Toon posts:

[3dMax6]MR buckets zichtbaar in rendering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MentalRay in max6 levert onderstaande img op:
Afbeeldingslocatie: http://www.1i.nl/mrbuckets2z.jpg
Indien ik alleen het gebouw render met het straatje ervoor is alles ok. Zodra ik echter de tegenoverliggende spullen aanzet (tbv reflectie in ramen) verschijnen deze buckets.
Gebruik global illum & final gather. Verder 1 sky en 1 sun (directional, raytrace shad).
Iemand een idee hoe dit te vermijden / aan te passen??

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Dit soort vragen horen thuis in het 3d stuff topic.

Anyway: er wordt alleen gewerkt aan vloeiende overgangen binnen buckets. Door undersampling kun je daarom nog weleens randen tussne buckets gaan zien. In Brazil, wat ik gebruik, heb ik het nog nooit zo erg gezien als dit, overigens. De oplossing tegen zichtbare buckets is doorgaans om de sampling rates hoger te zetten. Welke precies in Mental Ray zou ik niet weten. Dat dit pas verschijnt als de gebouwen er tegenover zichtbaar zijn, is logisch, want die werpen de schaduwen die vloeiend horen te zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

@ Oogst: zie mijn reply in topic over MentalRay. Niet alles naar 3d-stuff-topic please!?! Zo is het in ieder geval nog makkelijk te volgen en makkelijk terug te vinden via de search..

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Topicstarter
Oogst schreef op 30 juni 2004 @ 14:42:
Dit soort vragen horen thuis in het 3d stuff topic.
Ik ben het eens met Dexter, het is uitermate vervelend om een search te doen en de results te kunnen gaan zoeken in een algemeen topic van 23 paginas of meer. Op deze wijze blijft het overzichtelijk.
Anyway: er wordt alleen gewerkt aan vloeiende overgangen binnen buckets. Door undersampling kun je daarom nog weleens randen tussne buckets gaan zien. In Brazil, wat ik gebruik, heb ik het nog nooit zo erg gezien als dit, overigens. De oplossing tegen zichtbare buckets is doorgaans om de sampling rates hoger te zetten. Welke precies in Mental Ray zou ik niet weten. Dat dit pas verschijnt als de gebouwen er tegenover zichtbaar zijn, is logisch, want die werpen de schaduwen die vloeiend horen te zijn.
Ik heb de sample rates voor GI en FR tot 4000 verhoogd, number of photons tot 50k, gevarieerd in min/max radius voor FR tussen .1 en 25, schaduwen naar segments verzet enz maar helaas nog steeds dezelfde problemen (in mindere mate).
Is er iemand die hier ooit al tegenaan is gelopen of die ervaring heeft met MR en een goede tip / suggestie kan doen??!

Verwijderd

Topicstarter
Just for the record: ik heb het probleem gelocaliseerd. Het had niets met MR instellingen te maken. De camera's die ik renderde maakten allemaal gebruik van manual clipping settings en clipten dus daadwerkelijk door voorliggende objecten heen. Die combinatie zorgde ervoor dat de buckets zichtbaar werden (met manual clipping zonder door objecten te clippen of een camera zonder manual clipping levert geen problemen). Vreemd?!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 13:37 ]