[UT] Draait UT slechter onder xp?

Pagina: 1
Acties:

• dhrppfrijlink
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-01-2024
Hoi, in het bedrijf waar ik werk spelen wij in de pauze Unreal Tournement. We hebben in het serverhok een dedicated ut server staan (systeembeheer zijn heeft voordelen >:) ). We spelen gemiddeld met 10 man. Nou loopt het meestal erg slecht. Ik heb gehoord dat dit zou komen door xp.

UT server:
- 384 MB geheugen
- Pentium 3 900 Mhz
- 4 Gb schijf
- Windows 98

Kantoor systemen
- 384 MB geheugen
- Pentium 3 800 Mhz
- 10 Gb schijf
- Geforce 2 64 mb videokaart (van huis mee genomen)
- Windows XP Prof met service pack 1

Mijn vraag is nu dus: licht het aan xp? Of kan ik beter ander besturings systeem op de server zetten? Alvast bedankt.

Only the dead have seen the end of war (Plato)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Nou die specs van die kantoorsystemen houden ook niet over. Met slecht lopen bedoel je lage framerates? Dat probleem zou ik dan zoeken bij die kantoorsystemen, UT heeft eigenlijk ietsjes meer nodig dan wat daarin zit om fatsoenlijk te kunnen draaien.

Saved by the buoyancy of citrus

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nee hoor, dat zal op zich niet veel schelen.
Kijk wel even naar de processen die al lopen. Dus in je taakbeheer ff kijken.

Je zou wel tevens je server een boost kunnen geven, dan zou het wel wat makkelijker kunnen draaien.
dit moet eigenlijk in spv aangezien het een vraag is ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 30-06-2004 11:13 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

offtopic:
windows 98 op de server?
Nooit van gehoord :)

Verwijderd

Is het het oude UT of UT2003 of 2004?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
outerspace schreef op 30 juni 2004 @ 11:12:
Nee hoor, dat zal op zich niet veel schelen.
Kijk wel even naar de processen die al lopen. Dus in je taakbeheer ff kijken.

Je zou wel tevens je server een boost kunnen geven, dan zou het wel wat makkelijker kunnen draaien.
dit moet eigenlijk in spv aangezien het een vraag is ;)
Oh wacht even, ik ging uit van UT2004... oeps... als het UT is gaat mijn verhaal niet op inderdaad :)

Saved by the buoyancy of citrus

• dhrppfrijlink
Gewoon ouderwets UT :)

Alle ander programma's staan dicht en bijna geen netwrkverkeer. Tijdje terug hadden we nog een paar 2000 machines en die liepen beter als de xp machines

[ Voor 78% gewijzigd door dhrppfrijlink op 30-06-2004 11:20 . Reden: toevoeging ]

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Heb je het over UT origineel? Dat zou toch echt makkelijk moeten draaien.. zelf ook altijd gespeeld op eenzelfde systeem.. en dan was de server nog lichter.. Ook had ik een 32mb gfx2..
Maar waar het aan zou liggen.. tja..
Misschien idd even je lopende processen kijken. Of je netwerkverkeer...

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 23:16
Als je te veel programma's hebt draaien, is het logisch dat UT niet fatsoenlijk werkt. Gewoon alles af sluiten wat niet nodig is, en kijken naar je netwerk, wat al verteld is.

_@/'

Verwijderd

dhrppfrijlink schreef op 30 juni 2004 @ 11:16:
Gewoon ouderwets UT :)

Alle ander programma's staan dicht en bijna geen netwrkverkeer. Tijdje terug hadden we nog een paar 2000 machines en die liepen beter als de xp machines
Dan heeft het misschien te maken met het gebruikte geheugen door xp? Alhoewel dat ook niet echt een probleem zou moeten zijn, aangezien ik vroeger ook UT heb gespeeld met 98 en 64 MB geheugen.

Verwijderd

mijn ervaring is dat ut juist beter draait op win xp, en ik speelde ut al op een p2 333 mhz eerst met win98 en later xp op die zelfde bak en dat draaide wel wat beter.

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Eem, je server zou het weleens niet kunnen trekken :X, op een klein LAN (gewoon 10-12 man) was er 1 iem waarbij UT niet goed draaide (beeld was heel raar, niet op te lossen ze snel), dus die draaide dan dedicated server met niets op de achtergrond, dat was uit me hoofd een AMD Athlon XP 1700+ met 512Mb geheugen ofzo, die trok het al vrij slecht :X, voor je eigen pc is er voor UT niet veel nodig, maar server heeft nog wel iets nodig om lekker te werken)

Edit:
Hij had een normale hdd (7200 2mb of 8mb (d8 2mb)) en win xp

offtopic:
UT is het masterspel :D (zie sign ;))

[ Voor 38% gewijzigd door the_RJ op 30-06-2004 11:39 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

zzz @ weeris quote ipv edit klikken --> deleted

[ Voor 93% gewijzigd door the_RJ op 30-06-2004 11:38 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

dhrppfrijlink schreef op 30 juni 2004 @ 11:06:

Kantoor systemen
- 384 MB geheugen
- Pentium 3 800 Mhz
- 10 Gb schijf
- Geforce 2 64 mb videokaart (van huis mee genomen)
- Windows XP Prof met service pack 1

Mijn vraag is nu dus: licht het aan xp? Of kan ik beter ander besturings systeem op de server zetten? Alvast bedankt.
Tja... ik weet niet welke Unreal Tournament je speelt maar ga eruit van de Originele ....

