Toon posts:

[Win2k3] Flash installeren users in domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje, misschien is het vrij simpel op te lossen wie weet.

Vanwege security instellingen kunnen gebruikers in AD Domein niet flash player installeren wanneer zij op een website komen.

Is er een manier hoe dit wel mogelijk is bijv. via policy ?

Of kun je flash dmv files copy naar een werkstation kopieren en dat dat dan al genoeg is ? en graag uitleg eventueel ?

Thx.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens eventjes met te vertellen wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt - het zou zonde zijn als wij hier allerlei dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeert hebt natuurlijk ;)

Verder - welke foutmeldingen krijgen je gebruikers precies? Welke beveiligingsinsetllingen gaat het precies om? Wat werkt er niet aan de oplossing zoals die gegeven is op de macromedia.com website onder de FAQ ?

Verwijderd

Topicstarter
ow dan ga ik eerst ff kijken in de FAQ van macromedia.com want die is me blijkbaar ontschoten.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
via GPO flash installeren ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Ja als dat kan ? bedoel je dit via RIS ?
Wat ik eigenlijk wil is dat wanneer ze het schermpje krijgenb dat ze gewoon kunnen klikken en dat hij dan installt, maar alle andere controls niet ....

Nu klikken ze er op maar dan gebeurt er niets en blijven ze de melding telkens opnieuw krijgen.

Hey ZeroCool btw.... ken je me nog van q3 :)

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 15:23 ]

• sjdurand
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05-2025
Op de volgende manier

GPO Software installeren

Op http://www.macromedia.com/support/shockwave/info/licensing/ Licentie invullen dan kan je de msi's downloaden van Flash en Shockwave en dan die installeren via "software installation" in een GPO

Verwijderd

Topicstarter
Thx met RIS ben ik bekend.

Vanaf hier moet het zeker wel lukken!

Thx voor de snelle expertise ;)

• sjdurand
BTW dit gaat niet via RIS (is clientinstallaties XP, 2K) Je moet het via een GPO doen

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok dat bedoel ik eigenlijk ook. GPO aanmaken op user of computer.

Alleen nu gebeurt weer wat me de laatste keer ook gebeurde. Ik maak een GPO aan met die software op of user of computer. Nu zie ik onder user via logon dat hij het "ïnstalleert" . Als ik dan bij software kijk zie ik niets staan. Ik zal waarschijnlijk iets fout doen maar heeft heb jij een idee ?

Ook via computer policy assigned gebeurt er niks.

• sjdurand
Ik zal vanavond even thuis kijken. Er is ook nog een andere manier in GPO, deze moet ik even opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Zucht het is inmiddels wel gelukt. Alleen een policy op computer objects wil werken. Computer software GPO dus.

GPO op users heb ik nog nooit goed voor elkaar gekregen. Er komt wel een melding voorbij "Bezig beheerde software installeren" maar dan blijkt dat ie helemaal niet geinstalleerd is. We hebben zelfs aanstaan dat MSI met elevated right geinstalleerd word dus .....

Maargoed het werkt nu... thx!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:29

Nowhereman

Ygenweis

Pak eens een file met *.swf extensie en dubbelklik die eens.

[ Voor 6% gewijzigd door Nowhereman op 30-06-2004 16:57 ]

-Pwn the day-

• sjdurand
Indien je assigned aan users. Doet de machine een advertise van het msi bestand.

Zo kan je een applicatie aanbieden in het start-menu, maar dat deze pas wordt geinstalleerd indien de gebruiker op de snelkoppeling klikt.

Indien je wilt dat software verplicht wordt geinstalleerd dien je iets aan te passen in de GPO bij het desbetreffende softwarepakket.

Dubbelklikken op de naam van het pakket. Dan klikken op het tabblad "Deployment" en dan de optie "Install this application at logon"

Zo zal softwareinstallatie geforceerd wel werken bij een userpolicy.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit doe ik. Alleen dan nog werkt het niet. Dan zie ik at logon wel voorbij komen dat hij aan het installen is zoals ik hierboven aangaf echter als ik dan bij add/remove programs kijk staat hij er niet bij. Dit doet hij wel goed assigned to computer.
Pagina: 1