[Excel2003] Automatisch opslaan zoals in 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dynast
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08-2025
In Excel 2000 is het nog mogelijk om het bestand waarin je werkt om de paar minuten automatisch te laten opslaan. Dat kun je doen bij menu -> extra -> automatisch opslaan. Het orginele bestand word dan overschreven door de wijzigingen die je na een paar minuten hebt gemaakt. In Excel 2003 kan ik die functie niet vinden, maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze die functie eruit hebben gehaald! Autoherstel is toch een andere functie lijkt me, want het orginele bestand word toch niet tijdens het werken overschreven, maar er word toch een apart bestand aangemaakt?

"Opmerking AutoHerstel is geen alternatief voor het regelmatig opslaan van uw bestanden. Als u het herstelbestand niet opslaat dan wordt het verwijderd en gaan alle niet-opgeslagen wijzigingen verloren. Als u het herstelbestand wel opslaat, vervangt u hiermee het originele bestand (tenzij u een nieuwe bestandsnaam opgeeft)."

Ook uit de help: "Opmerking Gebruik AutoHerstel niet als alternatief voor de regelmatige opslag van uw werk via de knop Opslaan op de werkbalk."

Ik moet juist een alternatief hebben voor de regelmatige opslag zoals via de knop Opslaan en op tijdsinterval.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Auto herstel is voornamelijk van belang (zit er in sinds XP) dat als Excel (of een andere Office applicatie) crasht en je de eerstvolgende keer de applicatie weer start, het oude bestand automatisch hersteld wordt!

Als je die tijd korter zet, dan zou je toch geen probleem hebben :? Waarom zou je perse elke 5 minuten je file willen saven?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• dynast
Staat wel los van het probleem, maar ok; per dag word het excelbestand gerefreshed door een ODBC import van een andere db. Daarna moet het excelbestand vervolgens weer geïmporteerd worden in MySQL.
Voor de automatische import in Excel moet het bestand nu eenmaal geopend zijn.

Ik kan me haast niet voorstellen dat die automatische opslaan functie niet in Excel zit.

[ Voor 31% gewijzigd door dynast op 30-06-2004 12:27 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

dynast schreef op 30 juni 2004 @ 12:23:
Staat wel los van het probleem, maar ok; per dag word het excelbestand gerefreshed door een ODBC import van een andere db. Daarna moet het excelbestand vervolgens weer geïmporteerd worden in MySQL.
Wat zijn je 'milestones' waarop je wilt saven? Wellicht dat e.e.a. geautomatiseerd kan worden middels VBA.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• dynast
Ik heb het xla bestand (de invoegingstoepassing Autosave uit excel2000) in de dir gezet van excel 2003 en het werkt gewoon!

In iedergeval bedankt..

[ Voor 3% gewijzigd door dynast op 30-06-2004 15:29 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-08 15:36

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

dynast schreef op 30 juni 2004 @ 15:27:
Ik heb het xla bestand (de invoegingstoepassing Autosave uit excel2000) in de dir gezet van excel 2003 en het werkt gewoon!

In iedergeval bedankt..
Slim, daar heb ik ook al eens naar gezocht!
Pagina: 1