384Mb geheugen... PIII 800Mhz.. GF2 64Mb videokaart.... het zou aardig moeten draaien..

Ik denk inderdaad zoals de rest dat het de server is... zeker als die naast UT ook andere taken doet dan kan 384Mb wat weinig zijn....

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 30-06-2004 11:41 ]

There is no place like ::1

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

swampy schreef op 30 juni 2004 @ 11:40:
[...]

Tja... ik weet niet welke Unreal Tournament je speelt maar ga eruit van de Originele ....

384Mb geheugen... PIII 800Mhz.. GF2 64Mb videokaart.... het zou aardig moeten draaien..niet perfect.... maar aardig!
Eem, dat draait het gewoon prima als je world detail niet op high zet ;)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

the_RJ schreef op 30 juni 2004 @ 11:41:
[...]

Eem, dat draait het gewoon prima als je world detail niet op high zet ;)
Dat is waar, UT origineel is best oud .. maar in dit geval ligt het probleem waarschijnlijk aan bij de server :-)

There is no place like ::1

• dhrppfrijlink
Tja zolang je niet op de server speelt is het wel te doen. Maar weet iemand onder welke besturings systeem Ut server het best loopt? server is dus alleen maar bedoeld voor UT en veder niks.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Denk niet dat het echt uitmaakt welk os, ik speel zelf onder 2000, werkt prima, je kan het proberen... maar denk niet dat dat het is :), denk dat je server net niet snel genoeg is voor 10 mensen, ga eens met 2 of 4 mensen spelen en post daarna hier hoe dat liep, als dat beter liep weet je het :)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Maar weet iemand onder welke besturings systeem Ut server het best loopt?
Linux? ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• dhrppfrijlink
Hebben net even getest met 5 man er in liep net zo slecht. Switch hebben we ook gemonitort en werdt maar 2 % gebruikt.
Iemand al geprobeerd? Zo ja, veel verbetering?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Windows of Linux maakt niet veel uit. Wat het wel eens kan zijn isi de netwerkkaart (driver). Wat voor netwerkkaart is het? Met Realtek kaarten heb ik een negatieve impact gehad op 800 Mhz bakkies (Athlon 800). 3Com die ik nu heb trekt het prima.

In geval het realtek is, zou je kunnen overwegen de driver te updaten naar een recentere of eventueel nog 128 MB bijprikken in de server en XP er op knallen.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

dhrppfrijlink schreef op 30 juni 2004 @ 12:25:
Hebben net even getest met 5 man er in liep net zo slecht. Switch hebben we ook gemonitort en werdt maar 2 % gebruikt.
[...]
Iemand al geprobeerd? Zo ja, veel verbetering?
Tegenwoordig worden gameservers steeds meer op linux gehost omdat dat juist prima werkt :)
LinuxUser schreef op 30 juni 2004 @ 12:35:
Windows of Linux maakt niet veel uit. Wat het wel eens kan zijn isi de netwerkkaart (driver). Wat voor netwerkkaart is het? Met Realtek kaarten heb ik een negatieve impact gehad op 800 Mhz bakkies (Athlon 800). 3Com die ik nu heb trekt het prima.

In geval het realtek is, zou je kunnen overwegen de driver te updaten naar een recentere of eventueel nog 128 MB bijprikken in de server en XP er op knallen.
Het maakt wel uit hoor :), de professionele gamehosting gebeurd steeds meer op Linux of op windows server 2003 ofzo, niet op een normale xp voor zelfgebruik, maar een dedicated server zou het alsnog wel moeten doen voor zulk gebruik, immers gaat het niet over het hele internet

[ Voor 20% gewijzigd door the_RJ op 30-06-2004 12:46 ]

• dhrppfrijlink
LinuxUser schreef op 30 juni 2004 @ 12:35:
Wat het wel eens kan zijn isi de netwerkkaart (driver). Wat voor netwerkkaart is het? Met Realtek kaarten heb ik een negatieve impact gehad op 800 Mhz bakkies (Athlon 800). 3Com die ik nu heb trekt het prima.
Is een 3Com 3C905C-TX 10/100 kaartje dus lijkt mij niet het probleem.

Pagina: 1