Toon posts:

XP machine raakt verbinding met server steeds kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit met mijn PC (XP) op een 2003 netwerk. Deze raakt echter om de haverklap (soms 1 minuut soms vijf soms kwartier) zijn verbinding met server kwijt. De internet verbinding bljft echter probleemloos actief. Als ik dan via het verschenen icoontje opnieuw synchroniseer heb ik weer even verbinding. Dit schiet echt niet op, en wordt er helemaal kierewiet van.

Ondernomen stappen:
Andere netwerkkaart
Energiebeheer op netwerkkaart uitgeschakeld
Andere netwerkkabel
Aangesloten op andere hub

Dit allemaal werkt echter niet.

Het vreemde is dat de andere PC's op het netwerk (Win 2K) nergens last van hebben.

Nog een vreemd feit is dan de server zeer traag internet heeft TOTDAT mijn xp computer aangaat. Niet wanneer er ingelogt wordt maar echt tot het moment dat de powerknop ingedrukt wordt. Dus eigenlijk wanneer er fysiek stroom op de PC komt te staan.

Iemand enig idee???

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Heb je je XP machine wel geaard? En je andere machines ook? Dit kan soms tot erg vreemde problemen leiden namelijk :)

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Alle stekkerdozen hier zijn wel geaard. zijn van die aldi-stekkerdozen met bliksembeveiliging.
Ik heb nu een ijzerdraad naar de verwarming getrokken vanaf mijn kast en ga kijken of dat invloed heeft. Dit zou immers moeten aarden

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 12:45:
Alle stekkerdozen hier zijn wel geaard. zijn van die aldi-stekkerdozen met bliksembeveiliging.
Ik heb nu een ijzerdraad naar de verwarming getrokken vanaf mijn kast en ga kijken of dat invloed heeft. Dit zou immers moeten aarden
Oe , dat moet je dus niet doen. Ik heb in mijn history wel een topic staan waarin ik op de vingers getikt word door zo'n tip te geven. Je moet hem altijd via je pc en het stopcontact aarden. Ik kan eventueel het topic opzoeken waarin het aarden via de verwarming word afgewezen en waarom , maar dat is niet zo zeer van belang. Als de stekkerdozen en de voeding allemaal geaard zijn (dus ook de wandcontactdoos) dan ligt het daar in ieder geval niet aan.

Raku

Verwijderd

Simulated Zero schreef op 30 juni 2004 @ 12:51:
[...]

Oe , dat moet je dus niet doen. Ik heb in mijn history wel een topic staan waarin ik op de vingers getikt word door zo'n tip te geven. Je moet hem altijd via je pc en het stopcontact aarden. Ik kan eventueel het topic opzoeken waarin het aarden via de verwarming word afgewezen en waarom , maar dat is niet zo zeer van belang. Als de stekkerdozen en de voeding allemaal geaard zijn (dus ook de wandcontactdoos) dan ligt het daar in ieder geval niet aan.
Het kan echter wel helpen, in bepaalde situaties :) Ik woon bijvoorbeeld in een oud huis dat gerenoveerd wordt, maar hier is nog geen aardlus. Aarding is dus overal aanwezig maar eigenlijk niet aangesloten. Heb zo ook wel eens wat vaagheid meegemaakt, daarna de aarding van het hoofdstopcontact van m'n servers aan de radiatorbuis verbonden en nu geen problemen meer.

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 12:54:
[...]

Het kan echter wel helpen, in bepaalde situaties :) Ik woon bijvoorbeeld in een oud huis dat gerenoveerd wordt, maar hier is nog geen aardlus. Aarding is dus overal aanwezig maar eigenlijk niet aangesloten. Heb zo ook wel eens wat vaagheid meegemaakt, daarna de aarding van het hoofdstopcontact van m'n servers aan de radiatorbuis verbonden en nu geen problemen meer.
Toch maar even het topic zoeken waarin het uitgelegt word dan , aangezien het aarden via de verwarming niet mag en eventueel gevaar kan opleveren

Simulated Zero in "Apart voeding/opstart-probleem"

inclusief mod break O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Raku op 30-06-2004 12:56 ]

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm oke,

Alles draait nog hahha. Maar heeft in elk geval ook geen invloed gehad. Blijft slecht lopen.

Grappige is dat de internetverbinding op server ook slecht is op het moment dat ik in de bios van mijn xpbak zit. Ga ik daaruit en heeft biosstart doorlopen loopt het internet op server weer goed

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 13:08 ]

Verwijderd

zo vaak hoef je toch niet in de bios :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is waar, maar als mijn xpbak uit staat lof netwerkkabel niet is verbonden loopt het internet op de server ook niet goed. En daar wordt toch ook vrij veel opgewerkt

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ook vreemd... We hebben over hetzelfde netwerk met dezelfde hub nog een 2003 server staan. Enigste verschil is dat deze een ander domein heeft deze heeft nergens last van en loopt wel stabiel
Pagina: 1