Als ik mijn FSB verhoog(staat standaart op 100)dan wordt mijn Memory Bus Speed dus ook hoger als terwijl ik maar gewone PC100 Memory reepjes heb. Tot hoever zou ik mijn FSB kunnen op krikken zonder dat mijn Memory een gek gaat doen(wat kan er eigelijk dan gebeuren???) ik heb hem nu op 105 staan maar nix doet raar of zo.
Rullez
Hangt er vanaf? Sommige PC100 modules trekken 133Mhz. Sommige nog iets meer, testen en ge zult merken wat die van jou kan:)
AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT
Hoe merk ik dat(dat brand toch niet door of zo???)
Verwijderd
mja, gewoon proberen tot er blauwe schermen en fouten zoals "explorer.exe heeft een foute bewerking uitgevoerd" in beeld komen.
mijn pc100 trekt 126 mhz 2-2-2, daarna kan ie gaan flippen, maar op zich draait 130 ook nog wel aardig... af en toe dan
mijn pc100 trekt 126 mhz 2-2-2, daarna kan ie gaan flippen, maar op zich draait 130 ook nog wel aardig... af en toe dan
Verwijderd
Mijn PC100 geheugen gaat raar doen vanaf een fsb van 128Mhz (staat nu al jaar-en-dag stabiel op 124), hij boot niet naar windows toe. Hij kan het geheugen niet meer testen in het alleerste begin en hij boot niet naar windows. Daarvoor zegt hij al dat er iets mis is met himen.sys
Maar je zult je geheugen niet doorbranden, maak je geen zorgen.
Maar je zult je geheugen niet doorbranden, maak je geen zorgen.
Ik heb Toshiba PC100 CL2 stuff dat tot 120MHz op 222 wil draaien en tot 133 met 333. Dan draait het ook superstabiel. Iets hoger wil in beide gevallen wel, maar dan krijg ik zo nu en dan last van hangende programma's en daar heb ik geen boodschap aan. (ik heb het standaard op 133 CL3 staan).
In iedergeval is het gewoon een kwestie van proberen, je kunt de zooi echt niet stuk blazen. Bij mijn eerste tweak ervaringen schrok ik ook wel eens, dan was een 128MB module zomaar in een 96MB module veranderd (of helemaal weg). Ff terugklokken en alle 128MB's op het reepje waren weer present. (toch maar niet te vaak gedaan, you never know)
In iedergeval is het gewoon een kwestie van proberen, je kunt de zooi echt niet stuk blazen. Bij mijn eerste tweak ervaringen schrok ik ook wel eens, dan was een 128MB module zomaar in een 96MB module veranderd (of helemaal weg). Ff terugklokken en alle 128MB's op het reepje waren weer present. (toch maar niet te vaak gedaan, you never know)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1