[Malware] blasterlike symptomen

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024
Beste mensen,

ik heb een tijdje terug een (2e handse) Acer Aspire 1200 gekocht, met een 1.3 gig processor, 256 mb ram enz.!
Maar nu heb ik een probleem! Wanneer ik de laptop aanzet, is er niets speciaals aan de hand. Ga ik hiermee op internet (dmv mijn usb-modem (adsl) direct op de laptop aan te sluiten) krijg ik gelijk het bekende schermpje van het Blaster Virus, dat je pc binnen 1 minuut uitgeschakeld word!

Ik heb hem al geprobeerd te formatteren en een andere Windows XP cd geprobeerd, ik heb het Blaster-virus-verwijder-progje van Symantec al gedraaid (Fixblast, download hier: http://securityresponse.s...er.worm.removal.tool.html) maar die kon niets vinden, ik heb PQremove al geprobeerd (download hier: http://www.pandasoftware....d.aspx?id=1563&IdIdioma=2) maar die kon ook niets vinden!

Met Fixblast heb ik al vaak Blaster-virussen gevonden en verwijderd op andere pc's, maar bij mijn laptop vind ie niets!

Ook heb ik geprobeerd om de windows-update te laten lopen, alleen geeft hij daar ook een fout, iets van dat de klok niet goed staat, en dat ie daarom niet kan updaten! De klok staat zeker goed (de tijdzone ook)!

Een Norton antivirus 2004 scan geeft ook geen fouten (helemaal up-to-date)

Ik weet dat ik het aftellen kan stoppen door naar DOS te gaan en dan shutdown -a in te typen, maar ik wil graag dat het hele virus weg is, en dat ik mijn windows-update kan laten lopen zodat alles een beetje up-to-date is!

Alvast heel erg bedankt!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Gebruik eens een online virusscanner ;)

overigens was er laatst ook nog de sasserbug/virus en die deed precies hetzelfde als de blasterworm

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:20
Microsoft patch downloaden op een andere PC, transporteren naar de nieuwe PC en vervolgens kan je alles weer doen, nieuwe PC zo lang mogelijk van internet afhouden (ook tijdens installatie) en na de patch pas weer aan internet hangen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Het virus hoeft niet op je pc te zitten. Het blaster virus kan je pc op afstand laten chrashen. Zorg dus eerst voor een goede firewall en installeer de laatste windows updates.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Probeer anders ook eens te scannen met McAfee's Stinger.
Voor de windows-update: probeer eens een andere tijd of andere tijdzone?
Ook wel handig: een firewall. (Dat bedoel ik, Jimster :) )

[ Voor 11% gewijzigd door Mad Marty op 30-06-2004 16:34 ]

Rail Away!

Verwijderd

Zodra je het scherm heb dat je PC binnen een minuut word afgesloten ga je naar start>uitvoerenen daar typ je "shutdown -a". Dit commando onderbreekt het afsluiten.
Nu ga je weer naar start>uitvoeren en typ je "msconfig", daar ga je naar het tabblad opstarten en daar kunnen twee dingen staan: mslaugh of msblast. Zorg ervoor dat het vinkje voor deze proggies is uitgeschakeld.

Als geen van deze twee aanwezig is word je van buiten af aangevallen, de enige remedie hiervoor is de microsoft patch. Deze patch zit standaard ook bij windows update.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 16:55 ]

Verwijderd

Als het mogelijk is je bak nogmaals te formatteren: HOWTO: Beveilig je (Windows) pc
Het is de bedoeling dat je al beveiligd het internet opgaat, niet om eerst een infectie op te lopen en dan te cleanen/patchen. :)
Met Fixblast heb ik al vaak Blaster-virussen gevonden en verwijderd op andere pc's, maar bij mijn laptop vind ie niets!
Er is veel meer malware dat het rebootscherm kan veroorzaken, om wat bekende te noemen: Sasser, Agobot, Padobot etc etc.

