Toon posts:

[WinXP] Aanmelden Windows werkt niet - kom Windows niet in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de pc opstart krijg ik na een tijdje in Windows het volgende bericht:

Aanmeldingsbericht

Het systeem kan u niet aanmelden vanwege de volgende fout:
Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.
Probeer het opnieuw of neem contact op met de systeembeheerder.

Verder staat er alleen nog een schermpje waarin ik de loginnaam en wachtwoord kan intypen. Maar als ik mijn normale gebruikersnaam invoer (gewoon zonder wachtwoord) krijg ik hetzelfde bericht als dat hierboven beschreven staat.

Ik kan de aanmelding niet annuleren, en ik kom op geen enkele manier Windows in (ook CTRL-ALT-Del werkt niet).

Ook onder veilige modus en met systeemherstel krijg ik steeds hetzelfde schermpje voor m'n kiezen. Met de Windows XP cd opstarten werkt ook niet.

Wat moet ik doen?

Verwijderd

Je computer staat ingesteld in een domein, deze zoekt een domeincontroller om aan te melden en kan deze niet vinden. Log in als user Administrator, druk op windows toets + pauze, ga naar computernaam, klik op wijzigen onderaan, maak de computer lid van een werkgroep bijv mshome ipv een domein.

Verwijderd

TS kan niet inloggen , dus option button bij het inlogscherm en kiezen voor de lokale computer. Dan met een lokaal account aanloggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 14:25:
TS kan niet inloggen , dus option button bij het inlogscherm en kiezen voor de lokale computer. Dan met een lokaal account aanloggen.
Optie button staat er niet. Bij opties staat alleen 'afsluiten'.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Maak je uberhaupt normaal gebruik van een domein of log je gewoon lokaal in? Is dit XP Pro, of Home?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik log lokaal in en ik gebruik Win XP Pro.

Ben helemaal niet op netwerk aangesloten.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Als het goed is zie je onder het vakje wachtwoord een optie om te kiezen waarop je wilt aanmelden.

Je kan als het goed is 2 keuzes maken. Probeer ze allebei is.

Heeft deze computer deel uitgemaakt van een bedrijfsnetwerk?

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing van Computeraap helpt niet. Kan niet aanmelden met Administrator, Windows geeft nog steeds hetzelfde aan.

en Coolhva:
Nee, ik kan niet uit 2 opties kiezen. Windows geeft aan dat ik alleen maar in kan loggen. Kan niets annuleren, veranderen of what so ever...
En nee, de pc heeft ook nooit deel uitgemaakt van wat voor een netwerk dan ook.

/me radeloos...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee??

Anders ga ik Windows opnieuw installen.
Pagina: 1