[W2K3 st.server]Register zet sleutels terug

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Geachte medeGoT'ers,

Ik zit met het volgende probleem:

Een klant van mij wil connecten met een XDA van O2 naar zijn Terminal Server op het werk. Hij krijgt echter de melding, dat de server de verbinding heeft verbroken.

Nu kijk ik via de eventviewer op de server. Daar zie ik in het systeemlogboek een melding komen, die het volgende geeft:

code:
1
2
3
4
5
6
The RDP protocol component "DATA ENCRYPTION" detected an error in the protocol stream and has disconnected the client.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Source: TermDD
Event ID: 50

Naar aanleiding van bovenstaand, ben ik gaan zoeken in de KB van Microsoft. Daar kreeg ik de volgende link te zien:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;323497

Als ik deze pagina bezoek, krijg ik als oplossing aangeboden om enkele waarden uit het register onderdeel te verwijderen en de server te herstarten.

Zo gezegd, zo gedaan.

Echter als de server opgestart is, probeer ik te connecten met de XDA, maar krijg ik wederom precies dezelfde foutmelding. Ga ik dan kijken in het register, staan daar ineens de waarden, die ik voor de herstart heb verwijderd, weer terug !!

Het volgende heb ik al geprobeerd:

- De waarden uitschakelen mbv het flag teken ( ; ) : werkt niet. Het zijn REG_Binary bestanden.

- De naam aangepast met ; ervoor
- Microsoft help site bezocht
- GOT bezocht

Ik zou nu echt niet weten, hoe ik ervoor kan zorgen, dat deze registerwaardes niet meer terug komen. Ik zit zelfs te overwegen om het systeemaccount een deny recht te geven op dit registeronderdeel. Echter ben ik bang, dat daardoor de gehele server om zeep geholpen wordt.

Kan iemand mij met dit probleem helpen ?

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:06
controllset<nummer> wordt bij opstarten gecopieerd naar currentcontrol set.
Dus die waarde uit die andere control sets verwijderen zou beter moeten werken.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat pro-it'ers met trechnische problemen hier te raden gaan....

• nextware
Welke controll set <nummer> heb je het over ?

In het werken met het register heb ik heel weinig ervaring, omdat ik het altijd probeer te vermijden..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk wordt die registry inderdaad bij elke start van de TermService service aangemaakt en kan je dit niet voorkomen. Misschien heel simpel - maar heb je bij TS niet toevallig de 'Require High Encryption' aan staan terwijl je PDA dat niet ondersteunt?
Semt-x_ schreef op 30 juni 2004 @ 15:02:
controllset wordt bij opstarten gecopieerd naar currentcontrol set.
Dus die waarde uit die andere control sets verwijderen zou beter moeten werken.
:?
The most valuable and reliable control set is CurrentControlSet. If you need to modify system settings in the Registry, CurrentControlSet is the best subkey to choose because you know that it is the correct control set. You also know that if your modifications harm your system configuration, you will still be able to boot using the last known good control set.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat pro-it'ers met trechnische problemen hier te raden gaan....
Ik denk dat je je zal verbazen over hoeveel 'professionele' iters er aanwezig zijn op GoT - hier dan ook vragen stellen waar mogelijk andere iters ervaring mee hebben is helmaal niet zo gek :)

• nextware
Nee,

De require high encryption module staat niet aan.

Die XDA maakt via een GPRS verbinding van O2 een verbinding met het internet. Ik heb zo'n vermoeden dat de Terminal Server dat niet helemaal accepteerd.

Ze hebben het bij Microsoft allemaal over het verwijderen van certificaat bestanden, terwijl deze volgens mij toch wel nodig zijn bij het werken met Terminal Services.
De XDA kan echter de certificaten niet verwerken, dus wordt de verbinding niet goed opgezet, met eerder genoemde error ten gevolge.

Ach ja, ik ga gewoon verder zoeken. Als iemand anders nog een oplossing heeft voor mij, zie ik deze graag hier verschijnen !