Wireless router zichtbaar op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• briann007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 15:02
Het volgende:
Ik zit op een ruimte met 2 netwerkaansluitingen, eigen uitbreidingen op het netwerk zijn vanuit het beheer niet toegestaan. Maar nu wil ik toch draadloos netwerk hebben. Kan de netwerkbeheerder mijn wireless AP/Router zien over het netwerk als ik deze aansluit op de 2e netwerkkaart in de PC? Ik begrijp dat het netwerk door de lucht gewoon zichtbaar is, maar is het ook zichtbaar over de bestaande infrastructuur?

Opstelling die ik wil maken ziet er als volgt uit.

--Poort in de muur--
        |
        |
--Netwerkkaart 1--
-- PC --
--Netwerkkaart 2--
        |
        |
--Wireless AP/Router--

Natuurlijk gaat het netwerk achter netwerkkaart 2 op een ander subnet

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door briann007 op 30-06-2004 13:42 ]

Verwijderd

Nee, hij kan hem niet zien. Maar werken zal het ook niet , omdat in het originele netwerk een routing moet worden toegevoegd (naar jouw tweede netwerkje) en dat doet de beheerder dus niet

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Ik voel een reden voor ontslag aankomen. Die beheerders zullen dat toch wel niet voor niks verbieden? En dan nog wel wireless wat zo op te pikken is in de lucht. |:(

Besef je wel dat je een security leak in het netwerk introduceert en je daarvoor aansprakelijk gesteld kan worden? Wireless LAN houdt niet op bij de muren. |:(

Maar goed, nee het is niet op te pikken en als je op die PC wat routing software installeert zal het nog wel werken ook.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

mja, vergelijk de situatie maar met het grote boze internet: zolang jij je firewall in orde hebt is er niets aan de hand.
je moet gewoon zorgen dat er geen enkel tcp/ip pakketje doorlekt.

zorg wel voor normaal netwerkgedrag: als je baas aan het sniffen is, kan hij bijv. zo afleiden dat er 2 computers tegelijk bezig zijn aan de request van bestanden en url's enzo.
het komt dan wel allemaal van 1 pc, maar een beetje gezond verstand heeft dan al gauw door wat er aan de hand is.
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 13:46:
Maar werken zal het ook niet , omdat in het originele netwerk een routing moet worden toegevoegd (naar jouw tweede netwerkje) en dat doet de beheerder dus niet
doe doe je gewoon lokaal op die pc met de netwerkaansluiting. gewoon als windows-proxy/gateway.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 13:50 ]

• briann007
Ik denk niet dat er per poort gesnifd zal worden, zitten in dit gebouw namelijk een paar 100 pc's op het netwerk en controleren wordt gedaan in geval dat iets mis is gegaan. Ik draai op de PC met 2 netwerkkaarten winroute pro, en dat is dus de gateway voor de pc's in mijn netwerk. En het leak zal wel meevallen, aangezien in het "echte" netwerk met NEtWare gewerkt wordt en de wifi iig WEP-encrypted is.

Het ging er mij om dat het draadloos kastje zelf niet fysiek opgemerkt kan worden op die poort. Ik werk namelijk al meer dan een maand met een gewone switch achter de PC met 2 netwerkkaarten

• briann007
Heeft iemand nog wat toe te voegen?

Verwijderd

briann007 schreef op 02 juli 2004 @ 00:06:
Heeft iemand nog wat toe te voegen?
ehm nou misschien dat je het maar gewoon niet moet doen als het niet mag. ik zou er als systeembeheerder ook gruwelijk de pest in hebben als mensen zich niet aan de regels hielden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

briann007 schreef op 30 juni 2004 @ 13:42:
Het volgende:
Ik zit op een ruimte met 2 netwerkaansluitingen, eigen uitbreidingen op het netwerk zijn vanuit het beheer niet toegestaan.
Hier werken wij niet aan mee.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.