Toon posts:

Digitaliseren Bedrijfsbibliotheek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een bedrijfsbibliotheek. Deze moet geheel gedigitaliseerd worden. Daarna moeten alle documenten in een database gezet worden. Deze database moet benaderd kunnen met behulp van een webinterface via het netwerk van het bedrijf.

Okey, tot zover is mijn idee leuk enzo. Maar ik heb niet echt een idee wat voor databse ik moet gebruiken en hoe ik deze webinterface plus eventuele zoekfunctie het best kan programmeren. Het is ook niet de bedoeling dat ik het zelf ga doen allemaal. Maar ik moet wel zelf het plan maken en het voorstel. Maar enige hulp kan ik dus wel gebruiken. Dus kom maar op met jullie ideeen.. Bedankt alvast..:)

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Tja er zijn zoveel manieren.. wat is het budget?
PHP in combinatie met een mysql database is misschien het goedkoopst.
Waaraan moet het systeem voldoen, hoeveel gebruikers werken eraan (gelijktijdig). Als je het wat professioneler wil doen en geld niet zo punt is en het een groot bedrijf is, misschien een Oracle database.. maar dat kost veel geld en alleen interessant voor de grote bedrijven, waar dus veel gelijktijdige databasebewerkingen gebeuren

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

al gekeken bij hp of xerox voor oplossingen?
al gezocht naar scanprogsels?
al http://gathering.tweakers.net/forum/find gedaan?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Over wat voor hoeveelheid aan documenten hebben we het hier?

Zoeken en indexeren:
www.veritas.com
www.dtsearch.com

Scannen/digitaliseren laat je neem ik aan uitbesteden ?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 12:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een klein bedrijf van ongeveer 120 medewerkers. Er zullen echt geen tientallen personeelsleden tegelijk werken met de databse. Mischien enkele...

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 23:53
Dekken de kosten, de voordelen?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 12:47:
Over wat voor hoeveelheid aan documenten hebben we het hier?
Ja dat vroeg ik me dus ook al af.
Dus als de TS een goede keus wil maken is het eerst zaak om precies uit te zoeken waaraan het systeem moet voldoen en wat de belasting van het systeem zal worden.

Ik ken niet alle omgevingen.. maar neem aan dat in dit geval oracle afvalt.. en mysql met php een leuke oplossing is :) (en voordelig)

[ Voor 17% gewijzigd door robbertb op 30-06-2004 12:50 ]

Verwijderd

Misschien handig om eens te kijken naar:
http://www.controlecnetwo...u.php?choice=12&parent=1#
Pagina: 1