Precies welke app crasht er? svchost.exe of lsass.exe?
Ook heb ik geprobeerd om de windows-update te laten lopen, alleen geeft hij daar ook een fout, iets van dat de klok niet goed staat, en dat ie daarom niet kan updaten! De klok staat zeker goed (de tijdzone ook)!
Hmm..dat kán nasleep van blasterinfectie zijn.
Een Norton antivirus 2004 scan geeft ook geen fouten (helemaal up-to-date)
[zeurmodus]Als ie fouten aangeeft is er wat mis met Norton zelf. :+ [/zeur]
Norton is niet zo supersterk als het om Agobots e.d. gaat..
Er zijn ook nog een stel Padobotvarianten die niet zonder IU gedetecteerd worden.

Vergeet ook Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten niet door te nemen.

Ik heb je topictitel even wat aangepast. :)

• j86
Bedankt voor al jullie snellen berichten mensen!
Ik had het er vlak voor mijn diploma-uitreiking opgezet, en nu al zoveel reacties!
Ik zal het na het eten even proberen!
Bedankt!

• j86
Ik denk dat ik maar eens de reactie van Schouw ga proberen, om hem volgens deze HOWTO: Beveilig je (Windows) pc manier te proberen!
Op die site staat bij stap 2 het volgende:

We gaan de updates dus op een andere manier downloaden. Ga (op een andere pc) naar Windows Update. Vervolgens klik je onderaan op Windows Update Catalogus.

Dit lijkt me wel de beste manier, omdat Windows op deze manier al een heel eind dichtgetimmerd is!
Alleen klik ik dus op Windows Update Catalogus, maar nou kan ik nergens vinden wat ik nou precies moet downloaden! Waar moet ik kijken, als ik mijn laptop volledig ge-updated wil hebben door de windows update? Ik kan nergens vinden waar ik de volledige windows-update kan vinden!
Maar goed, ik begin vast met het opnieuw installeren van mn laptop!?
Ik hoop snel nog wat berichten te ontvangen zodat ik snel aan de gang kan!
Als er iemand nog iets weet wat ik moet doen na het installeren van Windows, ook effe laten weten!

Bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door j86 op 30-06-2004 20:01 ]

• j86
Turkish schreef op 30 juni 2004 @ 16:31:
Gebruik eens een online virusscanner ;)

overigens was er laatst ook nog de sasserbug/virus en die deed precies hetzelfde als de blasterworm
Housecall vind niets!

• j86
Archie_T schreef op 30 juni 2004 @ 16:31:
Microsoft patch downloaden op een andere PC, transporteren naar de nieuwe PC en vervolgens kan je alles weer doen, nieuwe PC zo lang mogelijk van internet afhouden (ook tijdens installatie) en na de patch pas weer aan internet hangen.
Ik heb eerst Windows geinstalleerd, en toen meteen daarna als eerste de patch, daarna pas op internet gekeken, maar het was meteen raak!

• j86
Jimster schreef op 30 juni 2004 @ 16:31:
Het virus hoeft niet op je pc te zitten. Het blaster virus kan je pc op afstand laten chrashen. Zorg dus eerst voor een goede firewall en installeer de laatste windows updates.
Is de standaard firewall van Win XP goed genoeg? Weet je anders nog een goede die ik ergens kan downloaden?

• j86
Mad Marty schreef op 30 juni 2004 @ 16:33:
Probeer anders ook eens te scannen met McAfee's Stinger.
Voor de windows-update: probeer eens een andere tijd of andere tijdzone?
Ook wel handig: een firewall. (Dat bedoel ik, Jimster :) )
Stinger (en ALLE andere van die soorten programma's) kunnen geen fouten vinden!
Een andere tijdzone maakt ook geen verschil!

