Toon posts:

[Win2K] Zoek gegevens in het register maar waar staan ze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een aantal instellingen die ik aangepast hebt maar ik kan ze nog niet vinden in het register.
Het gaat om de volgende instellingen:

Bij Eigenschappen van Internet Explorer kan je aangeven hoe groot de Tijdelijke Internet-Bestanden mag zijn. Waar kan ik deze waarde in het register vinden?

Bij Eigenschappen van Internet Explorer kan je aangeven hoeveel dagen hij de geschiedenis moet onthouden. Waar kan ik deze waarde in het register vinden?

En bij Eigenschappen van Internet Explorer en dan tabblad Verbindingen heb je een knop LAN-instellingen en op dat blad kan je kiezen voor de optie Proxyserver niet gebruiken voor lokale adressen. Waar kan ik deze waarde vinden in het register?

Ik wil dit graag weten omdat ik dan met een .reg bestand alles makkelijk kan aanpassen naar hoe het moet zijn op meerdere pc´s!

Verwijderd

Ik denk dat je deze informatie wel kan vinden met google.

;)

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Weet 1 2 3 niet waar deze sleutels staan.

Maar wat je wel kan doen (heb ik vandaag nog gedaan) is je registeren exporteren. Dan pas je al die instellingen aan en exporteer je het register weer. Nu met een filecompare programma kan je snel zien wat er gewijzigd is in het register. Dan logisch nadenken en zie je gelijk welke sleutels je nodig hebt.

Ik doe die filecompare met een dos utility FC (mijn gebruikte versie is niet die standaard in windows zit maar eentje uit 1998 van norton).

Lekker zijn is een gave :)

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Ben ff een paar snapshotjes aan het maken, hier is alvast de eerste:

HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\Internet settings\cache\content

en

HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\Internet settings\X.X\cache\content

x.x = versie IE

En hier de tweede:

HKCU\software\microsoft\windows\currentversion\internet settings\url history

en kijk naar de DaysToKeep key

En dan ff later toch de derde:

HKCU\software\microsoft\windows\currentversion\internet settings

hier moet een key staan ProxyOverride en ProxyEnable

[ Voor 40% gewijzigd door FCVD op 30-06-2004 13:16 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 12:37:
Ik ben op zoek naar een aantal instellingen die ik aangepast hebt maar ik kan ze nog niet vinden in het register.
Het gaat om de volgende instellingen:
Wat heb je zelf al gedaan om dit te vinden / op te lossen? Heb je al eens gekeken met SysInternals' regmon bijvoorbeeld? :)

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Voor dit soort problemen gebruik ik altijd regmon, van sysinternals.com. Kun je alle register-activiteit mee loggen.
Gewoon even laten draaien terwijl je de gewenste setting verandert. Niet schrikken van de enorme stroom die wordt gelogd: je kunt als je even nadenkt heel makkelijk filteren op wat je interesseert. Even dubbel klikken op potentiele kandidaten en regedit wordt voor je geopend op de gekozen sleutel.

Edit: Natuurlijk weer net te laat...

[ Voor 5% gewijzigd door schnitzelcore op 30-06-2004 14:31 ]

Windows is exiting. Is this OK?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de sleutels gevonden met behulp van het tooltje Compare IT!

Hij past het ook netjes aan maar ik heb nog een ander probleem:

[HKEY_USERS\x.x.xx.xx.xxxxxxxxxx.xxxxxxxxxx.xxxxxxxxxx.xxxx\Software\Microsoft
\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Url History]

Deze sleutel heb ik staan maar die: x.x.xx.xx.xxxxxxxxxx.xxxxxxxxxx.xxxxxxxxxx.xxxx is pc gebonden!
Dus als ik me .reg op een andere pc probeer te executen dan geeft hij een foutmelding!
Hoe kan je ervoor zorgen dat hij gewoon de code pakt die iedere pc heeft?
Zoiets met useraccount is dan %USERPROFILE% maar kan je niet zoiets doen van %x.x.xx.xx.xxxxxxxxxx.xxxxxxxxxx.xxxxxxxxxx.xxxx% ? (tis maar een idee :P)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 15:43 ]

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 20:57

Skinny

DIRECT!

HKEY_CURRENT_USER ? Die leidt in ieder geval naar de huidige ingelogde gebruiker...

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

vul een proxy in. zoek naar de proxy in de registry en je hebt waarschijnlijk de keys die je zoekt.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Policy is nog makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Skinny schreef op 30 juni 2004 @ 15:17:
HKEY_CURRENT_USER ? Die leidt in ieder geval naar de huidige ingelogde gebruiker...
Klopt met die heb ik ook geen problemen op andere pc´s maar met de HKEY_USERS wel :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat Skinny bedoelt is dat je waar nu HKEY_USERS\S-xx-x-x-x\ e.d. staat - je dat kan vervangen door HKEY_CURRENT_USER - dat is automatisch een soort van 'pointer' (shortcut) naar het echte user profiel :)
Pagina: 1