30-06-2004 15:20 ]
{signature}
Met wat tegengewicht in de voet (voor mijn part wat lijm) moet het toch lukken. het lijkt me ook mooier omdat de kabels dan niet zo zichtbaar zijn aan de achterzijde.
www.heinemanss.nl
De meeste (zoniet alle) LCD's hebben toch een voet zoals jij hem niet wil hebben, omdat:sheinemans schreef op 30 juni 2004 @ 15:22:
Met wat tegengewicht in de voet (voor mijn part wat lijm) moet het toch lukken. het lijkt me ook mooier omdat de kabels dan niet zo zichtbaar zijn aan de achterzijde.
1. LCD fabrikanten er niet echt op rekenen dat de consument met lijm aan de slag gaat.
2. het scherm meestal een stukje boven de tafel moet 'zweven'. De meeste mensen vinden dit prettiger werken dan een scherm dat erg laag staat.
Wat jij wil ben ik zelf nog niet tegengekomen, maar misschien is het een idee om gewoon een LCD met voet te kopen, maar dan een model dat ook geschikt is voor wandmontage. Je kan dan de voet eraf halen en zelf een 'custom' voet bouwen
Verwijderd
Wat jij wil, lijkt mij geenszins ergonomisch verantwoord...sheinemans schreef op 30 juni 2004 @ 15:15:
Ik zoek een LCD monitor die er gelikt uit moet zien, de voor en achterkant. Ik vind het het mooist als de voet net zo is als dat een laptop het heeft. Geen grote voet achter het scherm.
Ik heb al bij heel wat merken gekeken maar kan er niet zo een vinden....
Heeft iemand nog ideeen voor merken waar ik kan zoeken?
Ik kijk eerlijk gezegd liever tegen een paar kabeltjes aan, dan dat ik onnodig last krijg van mijn rug, nek, of andere RSI-klachten
Er zal maar af en toe op gekeken worden. Ergonomie doet er dus niet toe.
Volgens mij kan ik beter een hele laptop neerzetten....
Volgens mij kan ik beter een hele laptop neerzetten....
www.heinemanss.nl
Pagina: 1