Toon posts:

Sitecom DC-202 (v1) Static Routing Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
@home blokkeert, zoals bekend, rechtstreeks verkeer tussen PCs die in hetzelfde segment (lees: achter dezelfde gateway) zitten. Dit is op te lossen door het welbekende "route add" commando.
Dit commando heb ik bij beide partijen uitgevoerd en dan is rechtstreeks verkeer probleemloos mogelijk.

Nu heeft één van de twee een Sitecom DC-202 aangeschaft, waardoor bij die persoon niet meer het "route add" commando gebruikt kan worden. Hier moet dus gebruik worden gemaakt van de Static Routing functie van de router. Om een of andere reden is dit niet werkend te krijgen.

De volgende entry heb ik toegevoegd aan de tabel:

Destination network: IP van tegenpartij
Network mask: 255.255.255.255
Gateway IP: IP van @home gateway waar beide partijen achter zitten
Metric: 2 ( 1 is om onbekende reden niet mogelijk !? )

Deze instellingen lijken mij correct, maar rechtstreeks verkeer is nog steeds niet mogelijk.... :( Iemand een oplossing?

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid je wilt over het internet verbinding maken met een andere PC????

OF Wil je nu met meerdere PC's internetten op 1 WAN aansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, dat eerste ja. Dus pingen, ftp, gamevoice, direct bestanden kunnen verzenden via IRC enz enz....

Verwijderd

Topicstarter
Krijg net een E-Mail terug van Sitecom......
Dit is helaas niet mogelijk omdat de router inderdaad zoals u al aangeeft helaas geen Metric 1 ondersteund.
Mooi is dat .......... :X 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 10:41 ]

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

Is er ook iets bekend of ze er nog wat aan gaan doen in een nieuwe release van hun firmware ofzo?
* Pyrus zit namelijk met hetzelfde probleem.
Nouja, bijna hetzelfde. Ik heb een DC-201 staan ipv een 202.

LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is bekend, en nee daar wordt niks aan gedaan :(
LS,

Dit is helaas niet mogelijk omdat de router inderdaad zoals u al aangeeft helaas geen Metric 1 ondersteund.

.......

Hier wordt helaas niets aan gedaan.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
:(
Ik ben inmiddels overgestapt naar een draytek 2104! En die werkt top!
Pagina: 1