Mental Ray op 3dsmax5?

Pagina: 1
Acties:

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Hoi mensen,

ik ben op m'n werk verteld dat ik een model (.max) van een 3e partij moet gebruiken. Als ik dit model open mis ik bestandjes (dll's) van Mental Ray en Particle Viewer.
Dit is blijkbaar een feature die ingebouwd is in 3dsmax6, maar die gebruiken we hier niet.

Kan ik het model alsnog openen op een of andere manier? Hij moet geexporteerd worden naar X formaat.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:40

BaRF

bijna kerst

kan ook zijn dat de makers die gewoon als plugin hebben gebruikt. Je kunt vragen of ze hem willen saven zonder die plugins, of kijken of je ze ergens kunt vinden :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Op zich zou je hem gewoon moeten kunnen openen wanneer je plug-ins mist, maar als dat niet lukt, kun je proberen objecten uit de file te mergen. Bedenk je wel dat MAX6 files überhaupt niet geopend kunnen worden in MAX5, dus als de file gemaakt is in MAX6, ligt het niet aan die plug-ins, maar aan MAX5.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• HuggyB
Ik krijg een schermpje "Missing DLL's" oid, en dan stop hij met laden. In ieder geval niet iets specifieks als "Made in 3dsmax6" heheh. Ik weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat.

Stel dat het gemaakt is met 3dsmax5 met plugins... hoe kom ik dan aan mental ray en particle viewer plugins? De officiele site heeft daar bar weinig over.
Ik heb overigens wel een reeds geexporteerd bestand gekregen, dus ik kan weer verder. Maar als iemand weet hoe het met die plugins zit..?

• Oogst
Dit soort vragen hoort thuis in het 3d-stuff topic.

Anyway: alstie gemaakt is in MAX 6, opent ie gewoon niet, MAX 5 geeft dan geen zinnige foutmelding voor je, zoiets vaags als dit zou dan goed kunnen. En die plug-ins, die moet je kopen als je ze wilt hebben. Duh!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

@ Oogst: Alsjeblieft niet alles in dat 3d-stuff topic!!! Dat wordt dan echt zo'n enorme puinzooi en iets terugvinden via de search is dan gewoon echt niet handig meer (ga jij even lekker uit 30 paginas post je 3d-stuff-topic part x 1 exacte message halen?, of kan dat inmiddels wel met de search en ben ik nog beetje bejaard?)
Voor 3d-stuff gewoon ook aparte topics blijven openen alsjeblieft, maakt het achteraf zoeken (en voor nu het beantwoorden) een heeeeel stuk overzichtelijker.

Geen persoonlijk verwijt overigens richting Oogst, want ik waardeer je aanwezigheid hier zeer!, maar dit is even in zijn algemeenheid een opmerking. Digitale wereld gaat namelijk nog een keer ten onder aan de hoeveelheid beschikbare informatie. Dus waarom niet meteen zo handig mogelijk indelen?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Oogst
Ik ben tegenwoordig niet meer zo actief hiero, maar een half jaar geleden was het nog beleid van de modjes dat zoveel mogelijk 3d in die 3d-stuff topics moest, is dat beleid veranderd dan?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
eigenlijk vind ik dat er best topics buiten het 3d topic mogen, andere onderwerpen in dit subforum hebben ook geen apart topic. Zo is 3D een beetje het verschoppelingetje van W&G :)

Plus dat je dat individuele topics in de active topic list ziet staan, zodat die mensen meer kans op een antwoord krijgen.

EN makkelijker om te zoeken dan alles bij elkaar.

Maar voor de TS, kun je "mergen"?

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 30-06-2004 15:42 ]

specs

• HuggyB
Oh ja, dat soort plugins zal ik wel moeten kopen ja :p

Wat betreft de indeling van dit forum... tja, Webdesign en de vage term "Graphics" hebben niets met elkaar te maken. Leuk dat er een subthread is gemaakt door Joe Average, het neemt niet weg dat er een apart forum moet komen voor alles zijnde 3D development en 2D development gezien er zo moelijk wordt gedaan terwijl het makkelijk kan.

Anyway, bad news for Huggy, plugins kosten geld. Zij die de slot voelen aankomen groeten u.
Pagina: 1