Hey allen tezaam,
Ik wil de T/S parameters van mijn 15" Wharfedale woofer toch maar zelf bepalen aangezien Wharfedale het zelf schijnbaar niet weet.
Nu heb ik een duidelijke en handige methode Hier gevonden, maar ik heb een aantal vraagjes erover.
- Er staat een signaal generator, een geluidskaart kan dit toch ook goed doen?
Als je een geluidskaart gebruikt is een frequentie teller (oscilloscoop ofzoiets dacht ik) ook niet nodig, je stelt immers de frequentie in met je computer.
- Er staat een weerstand van 1 Kohm, 5% afwijking en 1 watt. Dat is duidelijk.
maar er staat ook een weerstand van 10 ohm met 1% afwijking om te kalibreren,
maar niet het aantal watts. Zou deze ook 1 watt kunnen zijn of zou ik er een van
hetzelfde vermogen als een redelijke speaker moeten nemen? Zeg 50 watt.
Ik weet dat er meerdere topics over zijn geweest, maar deze pagina legt het verder toch wel erg simpel en duidelijk uit vindt ik.
tnx.
Ik wil de T/S parameters van mijn 15" Wharfedale woofer toch maar zelf bepalen aangezien Wharfedale het zelf schijnbaar niet weet.
Nu heb ik een duidelijke en handige methode Hier gevonden, maar ik heb een aantal vraagjes erover.
- Er staat een signaal generator, een geluidskaart kan dit toch ook goed doen?
Als je een geluidskaart gebruikt is een frequentie teller (oscilloscoop ofzoiets dacht ik) ook niet nodig, je stelt immers de frequentie in met je computer.
- Er staat een weerstand van 1 Kohm, 5% afwijking en 1 watt. Dat is duidelijk.
maar er staat ook een weerstand van 10 ohm met 1% afwijking om te kalibreren,
maar niet het aantal watts. Zou deze ook 1 watt kunnen zijn of zou ik er een van
hetzelfde vermogen als een redelijke speaker moeten nemen? Zeg 50 watt.
Ik weet dat er meerdere topics over zijn geweest, maar deze pagina legt het verder toch wel erg simpel en duidelijk uit vindt ik.
tnx.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 13:58 ]