• j86
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 16:39:
Zodra je het scherm heb dat je PC binnen een minuut word afgesloten ga je naar start>uitvoerenen daar typ je "shutdown -a". Dit commando onderbreekt het afsluiten.
Nu ga je weer naar start>uitvoeren en typ je "msconfig", daar ga je naar het tabblad opstarten en daar kunnen twee dingen staan: mslaugh of msblast. Zorg ervoor dat het vinkje voor deze proggies is uitgeschakeld.

Als geen van deze twee aanwezig is word je van buiten af aangevallen, de enige remedie hiervoor is de microsoft patch. Deze patch zit standaard ook bij windows update.
Die twee dingen staan er niet, en de Windows patch helpt ook niets.

Verwijderd

De edit-knop...zit rechtsboven, erg handig. :P
Svp de edit-knop gebruiken ipv. nu elke keer je topic te kicken.

Edit:
Zie ook o.a. Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 20:07 ]

• j86
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 16:49:
Als het mogelijk is je bak nogmaals te formatteren: HOWTO: Beveilig je (Windows) pc
Het is de bedoeling dat je al beveiligd het internet opgaat, niet om eerst een infectie op te lopen en dan te cleanen/patchen. :)

[...]

Er is veel meer malware dat het rebootscherm kan veroorzaken, om wat bekende te noemen: Sasser, Agobot, Padobot etc etc.

Precies welke app crasht er? svchost.exe of lsass.exe?

[...]

Hmm..dat kán nasleep van blasterinfectie zijn.

[...]

[zeurmodus]Als ie fouten aangeeft is er wat mis met Norton zelf. :+ [/zeur]
Norton is niet zo supersterk als het om Agobots e.d. gaat..
Er zijn ook nog een stel Padobotvarianten die niet zonder IU gedetecteerd worden.

Vergeet ook Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten niet door te nemen.

Ik heb je topictitel even wat aangepast. :)
Ik heb de site even doorgelezen, omdat dat de laatste hoop is om het nog een beetje te redden! Ik ben alleen nog een plek aan het zoeken om de Windows update op een andere computer te downloaden, want die kan ik totaal niet vinden!

Ik heb een stuk of 10 van die soorten programmaatjes geprobeerd om iets te vinden, die ook scanden op varianten van het Blaster virus, maar stuk voor stuk konden ze niets vinden!

Bij het 1e keer formatteren, had ik wel gelijk (lees: voordat ik een site had geopend) het Blaster virus, maar kreeg ik geen foutmelding. De 2e keer dat ik de laptop geformatteerd had, kreeg ik steeds bij het opstarten een foutmelding dat lsass.exe crasht (tenminste...ik dacht dat het die was)

Ik denk dat het niet kunnen updaten wel door het blaster-virus komt, omdat het wel een beetje vreemd is dat je je updates niet kunt downloaden omdat de tijd niet goed staat 8)7 !

Ik hoop dat iemand snel met het verlossende antwoord kan komen!

• j86
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 20:06:
De edit-knop...zit rechtsboven, erg handig. :P
Svp de edit-knop gebruiken ipv. nu elke keer je topic te kicken.

Edit:
Zie ook o.a. Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)
Ah, ik was hem al aan het zoeken :*) !

Ik heb de laptop gister eerst leeggemaakt door Fdisk van Windows 98, omdat je daarmee ook de bootsector kon wissen, misschien dat het virus daar in zat? Ik denk wel dat het zoiets geweest moet zijn, want het kan nooit dat geeneen anti-blaster progje hem kan vinden, en dat het virus gelijk actief word, ik maak voor de 1e keer na een format verbinding met het internet (terwijl de pc al voor een groot deel beveiligd is door de nodige updates) en het aftellen begint DIRECT als ik verbinding krijg :? !

Maar goed, als het goed is, is ie nu helemaal leeg!
Zou iemand me even kunnen laten weten waar ik de volledige windows update voor de laptop kan downloaden, zodat ik hem daarop kan installeren voordat ik het internet opga?!

[ Voor 52% gewijzigd door j86 op 01-07-2004 06:58 ]

Pagina: 1