[Debian] lichte GUI

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 14:23
Hoi,

Ik heb al een oude AMD 200mhz met 64 mb ram met Debian geinstalleerd. Alleen met shell, verder niks grafisch.
Nu heb ik van de week een 160 GB HD gekocht en zit ik er aan te denken om van die Debian bak een Bittorrent / eDonkey download machine te maken die de hele dag zit te draaien.

Omdat het een lichte machine is, moet er ook een minimale GUI waar ik de volgende zaken mee kan: browsen, Azureus torrent client en een eDonkey client.

Dit alles moet op afstand te beheren zijn, want de computer verdwijnt in de kast.

Wat heb ik hier precies voor nodig? X-Windows en Windowmaker? VNC?
Ja ik ken wat termen, maar ik weet niet precies waar te beginnen. Iemand wat hints over welke packages ik allemaal moet hebben en in welke volgorde te installeren?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Beetje zoekwerk kan geen kwaad he.
Als je op Google zoekt naar een light weight GUI voor Linux krijg je genoeg resultaten, daarnaast kan je ook even met dselect door de pakketjes bladeren.

Met dselect krijg je ook meteen XFree86 (door de dependencies) en als je even op de / drukt kan je zoeken naar VNC, waarmee je makkelijk een VNC viewer/server kan installeren. De andere software idem.

Succes :)

Denk trouwens dat FluxBox of misschien XFCE wel goed werken op dat bakkie. Heb FluxBox iig zelf eens gedraaid op een Pentium 90 laptop met 48 MB RAM. Ging best aardig :)

[ Voor 22% gewijzigd door rb338 op 30-06-2004 12:08 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een webinterface waarbij je de files opgeeft en dat hij verder alles zelf afhandelt lijkt me beter.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, kijk even op freshmeat zou ik zeggen. Sowieso hebben de meeste bittorent e.d. clients onder linux wel een webinterface, en hoef je dus niet moeilijk te gaan doen mbt GUI apps etc. Verder is dit wel basic zoekwerk, dus een slotje wordt gezet as I Speek.

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.