Intellisync in een Win2K domein Korte uitleg

Pagina: 1
Acties:

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik ben de afgelopen dagen aan het stoeien geweest met intellisync.
Het probleem was dat intellisync na installatie bij een gebruiker werkte maar dat na het afloggen van de gebruiker intellisync niet meer werkte en ereen foutmelding kwam dat het product niet goed geregistreerd was.

Gebruikte software:
Win2K volledig gepatched
Outlook 2K
Exchange 2k
Win2K domein waar gebruikers beperkte rechten hebben dmv een GPO (dus geen rechten om programma's te installeren)
Intellisync Handheld Edition for Enterprise v5.3.2
Activesync 3.7.1

opm. De navolgende procedure zorgt er voor dat de gebruiker enige extra rechten in het register en in program files krijgt maar wordt dit beperkt tot het gedeelte van intellisync.

Volgens Pumatech heeft een gebruiker minimaal Poweruser rechten (lokaal) nodig om Intellisync te kunnen gebruiken en admin rechten om het te installeren.
om eenigsinds de rechten van de gebruikers onder controle te houden heb ik de volgende aanpassingen aan de GPO van de gebruikers toegepast:

computer configuration\windows settings\security settings\registry:

toevoegen MACHINE\SOFTWARE\Pumatech en
MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windoes CE Services en voor beide lees en schrijfrechten geven.

computer configuration\windows settings\security settings\file system:
%SystemDrive%\Program files\Common files\Pumatech en
%SystemDrive%\program files\Pumatech toevoegen en de gebruikers daarvoor lees en schrijfrechten geven

De gebruikers tijdelijk admin rechten geven en de software installeren en configureren en controleren of alles werkt en daarna weer de gebruiker terug schoppen naar normale status.

n.b.:
Deze procedure werkt op het domein wat ik onder beheer heb, het wil niet zeggen dat dit 1 op 1 werkt onder een ander domein met mogelijk andere instellingen.
Deze post is meer een referentie m.b.t. de problemen die ik ben tegen gekomen bij het gebruik van intellisync in een Win2K domein.

Informatie over intellisync is hier te vinden.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.