Toon posts:

.dat naar .jpeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net terug van vakantie en nu heeft iemand onze vakantiefoto's (van digicam) op een cd gezet. Maar nu wil ik deze bekijken op me pc en kom ik tot de ontdekking dat het allemaal .dat bestandjes zijn (zal wel komen door de manier waarop hij ze erp heeft gezet ofzo). Maar nu wil ik graag weten of en zo ja hoe ik deze bestandjes om kan zetten naar jpeg'jes.

Ik heb al geprobeerd op google te zoeken, maar het woord 'dat' leverd toch wel enkele problemen op met het zoeken. En in de tweaker index geld hetzelfde.

Dus als iemand raad weet. Alvast vriendelijk bedankt!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
irfanview

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 19:15
Is het niet toevallig een vcd oid.?
Anders zou je ze kunnen proberen te openen in irfanview/photoshop, of laat er een analyse proggie op los die kijkt wat voor beeldbestand het is.

Succes!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16

Cyphax

Moderator LNX/AI
Heb je gekeken of het niet toevallig jpg's zijn met .dat als extensie? Open eens zo'n .dat bestand ergens mee. Als dat werkt moet je ze alleen renamen.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is het idd een vcd (dat gaf me dvd speler geloof ik aan)

Verwijderd

los ik altijd op met een rename. bat bestandje
code:
1
rename ".bat" .jpeg

opslaan als een .bat bestandje. foto's in dezelfde map. klik! en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
IrfanVieuw kan geen .dat bestandjes openen en er is geloof ik ook geen plug-in voor
Heb gekeken en het zijn geen jpegjes met een .dat erachter.
Het hernoemen naar .jpg helpt helaas ook niet.

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 17:40

T-Junkie

user brain not connected...

Probeer hem eens in een kladblok venster te openen (Of een hex-editor)

En als het bestand begint met: "ÿØÿà JFIF "
Dan is het een Jpeg-je

Verwijderd

Hij heeft het waarschijnlijk als VCD gebrand, ik weet niet of er programma's zijn die de foto's automatisch van een VCD extract, maar je kan in ieder geval de losse frames extracten met Virtualdub (http://www.virtualdub.org) gewoon de .DAT file openen in virtual dub, en steeds als je een nieuwe foto ziet de inhoud kopieren naar irfanview ofzo en dan opslaan als een jpeg ;) Ik weet het, het is een omslachtige manier maar hiervan weet ik tenminste dat het werkt :)

Het werkt volgens mij ook met Windows Movie Maker 2 :p Moet je de .DAT file importeren en dan de clips laten detecteren ;) dan is het enige wat je nog hoeft te doen van de losse clips foto's maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Øÿà JFIF is nergens te vinden.
Het gaat trouwens wel om allemaal losse .dat bestandjes (177 en das geloof ik wel het aantal foto's dat er gemaakt is). Dus ik denk dat elk bestandje een foto is!

Verwijderd

Onlangs hetzelfde probleem gehad, maar ik kon de '.dat' bestanden van de digicam gewoon openen met Corel PhotoPaint 11 en dan opslaan als '.jpg'.

Verwijderd

Topicstarter
Maar helaas heb ik dat proggie niet. weet je toevallig of het met de trial van versie 8 werkt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 12:59:
Maar helaas heb ik dat proggie niet. weet je toevallig of het met de trial van versie 8 werkt?
Geen idee. Misschien even het proberen waard...

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig hem te downloade, laat zo weten of het werkt. Hope so

Verwijderd

Topicstarter
Kan het er niet mee openen :'(

Verwijderd

mischien dat je het hier mee kan proberen http://batch.fcodersoft.com/2jpeg/

Verwijderd

Topicstarter
It doesn't support .dat

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Misschien handig om te vragen hoe die persoon het op cd heeft gezet, met welk programma enzo.
Dan kan je namelijk traceren wat er gebeurd is en dan kan je makkelijker zoeken. Nu is het gewoon puur gokken wat het is.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 08:55
Gewoon die iemand bellen, en vragen of hij de foto's normaal als jpg op cd wil zetten?
Heb je dat geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Programma van Cannon, (zit bij hun digicams). weet niet pcies de naam!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:57
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 13:41:
Programma van Cannon, (zit bij hun digicams). weet niet pcies de naam!
Misschien is het handig om zo'n .dat bestand op internet te zetten, misschien dat mensen dan hier kunnen kijken waarmee ze hem wel kunnen openen. :)

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Het .dat formaat is het native formaat dat de digicams gebruiken.
Met de software die bij de digicam geleverd word kun je het overzetten naar .jpg
Dus zoek de driver CD op en installeer de software.
Driver cd kwijt?
Je hebt niet verteld wat voor merk digicam je had maar iemand zei iets van Canon.
http://software.canon-europe.com/index.asp?c=i en vul boven je type digicam in en downloadse.
Bij een ander merk ook gewoon naar de site van dat merk gaan en de software downloaden.

suc6

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:17

Qwerty-273

Meukposter

Anders ook eens xnview proberen. Veel ondersteuning voor verschillende formaten.

www.xnview.com

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Eeehm AcdSee biedt misschien nog een oplossing?

