Misschien heeft iemand dit eerder meegemaakt en kan hij/zij mij helpen. De situatie is als volgt:
Heb een .NET Webservice(C#) deze roept een COM object aan(COM1). Dit COM object roept een ander COM object(COM2) aan. Nou werkt alles op mijn development machine, maar als ik het wil installeren op een andere machine genereerd het COM1 object een error.
Na installatie:
Als ik het COM1 object aanroep via een vb applicatie op genereerd het object geen error. Maar als de .NET Webservice deze aanroept genereerd deze een error op het volgende stukje code :
Set moGWApplication = New GroupwareTypeLibrary.Application
Iets daarboven heb ik het object moGWApplication als volgt gedeclareerd :
Dim moGWApplication As GroupwareTypeLibrary.Application
Verander ik de code in het volgende krijg ik geen error
Dim moGWApplication As New GroupwareTypeLibrary.Application
Maar daarna komt het. Als hij dan bij de volgende stap komt genereerd hij weer de volgende error(eerst stukje code, daarna error)
Set Login = moGWApplication.Login(psUsername, psConnectionparams, psPassword)
(Login is van het type object)
Error is dan "Type mismatched (nr 13)" maar het rare is dat het op mijn development machine wel werkt en vanuit vb ook, maar van uit een webservice niet.
Is er iemand die dit al eens eerder heeft gehad en of een oplossing heeft. Zal zelf verder zoeken en steeds mijn bevindingen plaatsen. Heb reeds het volgende gedaan:
* IIS user lid gemaakt van administrator group(dacht aan rechten probleem)
* ASP.NET user lid gemaakt van administrator group(dacht aan rechten probleem)
* IIS isolatie level op high/low en normaal geprobeerd
* COM object registreren als COM en als COM+ (misschien als deze in het COM+ process draaide dat dat wat zou helpen)
Heb een .NET Webservice(C#) deze roept een COM object aan(COM1). Dit COM object roept een ander COM object(COM2) aan. Nou werkt alles op mijn development machine, maar als ik het wil installeren op een andere machine genereerd het COM1 object een error.
Na installatie:
Als ik het COM1 object aanroep via een vb applicatie op genereerd het object geen error. Maar als de .NET Webservice deze aanroept genereerd deze een error op het volgende stukje code :
Set moGWApplication = New GroupwareTypeLibrary.Application
Iets daarboven heb ik het object moGWApplication als volgt gedeclareerd :
Dim moGWApplication As GroupwareTypeLibrary.Application
Verander ik de code in het volgende krijg ik geen error
Dim moGWApplication As New GroupwareTypeLibrary.Application
Maar daarna komt het. Als hij dan bij de volgende stap komt genereerd hij weer de volgende error(eerst stukje code, daarna error)
Set Login = moGWApplication.Login(psUsername, psConnectionparams, psPassword)
(Login is van het type object)
Error is dan "Type mismatched (nr 13)" maar het rare is dat het op mijn development machine wel werkt en vanuit vb ook, maar van uit een webservice niet.
Is er iemand die dit al eens eerder heeft gehad en of een oplossing heeft. Zal zelf verder zoeken en steeds mijn bevindingen plaatsen. Heb reeds het volgende gedaan:
* IIS user lid gemaakt van administrator group(dacht aan rechten probleem)
* ASP.NET user lid gemaakt van administrator group(dacht aan rechten probleem)
* IIS isolatie level op high/low en normaal geprobeerd
* COM object registreren als COM en als COM+ (misschien als deze in het COM+ process draaide dat dat wat zou helpen)