Toon posts:

soort geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een Dimage G400 gekocht.
Nu passen daar de volgende soorten geheugen in:

SD Memory Card, Multimedia Card, Memory Stick

Wat zijn de voor- en de nadelen van elk? Welke kan ik het beste kopen volgens jullie?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 23:34

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

ik zou zeggen kijk een in de technische foto faq Technische FAQ Fotografie
en zoek eens wat op het forum en google! er is echt meer dan zat te vinden...

Verwijderd

Zet er gewoon scandisk CF kaartjes is, relatief goedkoop en snel. Als je echt van plan bent veel te gaan schieten kun je kijken naar microdrives: http://www6.alternate.nl/html/nodes_info/im-p15.html zoiets is veel opslagcapaciteit en relatief heel goedkoop, maar wel minder snel.
Als je van plan bent om snel achter elkaar te gaan fotograferen (bursten, met meerdere pics per seconde) kun je nadenken over de snellere CF kaartjes, scandisk Ultra II bijvoorbeeld. Een stukje duurder, maar wel razendsnel.

Het hangt er maar helemaal vanaf waar je je cam het meest voor gaat gebruiken, als je een gedetailleerder antwoord wil, is het handig om ff te posten hoeveel opslag je ongeveer wilt, watvoor foto's je ermee wil gaan maken etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de search gezocht op de verschillende types maar kon niks bruikbaars vinden. In de FAQ had ik echter nog niet echt gekeken |:(

Verwijderd

Begin daar maar eens mee dan 8)7

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 11:57:
Zet er gewoon scandisk CF kaartjes is, relatief goedkoop en snel. Als je echt van plan bent veel te gaan schieten kun je kijken naar microdrives: http://www6.alternate.nl/html/nodes_info/im-p15.html zoiets is veel opslagcapaciteit en relatief heel goedkoop, maar wel minder snel.
Als je van plan bent om snel achter elkaar te gaan fotograferen (bursten, met meerdere pics per seconde) kun je nadenken over de snellere CF kaartjes, scandisk Ultra II bijvoorbeeld. Een stukje duurder, maar wel razendsnel.

Het hangt er maar helemaal vanaf waar je je cam het meest voor gaat gebruiken, als je een gedetailleerder antwoord wil, is het handig om ff te posten hoeveel opslag je ongeveer wilt, watvoor foto's je ermee wil gaan maken etc etc.
uhm, ik heb TS geen compact flash zien noemen als ondersteund geheugen hoor :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 11:57:

Het hangt er maar helemaal vanaf waar je je cam het meest voor gaat gebruiken, als je een gedetailleerder antwoord wil, is het handig om ff te posten hoeveel opslag je ongeveer wilt, wat voor foto's je ermee wil gaan maken etc etc.
Wat klets jij nou? Er gaan SD, MMC of MS kaarten in, geen CF. Microdrives zijn dus ook niet toepasbaar. Een sneller SD kaartje zal waarschijnlijk niet veel uitmaken met deze camera.

Wat betreft voor en nadelen van de type kaartjes die deze camera wel aankan: ze zijn onderling weinig verschillend, behalve in prijs. Waarschijnlijk kun je bij een wat ruime opslagcapaciteit de SD kaarten het goedkoopste aanschaffen.

offtopic:
Net te laat... :/

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 11:58:
Ik heb in de search gezocht op de verschillende types maar kon niks bruikbaars vinden. In de FAQ had ik echter nog niet echt gekeken |:(
De search en faq zijn echter niet heilig :) Er zijn tientallen sites te vinden via google.com die tot in den treure de voordelen, nadelen en eigenschappen van de verschillende memory-media beschrijven. Ga daar dus mee aan de gang :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.