We have just one world, but we live in different ones...

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
http://www.ggcomputer.com/jpg-converter.htm

Probeer het anders hier eens mee. JFIF is namelijk gewoon JPG.
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 11:59:
code:
1
rename ".bat" .jpeg

:Z

[ Voor 56% gewijzigd door TRON op 30-06-2004 14:12 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie allene updates op de canon site niet het proggie!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 14:13 ]

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:57
Welk model camara heeft die gast? Bij de A40 die ik hier heb zaten 2 cd's. Eentje met ArcSoft Camara Suite 1.1 (VideoImpression + PhotoImpression) en een cd Canon Digital Camara Solutions Disk v8.0 met ZoomBrowser EX 3.2, PhotoRecord 1.4, PhotoStitch 3.1, RemoteCapture 2.2 en RAW Image Converter 1.2

(niet op de versies letten, zullen vast veel nieuwere van uit zijn ;))

Maar zoals ik al eerder poste, schop zo'n dat bestand eens op internet en zet de URL hier neer. Dan kan ik kijken of een van de programma's die bij die A40 zit het bestand kan openen en post ik wel welk programma je nodig hebt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 11:59:
code:
1
rename ".bat" .jpeg

Daarmee rename je je eigen .bat naar .jpeg 8)7 (buiten het feit dat je geen wildcards opgeeft (maar ik weet niet of dat nog moet tegenwoordig) en bij de ene wel quotes gebruikt en bij de ander niet...)

Je bedoelt:
code:
1
ren *.dat *.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 01-07-2004 16:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Als het ook daadwerkelijk foto's van een bekend formaat zijn (.tif, .jpg etc.), dan kan IrfanView ze openen en ook aangeven welk formaat het is. Het is zo goed als onmogelijk om te zeggen welk programma je moet gebruiken als de foto's als het ware bewerkt zijn en vervolgens omgezet zijn naar .dat, omdat erg veel programma's .dat bestanden gebruiken om dingen op te slaan. Even ter vergelijking: kazaa download alles ook naar .dat, maar deze bestanden kunnen niet zomaar hernoemd worden.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 08:55
UltraSub schreef op 30 juni 2004 @ 13:41:
Gewoon die iemand bellen, en vragen of hij de foto's normaal als jpg op cd wil zetten?
Heb je dat geprobeerd?
O-) :X

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 02-07-2004 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het niet gelukt is, heb ik d camera + software maar ff geleent en alles op me pc gezet. Ben toch benieuwd wel benieuwd of het kan of niet. Iig bedankt voor de hulp!!!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 01:27:
Aangezien het niet gelukt is, heb ik d camera + software maar ff geleent en alles op me pc gezet. Ben toch benieuwd wel benieuwd of het kan of niet. Iig bedankt voor de hulp!!!
Heb je:
* Start
* Run
* CMD
* cd /<de directory waar de bestanden staan>
* rename *.bat *.jpg

Nou al geprobeerd?

Dividend for Starters

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PromWarMachine schreef op 03 juli 2004 @ 02:13:
[...]

Heb je:
* Start
* Run
* CMD
* cd /<de directory waar de bestanden staan>
* rename *.bat *.jpg

Nou al geprobeerd?
Way, way, way ahead of you: Verwijderd in ".dat naar .jpeg" met daarop: RobIII in ".dat naar .jpeg"

* RobIII gaat zich melden in het grote dronken topic... of het bikkeltopic... whatever comes first in de searchengine.... :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 03-07-2004 04:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Wat heb je met irfanview geprobeerd?
Heb je ook de plug-ins geinstalleerd? Zie hier: http://irfanview.tuwien.ac.at/plugins/all_plugins.zip

Met die plugins kent hij namelijk ook photocd en dergelijke.

Heb je geprobeerd om het bestandje gewoon naar irfan te slepen? Wel eerst even de bestandjes van de cd naar de hd kopieren omdat hij anders uiteraard niet kan renamen

[ Voor 10% gewijzigd door hufkes op 03-07-2004 06:08 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1