Wat logt de eventviewer precies

Pagina: 1
Acties:

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 12:15
Ik ben aan het uitzoeken wat de application eventviewer van windows nou precies wel en niet logt.

Alle windows services worden sowieso gelogd maar b.v. het afsluiten van een service wordt niet gelogd in de eventlog, alleen bij de services is de serviceslijst te zien dat de service gestopt is maar dit wordt niet gelogd, bij een volgende keer booten ben je die melding dan weer kwijt.

Iemand een idee aan welke voorwaarde een applicatie of service moet voldoen om een vermelding in de eventlog te kunnen krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Hutspot op 30-06-2004 11:53 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even over welk OS het hier gaat - dan kan ik dat in je topic titel erbij zetten :)

Hier zijn geen keiharde regels voor aangezien (zeker dingen in de applicatie log) veelal gelogged worden door de service zelf.

Verwijderd

buiten dat het per service verschilt, kan je ook vaak zelf nog de detail level aangeven (e.g. log errors only, errors & warnings, all)

Verwijderd

De servicemanager logt het starten/stoppen van services, veelal ligt het loggen aan de ontwikkelaar v/d applicatie/service/driver. Hij bepaalt wat er gelogt wordt en waar (logfile, of eventvwr -wat eigenlijk weer een standaard logfile is-). Alleen zaken die op het scherm worden getoond (messages) in een driver/service en er is geen desktopinteractiviteit dan regelt windows hetzelf om die messages in de eventvwr te zetten (dacht ik toch).