Toon posts:

Onboard sound en losse pci niet samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem.

Ik heb de volgende configuratie:

Soltek SL-KT600-RL moederbord
Soundblaster Live 5.1 digital

Op de SL-KT600-RL zit een onboard AC'97 sound.

Ik instaleer WinXPpro alleen met de AC'97 werkt alles prima.
Doe ik pci geluidskaartje erin (soundblaster of een andere geluidskaart eg. Terractec 1024) werkt de pci kaart prima, maar de ac'97 NIET. Terwijl ik toch echt graag bijde wil hebben werken.

Ik heb verschillende drivers en volgorders van installaties getest...

Weet iemand de oorzaak/oplossing?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik weet niet of het uberhaupt kan werken, want ik denk dat je de 1 of de ander moet kiezen in windows, maar dat weet ik niet zeker.

Waarom wil je ze perse allebei gebruiken? Al zouden ze allebei werken heb je kans dat het geluid uit fase gaat klinkt, zal een minimaal, maar wel hoorbaar verschil kunnen zijn.

Als je meerdere dingen wilt aansluiten zou ik gewoon een splitter kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij om de meerder inputs en outputs die ik dan krijg. Deze gebruik ik voor diverse streams.

Overings werkt deze configuratie (onboard + een pci kaartje) op andere systemen Soltek 75 DRV en een Asus... **** wel uitstekend.

Verwijderd

Ik heb WinXPpro en een onboard AC97 met een losse Terratec aureon kaart.

Ze werken beidde als ik ze tegelijk installeer. Je moet natuurlijk wel in de audio apparaten instellingen van windows ff aangeven welke standaard gebruikt moet worden en de andere moet je bij het programma wat je wilt gebruiken aangeven.

Ik heb nog nooit problemen ermee gehad, heb je wel alle nieuwste drivers? (ook voor de chipset van je mobo enzo)

Verwijderd

Heb je in je BIOS en in XP aangegeven dat je beide wilt gebruiken ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Kijk even in de bios bij de instellingen van het onboard geluid. Vaak kun je bij AC97 kiezen voor Auto/Enabled/Disabled. Als 'ie op Auto staat zal hij uitgeschakeld worden zogauw je een PCI geluidskaart inplugt. Is dat niet de oorzaak omschijf dan even precies wát er niet goed werkt. Probeer je bijvoorbeeld uit beide audio-systemen tegelijkertijd hetzelfde geluid te krijgen dan gaat je dit zonder speciale oplossingen.

Verwijderd

Topicstarter
Bios staat prima (enabeld)

Letop: Normaal werkt de Ac'97 alleen prima. (wordt in app.beheer gezien)

Doe ik nu een PCI soundcard erin, zie ik alleen die PCI kaart in app.beheer en de Ac'97 niet meer.

Alle geluidsingangen/uitgangen worden apart aangestuurd, maar dat GEHEEL terzijde!!

Eerst maar zo dat allebei in app.beheer worden gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren ook een mail naar soltek.taiwan gestuurd. Binnen 22 uur hun antwoord:

Dear Sir,
Thanks for contacting Soltek.
Did you mean that you intend to use a PCI sound card and onboard audio AC'97 at the same time? If so, we are sorry to inform you that the SL-KT600-RL does NOT allow you to use a PCI sound card and AC'97 simultaneously. You can only choose either one of them to run on the mainboard.

Best regards,
Lydia Lai/ SOLTEK

Vreemd... want andere mobo's van Soltek kunnen wel 2x sound tegelijk draaien.
Nou goed, weten we dat ook weer. Kan ik eindelijk weer vroeg slapen :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 09:29 ]

Verwijderd

hmm,je wilt vast net als mij mixen en je mengpaneel erop aansluiten?

zie topic:

2 geluidskaarten gebruiken in Packerd Bell

Gr. EJay
Pagina: 1