Nostalgie: Sega Genesis vs Megadrive 2 compatibility

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-05 16:00
K'zit met een probleempje. K'heb via ebay het spel Tazmania gekocht voor de sega 16 bit. Zelf heb ik een goed werkende megadrive 2, maar wanneer ik Taz erin gooi krijg ik na de copywright info een zwart scherm.

Nu is Taz deze enige cardridge die ik heb die specifiek bedoelt is voor noord en zuid amerika en er staat genesis op de zijkant van het hoesje ipv megadrive. De cardridge zelf heb ik van iemand uit de UK gekocht, die utieraard zegt dat de game het bij hem perfect deed.

Nu weet ik dat de naam genesis en megadrive niet boeit en dat dit is omdat er op de naam megadrive al copywright zat in de US. Wel heb ik van enkele sites vernomen dat er compatibiliteits problemen zouden zijn met oude voor de genesis games geproduceerde games en de nieuwere hardware revisie megadrive 2.

Wat ik me dus afvraag.

-Doet deze game het niet omdat de cardrigde kapot is? (Waarom dan wel een opstartscreen?)
-Doet deze game het niet omdat ie bedoelt is voor de amerikaanse consoles? (Soort regio codes dus, maar waarom dan wel een opstart screen?)
-Doet deze game het niet omdat de hardware niet helemaal compatible is en dus na het standaard introscherm hangt?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Volgens mij heb je in Europa PAL consoles. De Genesis was als ik mij niet vergis een NTSC systeem. Hier bestaan geloof ik wel converters voor, maar daarvoor kun je het beste even gaan zoeken.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-05 16:00
K'heb eindelijk een hit op google waar ik wat mee kon.
Sega Genesis (sold in Europe as the MegaDrive)
----------------------------------------------

The Megadrive doesnt have a lockout as such, however it does have
country coding. Some carts are coded to specifically look for the
country code, and refuse to run on a system with the "wrong" code.
Adaptor cartridges are available to allow Japanese/USA Genesis
cartridges to fit in a PAL Megadrive, and it is possible to add a
language switch to the Megadrive, to fool a cartridge into
% thinking that it is running on a US or Japanese Genesis. Similarly
% you can add a switch to select 50 or 60 Hz display mode.
K'heb al iets van convertor kaarten gevonden maar dat zag er allemaal redelijk onbetrouwbaar uit. Opzich ben ik handig genoeg om met de benodigde data zoiets zelf te klussen. Zit hem igg in de country code dus. Ik ben alleen wel heel benieuwd naar die country switch waar ze het over hebben.

Update:
Zal je net zien. open je ene post hier kan je het opeens wel allemaal vinden. (Zoek er al een paar dagen naar nl) Voor de liefhebber die net als mij wil solderen: Klus ze

[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 30-06-2004 13:08 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64