[ASP] Fileupload

Pagina: 1
Acties:

• osnatool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10-2014
Hallo ik ben bezig om een file uploader te maken voor een beheerfunctie van een website. ik heb gebruik gemaakt van deze tutorial om me op weg te helpen:

http://www.asp101.com/articles/jacob/scriptupload.asp

Dit werkt thuis op mijn pc wel, maar ik moet een pad opgeven waar ik de bestanden wil plaatsen. zoals hieronder

code:
1
    File.SaveToDisk "C:\uploadedfiles\"

Is het misschien ook mogelijk om een pad als dit te maken zoals ik hieronder als voorbeeld heb gedaan.

code:
1
    File.SaveToDisk "images\uploadedfiles\"

Als ik het zo doe dan komen er geen fouten alleen worden de bestanden niet upgeload.

De uploadbestanden staan in de root van de website, en de mappen heb ik aangemaakt. Heeft iemand enig idee hoe je dit kan oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door osnatool op 30-06-2004 15:11 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05 19:52

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Heeft je account waaronder je webserver draait daar wel schrijfrechten :?

Maar dan zou je waarschijnlijk een foutmelding krijgen.... * Equator houdt zijn mond even :X

[ Voor 39% gewijzigd door Equator op 30-06-2004 15:17 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Echo je current directory eens in dat script.

Professionele website nodig?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 18:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kijk eens naar Server.MapPath( "images/uploadfiles" )
dat retoruneert een correct volledig path

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Bij mijn host (vuurwerk) heb ik geen schrijfrechten voor scripts. Alleen een speciale directorie staat daarvoor open, maar die is niet via http te benaderen. (daar staat een database).

Waarschijnlijk is dat bij jou ook het geval. Je kan je host vragen om schrijfrechten te geven (weet niet of ze dat doen) voor je website, of voor zo;n speciale directorie.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

PhysicsRules schreef op 30 juni 2004 @ 15:30:
Bij mijn host (vuurwerk) heb ik geen schrijfrechten voor scripts. Alleen een speciale directorie staat daarvoor open, maar die is niet via http te benaderen. (daar staat een database).

Waarschijnlijk is dat bij jou ook het geval. Je kan je host vragen om schrijfrechten te geven (weet niet of ze dat doen) voor je website, of voor zo;n speciale directorie.
Moet op zich geen probleem zijn; je upload naar een folder buiten de webroot. Vervolgens ga je met een downloadscript de bestanden uit die folder halen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• osnatool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10-2014
het idee is dus dat ik een beheer functie wil maken waar de mensen zelf iets kunnen toevoegen, en daarbij nog een plaatje kunnen toevoegen.

ik heb net dus even gekeken naar die server.mappath ik krijg dan een pad terug, deze heb ik gekopieerd in mijn script maar het werkte niet ik kreeg deze melding

Kan de pagina niet weergeven.

verder geen duidelijke foutmelding, ik denk dat hij een fout maakt met het pad. omdat het een C:\inetpub\enz\enz\enz.

map is. daar heb je denk ik geen schrijfrechten. Iemand een idee hoe je het pad anders kan aangeven.???

• gorgi_19

gorgi_19

Je kan alleen in die folder uploaden als je schrijfrechten goed staan. Het lijkt me sterk dat je standaard in images/uploadfiles schrijfrechten hebt. Op Windows systemen zal je hoster dit moeten instellen, normaliter. Willen ze dit niet, dan zul je alles moeten uploaden naar de folder met schrijfrechten, en in het slechtste geval een eigen 'downloadscript' moeten schrijven.

Verder moet je niet kopieren van Server.Mappath, deze moet je in je script gebruiken. Het pad bij jou thuis heeft niets te maken met het pad bij je hoster.

Even samenvattend: Je kan alleen uploaden naar een folder, waar het IUSR_computernaam account schrijfrechten toe heeft. Heeft deze het niet, dan einde verhaal, moet je wat anders bedenken.

[ Voor 34% gewijzigd door gorgi_19 op 30-06-2004 15:43 ]

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
wat anders bedenken als in een blob opslaan in je db bijvoorbeeld :)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• gorgi_19

gorgi_19

4of9 schreef op 30 juni 2004 @ 16:36:
wat anders bedenken als in een blob opslaan in je db bijvoorbeeld :)
Is idd een optie, hoewel je dan wel een beetje op je databank en bij voorkeur caching moet letten. :) Helaas is dat nogal slecht in ASP. :(

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 17:39
daarnaast voel ik een discussie weer opkomen tussen opslaan op schijf / opslaan in database.

voor de rest. zie gorgi...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 21:51

pistole

Frutter

osnatool schreef op 30 juni 2004 @ 15:37:
Kan de pagina niet weergeven.

verder geen duidelijke foutmelding, ik denk dat hij een fout maakt met het pad.
Je hebt toch niet "vriendelijke foutmeldingen" 8)7 aanstaan in IE?

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1